A
számítástechnikai cégek világában elterjedt, hogy marketingjüket arra építik,
hogy egy másik céget – előszeretettel az Apple-t – blamálnak. Saját terméküket
összehasonlítják a másik cégével, és természetesen a sajátjukat hozzák ki
győztesnek.
Most
az Amazon is beállt ebbe a sorba. Ezúttal két tabletről van szó a hirdetésben: Amazon Kindle Fire HDX 8.9 és Apple iPad Air.
Először az
iPad Airrel kapcsolatban hangzanak el megállapítások: retina-kijelzős, könnyű
és olcsó. Majd a Kindle Fire HDX mindenre rákontráz: jobb felbontású, egymillióval
több pixeles kijelzője van, húsz százalékkal könnyebb és 120 dollárral olcsóbb
is.
Az Amazonon kívül mások is hasonló – nem éppen elegáns –
módon népszerűsítik saját termékeiket. Nemrég a Microsoft tett közzé egy olyan
videót, amelyben az iPhone-t gúnyolja, ám később inkább visszavonta, mert túl durvára sikerült a paródia.
Egy kicsit visszás, hogy éppen a Microsoft próbálja
nevetségessé tenni az Apple okostelefonját, hiszen az iPhone sokkal jobban
„teljesít” a mobilpiacon, mint a windowsos Nokiák, ill. pont az okostelefonok
és tabletek elterjedése (köztük az iPhone és az iPad) járult hozzá nagyban a PC-s
piac, így a Microsoft mélyrepüléséhez.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése