A 21. század 10-es, 20-as éveire az egész világon nagyon népszerűek lettek a különböző online streaming szolgáltatások, melyek a hagyományos TV programok helyet nyújtanak egy sokkal személyesebbre szabott szórakozási élményt. Egyfajta alternatívaként jelentek megy melyek már nem csak meglévő filmek és sorozatokat szolgáltattak felhasználóik számára, hanem eredeti saját maguk által forgalmazott és gyártott tartalmakat is. Kiterjedt népszerűségüknek köszönhetően tehetjük fel a kérdést, hogy van-e még létjogosultsága a hagyományos TV csatornáknak és az általuk előállított tartalmaknak? Vagy éppen azt is kérdezhetjük, hogy van-e rájuk egyáltalán még igény?
Az Online TV szolgáltatások előnyei
Mégis mit képes az online streaming szolgáltatás nyújtani, amelyet a hagyományos TV nem? Nos, mint azt az ezekre előfizetők is alátámasztják, igen pozitívumot. Legnagyobb előnyük nem más, mint azok rugalmassága, vagyis hogy az ember bármikor szeretne, képes kikapcsolódni anélkül, hogy bármiről is lemaradna. Mivel a mai emberek élete sok esetben zsúfolt, számukra megéri ezeket a szolgáltatásokat igénybe venni. Másik nagy előnye a reklámmentesség, vagyis semmi sem zavarja a folyamatos nézési időt. Szintén nagy előny az egyszerű használatóság, illetve az eredeti tartalmak tárházához valóhozzáférhetőség, tehát megválogathatjuk amit néznénk.
Az Online TV árnyoldala?
A streaming szolgáltatásoknak számos előnyük van, de ezzel párhuzamosan ugyanannyi hátrányuk is. Az egyik vitatható pont az árazás. Míg a kezdetekben az ember egy-egy szolgáltatásra fizetett elő mely így anyagilag nem volt megterhelő, addig mára ezzel szemben van, hogy egyes a számunkra kívánatos tartalmakért külön-külön kell több szolgáltatásra egyszerre előfizetünk. Mondani sem kell, hogy ezeknek az ára egy idő után elég magas összeget tesz ki együttesen. A másik probléma a tartalmak minőségét illeti. Nem minden felületen találunk a számunkra megfelelőeket, illetve olyan eset is gyakran előfordul, amikor egyes tartalmak a felhasználó földrajzi lokációja miatt kerülnek korlátozásra, vagyis egy olyan tartalmat melyért előfizetett, nem tud hozzáférni. Még egy problémaforrás lehet a jövőben, hogy ha ezekre a már előfizetett szolgáltatásokra pluszban reklámok kerülnek elhelyezésre. Hiszen a reklámmentesség volt az, hogy félbeszakítás nélkül kedvünk szerint akkor és úgy nézzük az adott tartalmat ahogy szeretnénk, és ez számított a legnagyobb előnyöknek az online szolgáltatásoknál, a hagyományossal szemben. Vagyis ezek a szolgáltatások egyre ragadozóbb marketinges eszközökhöz folyamodnak annak érdekében, hogy minél nagyobb profitot szerezzenek be előfizetőiktől, illetve több előfizetőt szerezzenek. Kérdéses továbbá a felkerült tartalmak minősége.
Összességében azt lehet elmondani, hogy az idősebb korosztály maradt a hagyományos televíziózásnál, míg a közép- és fiatal korosztály pedig egyre inkább a streaming fele tér át.
Online TV hazánk viszonylatában
Míg külföldön az online tartalmak igen gyorsan berobbantak, addig hazánk tekintetében ez egy kicsit lassabban történt meg. Ennek ellenére ma már itthon is elő lehet fizetni a legismertebb tartalom szolgáltatoknál. Tavaly év nyarán jött be a Disney+ amit most a megújult HBO Max és SkyShowtime követett, ezek itthon is nagy népszerűségnek örvendenek és külön-külön véve megfizethetőek.
Forrás: yahoo!finance - Will Netflix’s Advertising Strategy Work?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése