A technikai változásokat figyelemmel követők is csak kapkodják a fejüket, amikor a Facebook egyre újabb és újabb fejlesztéseiről van szó. A társadalomkutatók pedig végképp nem tudják megjósolni, milyen hatása lesz a Facebook egyre növekvő befolyása az emberiségre. Mi a legújabb appok ismertetésére szorítkozunk.
Bármerről nézzük, egyre kevésbé tűnik unatkozó emberek által kitalált összeesküvéselméletnek, hogy a Facebook világuralomra tör. Sorban vásárolja föl a legmenőbb internetes cégeket, webshopot és híroldalt üzemeltet. Drónokkal szállítja az internetet Afrikába, hogy még több felhasználóra, és ezáltal még nagyobb reklámfelületre tehessen szert. Nem is igen van más választása, hiszen az USA-ban, Európában és Ázsia legnagyobb részén nagyítóval kell olyan embereket keresni, akik még nem Facebook felhasználók.
Egyre több felhasználóra van szükség |
De hát miért baj az?- kérdezhetnénk teljesen jogosan. Az elsődleges probléma az - mint az Index is írja -, hogy "egyre inkább a Facebook algoritmusai határozzák meg pár milliárd embernek, hogy mit látnak az internetből". Vagyis elég, ha csak egyszer, csak egy rövid időre kerül a cég vezetése nem megfelelő kezekbe, máris világméretű agymosást tud végrehajtani. Lehet, hogy túlzás, de Hitler és a rádió egyszer már bebizonyította, mekkora fanatizáló hatása van a tömegmédiának. Mi több, a Facebook már egy - a felhasználók tudta nélkül készült - kísérlettel bizonyította, hogy a hírfolyamunkban látottak komoly hatással vannak az érzelmeinkre.
Facebook at Work
Ezzel egyidőben pedig egyre megkerülhetetlenebb az oldal. Nemsokára már nem csak gyakorlatilag, hanem hivatalosan is a Facebookon fogunk dolgozni, kiváltva a vállalati e-mailezést. A Facebook at Work alkalmazás még tesztelés alatt áll, de nagy jövőt jósolnak neki. A reklámmetes felület úgy fog majd kinézni, mint a hagyományos Facebook profilunk, azzal a különbséggel, hogy csak a kollégáink lesznek rajta. A cégvezetők számára megnyugtató hír lehet, hogy az új alkalmazás semmilyen adatot nem gyűjt majd a felhasználókról, és a munkavállalók privát profilját sem fogja módosítani. Így aki több helyen is dolgozik, a jövőben 3-4 Facebook fiókkal is rendelkezhet.
Karácsony, adománygyűjtés
A karácsony közeledtével egyre nő az emberek adakozási kedve. Ezt figyelembe véve a lehető legjobbkor mutatta be a Facebook az új szolgáltatását, amelynek segítségével nonprofit szervezetek tudnak adományokat gyűjteni, legyen szó a szegény sorsú gyerekek megsegítésétől, vagy épp a falu szobrának felújításáról. A szervezetek oldalán figyelemmel lehet kísérni az adakozást, sőt meg is oszthatjuk saját oldalunkon, milyen nagylelkűek voltunk. (Nem kevés nyomást gyakorolva ezzel ismerőseinkre.) A kezdeményezés összességében dicséretes, a szervezetek joggal reménykedhetnek benne, hogy a jó példa ragadós, és hogy a közösség, jelen esetben közösségi oldal ereje cselekvésre sarkall.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése