Sokan gépkocsival járnak munkába, viszik a gyermekeiket
iskolába, óvodába. Ennek a megnövekedett számú járműhasználatnak köszönhetően,
egyre több parkolóra van szükség. A túlzsúfoltságnak köszönhetően, nem is olyan
egyszerű feladat parkolóhelyet találni. Erre nyújt megoldást a Bosch BoschConnected Parking projektje, egy valósidejű parkolóhely-térkép segítségével,
amely a berlini Bosch ConnectedWorld konferencián mutatkozott be.
A valósidejű parkolóhely-térkép technológiája
Olyan rádióhullámú érzékelőket építenek az útfelületbe,
amelyek felismerik éppen áll-e autó az adott parkolóhelyen vagy sem. Az
érzékelők az információt az internetre továbbítják és a szabad helyeket valós
idejű frissítéssel működő parkolóhely-térképen jelenítik meg. Későbbiekben
szeretnék ezt továbbfejleszteni és a parkolóhely előtt elhaladó jármű azonnal
tájékozódhatna a szabad helyekről.
Már számos modern autó rendelkezik parkoló-asszisztens
berendezéssel. Ezek ultrahangos érzékelőikkel derítik fel a megfelelő méretű parkolóhelyeket
az út mentén. Mivel sok gépkocsi rendelkezik internetkapcsolattal ezek az
adatok egyszerűen továbbíthatóak internetre, majd a megfelelő
parkolóhely-térképre. A valós idejű információkat meg tudja tekinteni az autó
vezetője az okos telefonján egy applikáció segítségével.
Gazdaságos, környezetbarát és egészséges
Egy a parkolóhely-menedzsment európai piacvezetőjének
megbízásából végzett felmérésben az derült ki, hogy Németországban, átlagban
egy parkoló keresés 10 percig tart. Ez alatt az idő alatt 4,5 km-t tesznek meg
az autósok mire sikerül helyet találniuk. ez alkalmanként 1,35 euróba kerül, tehát
nem túl pénztárcakímélő. Ráadásul a sok kipufogógáz termelődik ilyenkor,
károsan hatva a környezetre.
A Bosch által kifejlesztett érzékelők energiatakarékosak és
a rádióhullámú egység továbbítja az információt vevőmodulba., amely több száz
érzékelő adatát is képes fogadni. Mivel rádióhullámos technológiát használnak az
adatok továbbítására, nem kell energiát, időt és pénzt költeni a kábelezésre. Az
új fejlesztés további előnye, hogy az útfelületbe integrált érzékelők akár
éveken át is ott maradhatnak, elemcsere vagy akár a szenzor cseréje nem
szükséges eközben. Energiaellátásuk azért ilyen hosszú távú, mert az érzékelők
fejlett energiamenedzsment-rendszerrel készülnek és már-már extrém kis energiát
igényelnek az adattovábbításhoz.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése