Az Európai Unio jövőre hatályba lépő politikai szabályozáson dolgozik, mely jelentősen befolyásolná a Meta politikai hirdetéseit. Zuckerberg és a Meta nem kockáztat, hiszen már megütötte a bokáját az amerikai elnökválasztás ügyében.
Meta vs. EU
Az új szabályozás arra kényszerítené a nagyobb internetes vállalatokat, hogy hozzák nyílvánosságra a kampányok mögött álló politikai csoportosulásokat és hogy ezek a kampányok melyik célcsoportot érintik.
A Meta egyelőre kivárja, hogy pontosan mit is fognak tartalmazni az új szabályozások, de komolyan fontolóra veszik a fizetett politikai kampányok elutasítását. Ezzel a lépéssel nem esne el jelentős bevételektől a cég, mivel 2019 és 2020 között 800 millió dolláros, vagyis kevesebb, mint 1%-os bevételt hoztak a politikai reklámok.
Viták a döntés körül
Az új szabályozással kapcsolatban azonban még az Unión belül sincs egyetértés. Többen úgy vélik, hogy a cég már így is sokat tett az átláthatóság miatt, és az igazi kérdés az, hogy meddig lesz hajlandó alkalmazkodni.
Érvek és ellenérvek
Amennyiben a Facebook megszűnteti a fenti reklámokat, annak hatását nem biztos, hogy érezni fogjuk.
Az emberek egy része amúgy is semlegesen reagál ezekre, másokat viszont lehet, hogy idegesítik az ilyen témájú tartalmak böngészés közben.
A biztonság megint egy más kérdés, mert még ha a Cambridge Analytica-botrányhoz hasonlót meg is tudnak fékezni az internetes cégek, semmi sem garantálja azt, hogy szervereiket nem törik fel hackerek, vagy a felhasználók adatai nem kerülnek illetéktelen kezekbe.
Forrás:
Eltűnhetnek a politikai reklámok a Facebookról Európában
Meta bosses look at political ads ban in Europe
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése