Első látásra az internetek keringő mémek nem többek vicces képeknél, ám igazából eszközök mások számára, hogy érzelmeiket vagy esetleg eseményeket, gondolatokat osszanak meg a világgal. Átérezhetőek, és megoszthatóak; átalakíthatóak az egyes 'meme template'-ek saját poénok generálására. Rendkívül sokféle módon lehet egyetlen mém képet prezentálni, sokféle-fajta dolgot lehet vele megmutatni, vagy elmagyarázni - vagyis annyiszor felhasználható, amennyiszer csak jól esik. Az internet hieroglifái, majdnem mindenki találkozik velük már napi szinten. Van még valami azonban, amivel az emberek napi szinte, rendszeresen találkoznak: reklámok. Mi történik, ha ez a két dolog összeolvad?
Mi is az a mém marketing?
A mémek ma már szinte akárhol megtalálhatóak az interneten, de leginkább a szociális média felületein. Formátuma és szórakoztató mivolta miatt gyakran megosztják ezeket, és emiatt egy-egy ilyen 'meme template' híressé válik, és bejárja az internetet. 'The Nyu Dispatch' szerint a tradícionális marketing és reklám kizárólag 5%-os interakciót vált ki az emberekből akikhez egyáltalán eljutott. Ezzel ellenben a mémek 60%-os interakciót váltanak ki, és tízszer nagyobb közönséghez jutnak el, mint tradícionális társaik. Ezért is alkalmaz mostanában már rengeteg cég ilyen marketing stratégiákat. Mém marketing az az, amikor márkák, cégek újrahasznosítanak egy mémet, és átalakítják, hogy jobban illeszkedjen a márkájukhoz, és az általuk közvetíteni akart információhoz. A mém mindezek ellenére vicces tud maradni, mivel megörzi eredeti "alkatrészeit".
A mém marketing előnyei
Amellett, hogy kevés energia, és időbefektetéssel érünk el nagy közönségeket, az emberek szeretnek velük interaktálni is. Olcsóbb is, mint a régimódi stratégiák, hiszen egy facebook, vagy instagramm, esetleg twitter oldalt működtetni nem nehézség. Emellett a fiatalabb generációkhoz könnyebben eljuttathatja az egyes márka a reklámanyagát - ha fiatalakhoz szeretne valaki szólni, a mémek fontos részei ennek. A 'YPulse' oldala szerint a fiatal felnőttek 38% követ mémes profilokat, és a célközönségük 55% küld mémeket egymásnak. Pozitívuma, hogy a mémek relevánsak; az internetes trendek gyorsan változnak, ezzel azonban lépést kell tartani, hiszen egy mém is elavulhat. Ezt a technikát a nagy cégek is alkalmazzák, mint a Netflix, McDonalds, Starbucks vagy akár a magyarországi Aldi - ezzel rengetek emberhez eljuttatva reklámjaikat, érthető tehát, miért ilyen kedvelt ez a stratégia. Olcsó, effektív, és gyors; miért ne használnák tehát a cégek is?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése