keresés

2023. április 11., kedd

Már az online TV is drága-lemondjuk az előfizetést vagy haljunk éhen?

A mostani árak mellet talán már nem meglepő, hogy a Netflix, a Disney+ vagy épp az Apple TV+ díja is megemelkedett, de spórolhatunk is rajta. A PC World a The Verge cikke alapján megjósolta, mennyivel nőhetnek a streaming szolgáltatók árai. Boldogabbak biztos nem lettünk: a Netflix és az Apple 2-2 dollárt(770 forint), míg a Disney+ 3 dollárt(kb. 1200 Ft) emelt a havidíjon külföldön, 2022-ben. Ez eddig olyan országokban történt meg, ahol már javarészt mindegyik globális streaming szolgáltató elérhető, így ott megindulhatott a streaming platformok közötti árverseny. Lassan ez hozzánk is elér, és az áremelés sem késik olyan sokáig, de közel sem lesz akkora ez a dolog, mint tőlünk nyugatabbra, mert a magyar streaming-felhasználók zsebe vékonyabb, mint pl. a skandinávoké. Most gondoljunk bele: a 3 dolláros emeléssel a Disney előfizetés másfélszeresére nőne, amit a hazai piac meg a magyar emberek nem vennék olyan jó néven.

Áremelkedés hatásai
Ez az áremelkedés egyébként előre látható volt: Eric Schmitt piaci elemző állítása szerint hamarosan "a földrablás a végét járja", ez összefoglalva azt jelenti, hogy ha az emberiség kiharapta a saját részét a közönségből, akkor a befektetőknek is fel kell mutatni valamit-például az emelkedő bevételek vagy a csökkenő költségek formájában. Eddig felhasználó gyűjtés ment olcsó havi előfizetéssel, de most, hogy megvannak az előfizetők, lehet emelni az árakat a bevétel érdekében. A költségcsökkentő utat eddig csak a WarnerDiscovery érdekeltségét képviselő HBO Max merte meglépni(meg is lett az eredménye olyan szempontból, hogy olyan sorozatokat kaszáltak el, mint a Westworld vagy a The Nevers), de a profitot pl. reklámokkal is tudják növelni. 

A növekvő havidíjak mellé a fentebb említett trió(az Apple TV+ is benne van) arra hajaz, hogy szélesebbre tárják a kapukat a hirdetési piac felé. Ez Magyarországon majd csak később következik be, de mivel mi, magyarok annyira utáljuk a a tévés reklámokat Kasszás Erzsitől elkezdve az Ooops reklámon át Fluimucil Ábelig, hogy inkább az a sejtés, hogy a magyarok inkább visszatérnek a torrentezéshez, minthogy a reklámokat kelljen nézni a TV-ben. 

Drágulási változások
A jelenlegi gazdasági helyzetben gyakorlatilag nincs olyan dolog, ami ne mutatna drágulást az egyre jobban elharapódzó infláció miatt, Ez alól sajnos a szolgáltatások sem képeznek kivételt, így nem meglepő, hogy még a legolcsóbb havidíjat kínáló streaming szolgáltató is kénytelen megemelni az előfizetés árát. Az Amazon az este folyamán küldte ki a drágulásról szóló emailt a Prime-felhasználóknak, melyek néhol 20, máshol már 40%-os emelkedésről szólnak. Az első körben ez a drágulás az angol, a francia, az olasz, a spanyol és a német felhasználókat fogja érinteni, ahol teljes sávszélességben érhető el a teljes Prime-csomag. Ez azt takarja, hogy a magyar előfizetők-most még-nem érintettek ebben az ügyben, de az emelkedés mértékéből kiindulva és a Netflix hasonló áremelési szokásaiból tanulva van rá esély, hogy a havi 900 forintos Prime Video díjától hamarosan el lehet köszönni. 

A Prime szeptember 15-től életbe lépő drágulása jellemzően havi 1 euróval fog többe fájni, , míg éves szinten minden további akciók nélkül így változhatnak az árak az érintett országok piacain:
Egyesült Királyság: 79 fontról 95 fontra(20%-os emelkedés)
Franciaország: 49 euróról 69,90 euróra(43%-os emelkedés)
Németország: 69 euróról 89,90 euróra(30%-os emelkedés)
Olaszország: 36 euróról 49,90 euróra(39%-os emelkedés)
Spanyolország: 36 euróról 49,90 euróra(39%-os emelkedés)

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése