Az eMarketer gazdaság- és médiaelemző cég tanulmánya szerint a YouTube reklámbevétele 50 %-kal nőtt 2013-ban, a tavalyihoz képest.
Előreláthatólag idén 5,6 milliárd dollárt fognak költeni YouTube-hirdetésekre, míg 2012-ben 3,7 milliárdot költöttek. A cég a reklámbevétel jelentős részét visszaosztja ugyan az oldalra feltett videók készítőinek, illetve szerződéses partnereinek, de még így is komoly, 1,96 milliárd dolláros nyereséget tudhat magáénak ebben az évben. Így a YouTube szerzi meg a világ teljes online reklámbevételének 1,7 %-át.
A reklámbevételek növekedésének oka a tanulmány szerint többek között az, hogy a fiatalok egyre kevesebbet néznek tévét, inkább az interneten keresnek rá a műsorokra, filmekre, sorozatokra. Ez megnövelte a hirdetők érdeklődését is a YouTube iránt.
A reklámbevételek további növekedése várható a jövőben is a tanulmány szerint. Az erre alkalmas mobileszközökön (pl. okostelefon, táblagép) már az idén is megugrott a videómegtekintések száma, és további növekedés prognosztizálható. Várható a mobileszközök számának emelkedése is. A YouTube-nak havonta több mint 1 milliárd látogatója van a Financial Times cikke szerint.
A YouTube elsősorban olyan stúdiókra, illetve műsorkészítőkre számít, amelyek, illetve akik már eleve az interneten és nem a televíziós csatornákon akarják megjelentetni műsoraikat. Az ilyen stúdiók mellé kezdenek betársulni a hagyományos médiatársaságok is, mint a Time Warner vagy a DreamWorks Animation.
A YouTube tulajdonosa, a Google is saját műsorkészítő ágazatot alapított 2012-ben, YouTube Space néven ; három helyszínen működnek stúdiók, vagy inkább - a Learn. Share. Create. mottónak megfelelően - alkotóterek : Los Angelesben, Londonban és Tokióban.
A legtöbbet továbbra is a tv-reklámokra költenek a hirdetők világszerte (az USA-ban pl. 2013-ban kb. 66,5 milliárd dollárt), az eMarketer azonban csak szerény növekedést jelez a következő három évre.
Folyamatosan változik a tv-nézés és az egyéb videómegtekintés aránya. "A tv-nézés többé-kevésbé stagnál, a videómegtekintések összességében viszont növekszenek, melynek hátterében az olyan oldalak állnak, mint a Youtube és a Netflix." - mondta Dan Cryan, az IHS iSuppli digitális médiát kutató csoportjának igazgatója.
Források:
emarketer.com
ft.com
index.hu/tech
diagram
diagram
kép
A legtöbbet továbbra is a tv-reklámokra költenek a hirdetők világszerte (az USA-ban pl. 2013-ban kb. 66,5 milliárd dollárt), az eMarketer azonban csak szerény növekedést jelez a következő három évre.
Folyamatosan változik a tv-nézés és az egyéb videómegtekintés aránya. "A tv-nézés többé-kevésbé stagnál, a videómegtekintések összességében viszont növekszenek, melynek hátterében az olyan oldalak állnak, mint a Youtube és a Netflix." - mondta Dan Cryan, az IHS iSuppli digitális médiát kutató csoportjának igazgatója.
Források:
emarketer.com
ft.com
index.hu/tech
diagram
diagram
kép
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése