keresés

2013. december 9., hétfő

A Facebook már mobil termék

A Facebook legutóbbi, harmadik negyedéves pénzügyi jelentésekor megdöbbentő adatokat közölt a megváltozott felhasználói szokásokról és a hirdetési bevételeiről. A hirdetési bevételek jelentős növekedését a mobilos felhasználói aktivitásokra csábító reklámok eredményezték.
 

A Facebook mobilos forgalma stabilan növekszik, idén őszre a havi aktív felhasználók száma 874 millióra növekedett, ami a tavaly ilyenkori adathoz képest 44 %-os emelkedést jelent. Ebben a felhasználói számban benne vannak azok is, akik kizárólag mobil készüléken érik el a közösségi oldalt, és azok is, akik vegyesen használják azt, de az Instagram felhasználók nem szerepelnek a kimutatásban. A mobilos felhasználók közel egyharmada kizárólag mobilon használja a közösségi oldalt. Nekik vagy nincs PC-jük, vagy a dél-ázsiai mobil boom részesei, vagy online tevékenységük megoldható egy tableten is, így nem veszik a fáradtságot, hogy bekapcsolják a PC-jüket.

Technikailag minden ötödik Facebook felhasználó csak mobilon Facebookozik. Mark Zuckerberg bejelentése szerint jelenleg a napi aktív Facebook felhasználók közel 50 %-a valamilyen mobileszközről éri el a közösségi oldalt, illetve a hirdetési bevételeknek is közel 50 %-a származik a mobilos klienseknél megjelenő reklámokból. Ez meglepő adat, hiszen korábban a mobil felületek reklámmentesek voltak, s alig több mint másfél éve kezdődött el a mobil felületek monetizálása.
Amennyiben ez a növekedési trend tovább erősödik, akkor a Facebooknál a mobilos felület hamarosan megelőzi az asztali webest, mind az aktív felhasználók számát, mind a hirdetési bevételeket tekintve.
A Facebook mobilos forgalmának további erőteljes növekedését garantálja többek között, hogy elkészült a Facebook for Every Phone, a butatelefonokról is elérhető webes szolgáltatás, amely már 100 millió készülékre lett letöltve. A butatelefonok újabb milliárdos felhasználói tábora rejlik a fejlődő országokban.
 
Egy nemrégiben publikált kutatás szerint a Facebook a legnagyobb médiumok forgalmának több mint 10 %-át hozza.
 
 
 
 
 
 
Források:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése