keresés

2015. november 9., hétfő

Essena O'neill

Az egész internet a fiatal ausztrál lány történetétől hemzseg. A 19 éves Essena O'neill évek óta egy online birodalom felépítésén munkálkodott. Mondhatni sikerrel is járt, hiszen a közösségi hálón valóságos tini celebbé vált - Instagram oldalán és YouTube csatornáján több mint 600 000 követőre tett szert. Trendi márkák keresték fel, hogy promotálja termékeiket. Most mégis besokallt.

A nagyobb márkák már rájöttek, hogy mivel az Instagram képmegosztó alkalmazás rendkívüli népszerűségnek örvend a fiatalok körében, nagyszerű reklámfelületként szolgál. Minél több követője van valakinek, annál nagyobb az esélye, hogy felkeresik és elhalmozzák ingyen ajándékokkal. Ennek egyetlen feltétele van: a terméket fel kell tüntetnie bizonyos képeken. Valamikor kikötik, hogy szó szerint nevezze meg a márkát, sokszor azonban az is elég ha csak valahol a háttérben tűnik fel a termék vagy a ruhák esetében elég ha hordja az illető és csinál benne pár jó képet. Ezeket a képeket sokszor vaskosan meg is fizetik. Természetesen a felkapott felhasználót olyan árucikkek promotálására kérik, ami illik imidzséhez és feltehetően közönsége érdeklődési köréhez is. Az Essena féle fiatal lányokat például többnyire ruhákkal, sminktermékekkel, ékszerekkel és egyéb szépségápolási termékekkel kenyerezik le. Többek közt erről tálalt ki az ausztrál lány a közösségi háló okozta önképtorzulás veszélyei mellett. 

Essena egy YouTube videó keretei közt - ami azóta törölve lett - kitálalt a közösségi média sötét oldaláról. Bevallása szerint teljesen beszippantotta az Instagram csillogó világa, a számok megszállottja lett. Állandóan azt figyelte, hogy hány követője van, mennyi lájkot kap és, hogy hogyan tudna még nagyobbat ugrasztani ezeken a számokon. Számos képet készített vagy készíttetett, amíg a tökéletes meg nem született. Pózolásaival gyakran ráerősített modell alkata előnyeire, míg a hátrányokat ügyes trükkökkel leplezte. Miután elkészült a kép erősen manipulálta különböző effektek és torzítások alkalmazásával. Elmondása szerint hiába látunk egy mosolygó lányt a képeken, szörnyen boldogtalannak és üresnek érezte magát. Saját maga számára is egy olyan lányt mutatott a profilja, akinek napi szinten, a valóéletben nem tudott a nyomdokaiba érni. A képein nem a mindennapjaiból látunk egy pillanatot, hanem egy ügyesen megszerkesztett jól mutató képet ami körül forgott az egész napja.

A lány törölte magát az összes közösségi oldalról, most már az Instagramot is beleértve. Azonban kifakadása után pár napig még élt Instagram profilja, ahol a képei alá őszintén odaírta az igazságot az adott kép születéséről. Megosztotta, hogy mennyi pénzt kapott egy-egy kép készítéséért és hogy milyen taktika szerint pózolt, hogy a kép szexi legyen. Arról is olvashattunk, hogy sokszor nem evett egész nap egy délutáni tengerparti kép készítése kedvéért vagy hogy épp szörnyű aknéval küzdött, amit rengeteg sminkkel leplezett. Essena új weblapot indított [www.letsbegamechangers.com], ahol nincs nézettségi mutató vagy lájkolási lehetőség. Itt őszintén beszél tapasztalatairól és élményeiről, további érdekességeket megosztva a közösségi háló pénzügyi világáról. 

Sokan támadják a lányt, hogy vallomása csak egy okos marketing fogás volt új weblapjának promotálásra. Ugyanakkor még ha őszintesége meg is kérdőjelezhető, az kétségtelen, hogy története olyan témát vetett fel, amiről érdemes beszélni a 21. században.

Források:
444
hirek24
Essena törölt Instagram és YouTube csatornája

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése