A virtuális valóságban a program használója egy sisakot tesz a fejére, amely a virtuális képet vetít elé. Nem csak egy képet láthatunk, a tárgyakat megközelíthetjük, megfoghatjuk, mindezt úgy, hogy a gép késedelem nélkül vagy legalábbis minimális késéssel reagál.
Legnagyobb
különbség a két technológia között, hogy a virtuális valóságban a felhasználó
úgy érzi, mintha egy számítógép által generált környezetben lenne, míg
kiterjesztett valóság esetén a valóságot egészítjük ki számítógépes elemekkel.
Veszélyei
A VR-nek vannak pszichikai és testi veszélyei. A testet károsító hatásai főleg az ember szemét érintik, a szemet más jellegű hatások érik a virtuális világban mint a valóságban, aminek következtében romolhat a látásunk. A pszichikai problémák még nem bizonyítottak, feltételezések szerint egy idő után, a használó nem tudja majd egészen megkülönböztetni a virtuális és a valós világot. Bár ezt a videó játékokra is szokták mondani, "hatására az ember sorozatgyilkossá válik".Annyiban másabb ez, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően egyre közelebb és közelebb kerül a játékos a "másik világhoz" így jobban fenn áll a veszélye ennek a problémának.
Fejlesztések
További fejlesztés amit egy német intézet szakemberei dolgoztak ki (amihez a kezdeti lépéseket az Oculus tett meg, majd a Samsunggal közösen folytatott) Az Impacto nevű készüléket, ami kézre, karra és lábra is felszerelhető érzékelők, és egy szoftver segítségével, szintén érezheted a tárgyak tapintását, pl.: ha dekázol, vagy akár egy box játék alatt érezheted az ütéseket is. Ezt rezgés-visszacsatolás mellett a bőr elektromos stimulálásával érik el.
Forrás 1: HVG.hu
Forrás 2: HVG.hu
Forrás 3: origo.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése