A közösségi hálózatok a világháló olyan weboldalai, melyeken regisztráció után kapcsolatba léphetünk ismerőseinkkel és új ismeretségeket köthetünk hozzánk hasonló érdeklődési körű emberekkel. Legtöbb ismerősünk tagja valamelyik közösségi hálózatnak, szinte az életünk nélkülözhetetlen részévé nőtték ki magukat. De a rengeteg oldal közül melyek a legnépszerűbbek?
Myspace
A Myspacet 2003
augusztusában alapították Kaliforniában. Felhasználói többek között
kapcsolattartásra, videók, fotók, zenék megosztására, blog vezetésére
használhatják. A világ legnagyobb közösségi oldala volt 2005 és 2008 között
(2007-ben kb. 12 milliárd dollárt ért az oldal), de 2009-re a Facebook átvette
a hatalmat. 14 különböző nyelven elérhető és 2009-ben kb. 1600 alkalmazottat
foglalkoztattak. 2011-ben a Specific Media Group és Justin Timberlake együtt kb.
35 millió dollárért vásárolta meg a vállalatot. Számos design váltási kísérlete
nem volt elég arra, hogy visszavegye az vezető szerepet az azóta is sikeresen
működő Facebooktól.
A logóban szereplő madár neve Larry. |
A legtöbben az oldalon Barack Obamát követik, több
mint 110,3 millió felhasználó, második helyen Katy Perry áll 108,3 millió követővel,
a harmadik pedig Justin Bieber 107,3 millióval, de például a pápa is rendelkezik Twitter oldallal.
A logó változása az évek alatt |
Az instagram leglájkolabb posztja több mint 53
millió lájkkal egy kép egy tojásról. A legtöbb felhasználó az Instagram saját profilját követi, több mint 320 millióan, második helyen Cristiano Ronaldo áll
192 millió követővel, a harmadik pedig Ariana Grande 168 millióval.
A top 5 ország a legtöbb aktív felhasználóval Amerika,
Oroszország, Törökország, Brazília és az Egyesült Királyság. A felhasználók
több mint 60%-a minden nap használja az alkalmazást, egy átlagos napon több
mint 80 millió új poszt és több mint 3,5 milliárd lájk születik. Egy átlagos felhasználó 648 követővel
rendelkezik és 359 profilt követ.
Tumblr
A Tumblr egy mikroblog szolgáltatás és közösségi
hálózat, melyet 2007-ben hoztak létre. A regisztrált felhasználók a blogjukra
posztolhatnak szöveget, képet, videót, animációt vagy akár hangfájlokat is,
követhetik mások blogját, és őket is követhetik. A blogok priváttá is tehetők,
hogy csak az engedéllyel rendelkező felhasználók tekinthessék meg. 2019 augusztusában több mint 475 millió blog volt
elérhető az oldalon.
A felhasználók szerkeszthetik a blogjuk HTML kódját,
használhatnak tageket és időzített bejegyzéseket is posztolhatnak. 2015-ben a közvetlen
üzenetküldési funkciót is bevezették, ez nemrég bővült a csoportos beszélgetések
lehetőségével is. Az oldal használói közül majdnem 35% amerikai és a legtöbben 18 és 29
év közöttiek. Egy átlagos felhasználó 67 oldalt látogat meg egy hónapban. 13
nyelven elérhető az oldal.
Linked In
A készítők 2003 májusában tették a közönség számára
elérhetővé a Linked In weboldalt, mely az első hónap végén már 4500 taggal
rendelkezett, jelenleg pedig a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata.
2013-ban már több mint 238 millióan regisztráltak, 2019 júniusára ez a szám már
630 millióra növekedett. Leginkább a munkáltatók munkaerő keresésre, a
munkakeresők pedig az önéletrajzuk feltöltésére használják az oldat. A
felhasználók profilokat hozhatnak létre maguknak és ezen keresztül kapcsolatba
léphetnek másokkal. Több mint 20 nyelven elérhető a világ 200 országában. 2016-ban a Microsoft megvásárolta a céget.
Minden másodpercben 2 új tag csatlakozik az oldalhoz,
303 millió felhasználó használja havonta, melynek 40%-a minden nap meglátogatja
az oldat.
Az amerikai felnőttek 27% -a használja a weboldalt, az
összes regisztrált felhasználó közül pedig 44% nő.
Felhasznált források:
- cbsnews.com/then-and-now-a-history-of-social-networking-sites
- brandwatch.com/top-most-instagram-followers
- brandwatch.com/most-twitter-followers
- 99firms.com/linkedin-statistics
- statista.com/tumblr
- thefactsite.com/instagram-facts
- thefactsite.com/twitter-facts
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése