Minek van egyáltalán az internet Facebookon kívüli része? Az persze nem feltétlenül örömhír, hogy egyre inkább a Facebook algoritmusai határozzák meg pár milliárd embernek, hogy mit látnak az internetből. Extrém esetben mondjuk egy hirdető óhajának megfelelően torzítva a valóságot. Indokolatlan rettegésnek hangzik? Egyszer már lebukott az oldal azzal, hogy pszichológiai kísérletet végez 600 ezer gyanútlan felhasználóval, manipulálja a hírfolyamuk összeállítását, és figyeli, hogy ez milyen érzelmi változásokat hoz a posztjaikban és kommentjeikben. Viszont ha tetszik, ha nem, a Facebook, meg a világ ebbe az irányba halad. Nem tud már további internetezőket saját felhasználóvá tenni az oldal? Hát, majd csinál új internetező milliárdokat. Nem tud több és/vagy drágább reklámot eladni az ő felületeikre? Hát majd eléri, hogy mindent a Facebookon csináljanak, amit online csinálnának, és azzal nagyobb lesz az a hirdetési felület. A világuralom nem egyszerűen cél - ez az egyetlen irány, amerre haladva a cég még növekedni tud.
Még mindig a tévé meg a zenehallgatás vezet Meglepő, de a 8-18 évesek körében még mindig az olyan hagyományosabb formák szerepelnek az első helyen, mint a tévénézés és a zenehallgatás. Hiába jelentős a közösségi média használata, a 8-12 év közötti megkérdezettek mindössze 10 százaléka választotta azt kedvenc médiahasználati formájának. A tinédzsereknél ez a szám ugyan 45 százalékra emelkedik, de az élen továbbra is a tévé és a zene szerepel. A multitasking általános A tinédzserek 76 százaléka zenét hallgat, 60 százaléka csetel, fele pedig tévét néz és közösségi oldalakon lóg tanulás közben. Többségük pedig úgy gondolja, hogy ez semmilyen irányba nem befolyásolja a tanulás vagy házifeladat-írás hatékonyságát és eredményességét. Körülbelül 50 százalék gondolja úgy, hogy a zenehallgatás segíti a tanulásban, és csupán 6 százalék jelenti ki, hogy hátráltatja.
A Facebook által fejlesztett Notify már elérhető IOS operációs rendszerre, azaz Iphone-ra és Ipadre. Az alkalmazás érdekesnek tartott híreket válogat össze, és erről értesítéseket küld a telefonunkra. Gyakorlatilag push notification-szőnyegbombázásra számíthatunk, ami az ízlésünket figyelembe véve ajánl tartalmakat. Az értesítések általában a befutott híroldalaktól származnak, például a Buzzfeedtől, a CNN-től, a Bloombergtől, a Businesstől, a Huffington Posttól, a Getty Imagestől, illetve a Hulutól. Közvetlenül a szolgáltatás indulása után több mint ötven hírforrásból lehet választani.
Most épp a Google nevével fémjelzett AMP-projekt áll tesztelés alatt, gyűjti a partnereket, és hamarosan elindul, hogy meghódítsa a telefonjainkat. A Google egy hónapja jelentette be a projektet, amelynek a neve az Accelerated Mobile Pages, vagyis Gyorsított Mobiloldalak rövidítése, egyúttal az angol erősítő szóra is utal. Szintén gyorsabbá tenné a hírolvasást mobilon, ahol amúgy is egyre inkább a híreket olvassuk, de sűrű mezőnybe érkezik. Mindent akarok, de azt most rögtön A hírolvasás területén nagyobb a lökdösődés, mint egy metálkoncert első soraiban, a legnagyobb cégek sorra jelentik be idén a maguk kapcsolódó szolgáltatását. A fő rivális a Facebook Instant Cikkek nevű funkciója, amelyet valamivel előbb jelentettek be, és iOS-en már pár hete el is indult. Ennek a lényege, hogy a Facebook a mobilappjába integrálja a médiacégek tartalmait, vagyis egy-egy megosztott cikk nem a New York Times, Buzzfeed, vagy BBC oldalán lesz olvasható, hanem mind közvetlenül a Facebook saját felületén fog megnyílni.
"Star Trek rajongó vagyok. Ha a Star Trek ismét elérhető lesz a televízióban akkor ezt az információt meg akarom kapni a mobilomtól. A készülékemnek tudnia kell, hogy a sorozat rajongója vagyok és ha ott valami fontos dolog történik, akkor tájékoztatást akarok kapni róla" - mondta Chennapragada. A legnehezebb ugyanakkor, hogy a felhasználóknak a megfelelő információt a megfelelő időpontban szállítsák le. Nem lehet ugyanis hatalmas adatmennyiséget elérhetővé tenni, szükség van a megfelelő szűrőkre és annak kiderítésére, hogy mi és milyen összefüggésekben fontos az egyes személyeknek. Figyelembe kell venni azt is, hogy az illető éppen hol tartózkodik és az adott pillanatban milyen igényei vannak, továbbá, hogy milyen dolgok iránt érdeklődik.
A Snapchatben rejlő potenciált nem nehéz belátni. A felmérések szerint az Y-generáció nagy része nem keresi kifejezetten a híreket a közösségi oldalakon, mégis egyre többen ilyen módon tájékozódnak. Vagyis ha már szembe jönnek a hírek, akkor 88 százalékuk legalább alkalmanként el is olvassa őket. Teszi ezt egyre inkább a telefonján: a képernyők előtt töltött idő egyre nagyobb részét teszi ki a mobiltelefon kijelzője. Márpedig a Snapchat felhasználóinak 45 százaléka 18-24 év közötti, amivel magasan ez a legfiatalabb közösségi app. A hatása pedig már érezhető is a médiafogyasztási szokások változásában. Ahogy a közelmúltban írtuk, a Snapchat az álló videók élharcosa, az appban 100 millió felhasználó néz meg napi 2 milliárd mobilvideót, amelyek nagy része vertikális, és ez a hagyományos médiára is visszahat. Azonban még ennél is fontosabb az az általános trend, hogy más csetelős appokhoz hasonlóan a Snapchat is túlnyúlik az üzenetküldésen, és sokoldalú platformmá bővül. A Facebook Instant Cikkeihez hasonlóan a Snapchat is a híreket akarja bekebelezni, de kevésbé agresszívan, nem kizárólagos elosztóként. Ahelyett, hogy maguktól a hírforrásoktól szipkázná el az olvasókat, jellemzően inkább olyanokat próbál megszólítani, akik máshonnan kevésbé jutnának hozzá a napi hírekhez – és ezen keresztül az app a médiapiacon is egyre nagyobb befolyást szerez.
A telefonunk folytonos, kényszeres nézegetésével sok esetben valóban valamilyen egyéb szükségletünket próbáljuk pótolni: egyedül érezzük magunkat, nem találunk elég örömöt a mindennapjainkban, vagy éppen nem tudunk ellazulni és a figyelmünket egy dologra koncentrálni. Ez a tevékenység viszont maga is eredményezhet viselkedésbeli problémákat, amelyekkel hosszú távon viszont inkább rosszul járunk: csökken a szellemi teljesítőképességünk, kevesebb új ismerőst szerzünk (ha például egy társaságban is inkább a képernyőnkbe mélyedünk), és összességében véve kevésbé leszünk képesek megfigyelni a körülöttünk lévő világot. Több kezdeményezés született emiatt, például a Slow Mozgalom, amelyek alternatívákat és programötleteket nyújtanak a lassítani, kikapcsolódni vágyóknak.
A mobilra való átállás különösen igaz arra a generációra, aki nem nagyon fogyaszt klasszikus médiatermékeket és egyre kevésbé használja a legnépszerűbb közösségi média platformokat. Az Y-generáció legfiatalabb tagjairól van szó, akiknek már ciki a Facebook, hiszen szüleik mellett már szomszédaik és tanáraik is regisztráltak az oldalra. Megfigyelhető, hogy a 25 év alattaiak egyre intenzívebben használják például a Snapchatet. A Snapchat többfunkciós platformmá nőtte ki magát az elmúlt években: egyrészt egy olyan appról van szó, amellyel fotókat, videókat tudunk megosztani megunkról, de úgy, hogy az adott kép vagy videó a megtekintést követő 10 másodpercen belül törlődik. E mellett médiumként is szolgál az applikáció: számos angol nyelvű médiatermék érhető el a Spanchaten keresztül, a legtöbb tartalom a 25 év alattiak számára lett optimalizálva kevés szöveggel és sok illusztrációval.
Nagyszabású rendezvényen jelentette be a Google legújabb mobiljait, a legújabb Androidot, a Marshmallowt, és a Chromecast új modelljeit.
Az Egyesült Államokban a digitális médiát gyakorlatilag felfalta a mobil (web+app), így érthető: elképesztően nagy a tétje az app-web versenynek. Az említett Comscore felmérés ugyanis megállapítja, hogy minden három digitális médiával töltött percből kettőt már a mobil visz (2013-ban még fele-fele volt az arány). Eközben az asztali médiahasználat is nőtt, ez azonban nem tudta megállítani a platform részesedésvesztését.
Az Apple számos alkalmazást kényszerült visszavonni a digitális alkalmazásboltjukból, az App Store-ból, ezzel elismerték, hogy a korábbi jelentéseknek megfelelően valóban elérhetők voltak olyan iPhone-os és iPades alkamazások, melyeket megfertőzött az XcodeGhost elnevezésű kártevő. Az esemény azért komoly jelentőségű, mert az Apple rendszerében az elmúlt évek során mindössze öt kártevővel fertőzött alkalmazás jutott át a cég szigorú előszűrő, ellenőrző rendszerén, most viszont egyes jelentések szerint akár 344 alkalmazás is érintett lehet.
2011-ben, az arab tavasz idején a webkettes közösségi felületek, a Facebook vagy a Twitter mozgósították az embereket az elnyomó rezsimek ellen. Akkor a világot nem lepte meg az okostelefonnal tüntetők látványa. Most viszont gyakran elhangzó érv, hogy a menekültek és migránsok nem is annyira szegények, hiszen modern készülékekkel vágnak át Szíriától Magyarországig egy sor idegen országon. Holott ez nem flancolás, hanem mindennapi használati tárgy.
A mobil biztonság jövőjét a hardvereken alapuló rendszerek jelenthetik. Az operációs rendszerek kerneljei túl bonyolultak és sosem lehetnek hibamentesek. A hardveres védelemre épülő rendszerek sokkal egyszerűbbek és ezért könnyebben is integrálhatók a mobil készülékekbe. Ráadásul úgy biztosíthatók a rendszer fontos részei, hogy nem kell feláldozni a nyitottságot sem. Amennyiben ezt sikerül megvalósítani, már nem lesz fontos az alkalmazások minősége sem és bárki szabadon kísérletezgethet tovább. "Meg fog növekedni az egy személyre jutó eszközök száma. Napjainkban egy embernek maximum egy tucat készüléket kell kezelnie, azonban személyenként ezer eszközzel már nehéz lesz elboldogulni.
desktop browsing isn’t as dead as you think. Sure, the number of mobile devices exceeds desktop ones—but “there’s actually more browsing going on through desktops than all those mobile phones put together,”
Barbie három hónapja regisztrált az Instagramra, hogy gúnyt űzzön a fiatalok címkézéséből, akik nyakló nélkül hozzáfűzik mindenhez, hogy #liveauthentic és #socality. Az autentikus életvitel viszont minden fiatalnál csaknem tök ugyanúgy néz ki. Mit lehet tenni, ha pont ezekben a kamerabeállásokban, frizurákban és filterekben találták meg önmagukat?
Az Apple Sirije, az Android Google Now-ja, illetve a Microsoft Cortanája után a Facebook is előállt a saját digitális személyi asszisztensével. Az M elnevezésű szolgáltatás (talán a James Bond-filmek azonos nevű állandó szereplőjére utal a név) a Messenger üzenetküldőbe épül be, és abban segíti a felhasználót, hogy személyre szabott információkat ad konkrét kérdésekre válaszolva.
Ezután Satya Nadella kormányzásával a Microsoft teljes fordulatot vett, és a vállalat elindult egy nagyon ígéretes irányba. Az új cégvezető iránymutatása négy szóban összefoglalható: Cloud first, mobile first Vagyis a cégnek mostantól a felhőre és a mobil eszközökre kell összpontosítania, nem az évtizedek óta tuningolt operációs rendszerére és irodai szoftvercsomagjára. Ennek a mantrának a hatása alatt a cég futószalagon kezdte gyártani a szoftvereket, és a saját platformja helyett a piacvezető rendszerek kaptak elsőbbséget. A Microsoft belátta, hogy ott van a pénz, ahol a felhasználók, tehát ha bődületesen sok kézben akarnak Excelt látni, akkor azt előbb Androidra és iOS-re kell kiadni.
A Google I/O konferencia nyitóbeszédéből egyetlen általános tanulságot tudunk levonni: a keresőcég rengeteg dologgal foglalkozik, ezért minden újítás már csak apró kis morzsának tűnik. Nincs itt semmi szokatlan, felháborító vagy meglepő, legfeljebb rezignáltan legyinthetünk, hogy igen, a keresőcég még többet tud rólunk, még szervesebb része lett az életünknek, mint tavaly ilyenkor.
Ha ön valamiért nem Waze-t használ, hanem a Google Mapset futtatja a mobilján, akkor örüljön, mert a legújabb frissítés után pont ugyanolyan lesz, mintha a Waze-t használná. Vagy azt is írhatnánk, hogy tessék, hát ezért vette meg egymilliárd dollárért a Waze-t a Google: mostantól már nemcsak kijelzi a dugót, de hatékonyabban keres kerülőutat, mint eddig.
"Miközben a digitális életmód hosszú távon csökkenti a koncentráló képességet, az aktív közösségi média felhasználók jobban osztják el a figyelmüket, és bizonyos időszakonként nagyon intenzíven koncentrálnak dolgokra. Jobban meg tudják különböztetni, hogy minek akarnak figyelmet szentelni és minek nem, és gyorsabban dolgozzák fel illetve építik a memóriájukba az információkat" - tették hozzá a kutatók.
Index - Tech - Én vagyok a CNN index.hu
A streamelős appok lavinaszerű sikere többek között azért is érdekes és meglepő, mert amit tudnak, azt egy ideje tudja már az egyik leghíresebb magyar startup, a Ustream is. Sőt, valójában sokkal többet is azoknál, hiszen a mobilos streameket náluk pécén is lehet nézni, beágyazni és hasonlók. Megkérdeztük a Ustream alapítóját, és technológiai igazgatóját, mit szól a Meerkathez és a Periscope-hoz. "Egyelőre nem látjuk, hogy a két app milyen jövő elé néz, mindenesetre a belépőjük megmozgatta a piacot és a közbeszédet egyaránt. A Ustream SaaS (software as a service) üzleti modellje már stabil lábakon áll, egy-egy új termék megjelenése miatt nem váltunk stratégiát. Mindemellett a rendelkezésre álló, saját fejlesztésű technológiánk alkalmas arra, hogy ebben a szegmensben is megmérettesse magát, ezért megnyitjuk szolgáltatásunkat a mobilfejlesztők előtt. Az új API-k és a kapcsolódó SDK segítségével bárki készíthet Ustream közvetítésre alkalmas applikációt"
Facebook Opens up Internet.org to Developers thenextweb.com
Announced today in a blog post, the launch of Internet.org as a platform for developers will help the organization be more “transparent and inclusive,” it said. Underpinning the services Internet.org provides users in developing nations are deals with mobile operators – it’s these that allow people to get access to basic websites and services for no cost up-front. However, a number of companies have expressed concern (and withdrawn from the program) over the potential for imbalance and whether it lives up to net neutrality rules – with Facebook and a small number of companies providing the service, they could also limit the availability of rival offerings or products to end-users.
az új androidos kártevők száma 6,1 százalékkal emelkedett a tavalyi évhez képest. A kínai áruházakból letölthető alkalmazások egynegyede lehet fertőzött.
R.I.P. Blogging, Killed By Screenshorts thenextweb.com
It seems that the consensus is that if you want to share your thoughts, you write it in a notes app and take a screenshot. Every celebrity that’s screenshorting on Twitter already has a blog and site set up — probably by their agency or someone they’ve paid — but by screenshorting instead of writing a blog post; you know it’s directly from them; it’s the most personal way of sharing thoughts because it’s right from their phone.
Az okostechnológia küszöbön álló robbanása a személyes adatok forradalmát is elhozza: a viselhető fitneszkütyüket gyártó Fitbit eszközein már lehetővé teszi a teljesen egyénre szabott, személyes reklámot. A kütyük által összegyűjtött adatok alkalmasak arra, hogy a felhasználó szokásainak, vagy éppen tartózkodási helyének megfelelően kapjon konkrét termékajánlásokat. A GE mérnökei pedig már valós időben figyelik repülőgép turbináik működését menetközben és ha szükséges távolról be is tudnak avatkozni a folyamatokba.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése