Egy kis trollológia
Persze nekik figyelniük kell a marketingre és az imidzsükre is, ezért értelemszerűen óvatosabbak.
A trolloknak 2 főbb módszere van az interneten: provokatív: feltűnő, érzelmek felkorbácsolására alkalmas üzenettel próbálja felhívni magára a figyelmet, és reaktív: nem provokál, hanem keres magának egy megfelelő célpontot, és őt támadja szavai, érvei kiforgatásával vagy személyeskedéssel. De nem csak fórumokon lehet trollkodni. Ha az online elkövethető trollkodásra -és itt persze felugrik a kérdés, hogy a "való világban" elkövetett tréfálkozások, átverések nevezhetőek-e trollkodásnak - koncentrálunk, akkor a már említett szervezetben elkövetett trollkodás alatt gondolhatunk a Lizard Squad hacker csoportra a DDoS támadásaikkal, vagy éppen olyan alantas egyletekre, mint a Goon Squad nevű World of Warcraft klán, akik a játékon belül más játékosok zaklatásával, játékélményük ellehetetlenítésével múlatják idejük. (mondjuk ez vicces volt és senkit sem zavart)
Nemes céllal is lehet
Na de mi van akkor, ha egy egész vállalat kezd el trollkodni? A Cards Against Humanity, egy ötletes, de erősen felnőtteknek szóló kártyajáték alkotói Black Friday alkalmából idén a nagy semmit árulták 5 dollárért. Így nem kell futárra várni vagy megbánni a vételt és még csak a helyhiány miatt sem kell aggódnunk. A bevételt állítólag (egy ráadás trollkodással) mind megtartják maguknak, de valószínűleg, mint az előző években történt ilyen akcióikkal, jótékony célokra fordítják. Tavaly bullshitet árultak dobozban. Igen, pontosan azt. Egy texasi ranchról hozatták az "árut". Az azt megelőző évben kicsit tompább volt a poén: minden termékük árát megemelték, de láss csodát, megnőtt a forgalom, amit eljótékonykodtak. A semmi-vásárt egyébként 71 ezer dollár bevétellel (21 millió forint) zárták.
meghozták a semmit |
Források:
444
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése