Az ingyenese üzeneteket küldő WhatsApp közölte, hogy már havi 400 millió felhasználója van, ami szép növekedés az októberi 350 millióról.
A magyarok nagyobb részének növekedett a Facebook-aktivitása az elmúlt egy évben annak ellenére is, hogy többségük attól fél, személyes adataihoz a közösségi portálon keresztül nem kívánatos személyek is hozzáférhetnek.
Amikor április végén kiléptünk a Nagy Betűs Közösségi Médiába, és elindult az Index Facebook-oldala csak abban reménykedtünk, hogy lassan kikopik az a mondás, hogy Lemarad, mint Index a Facebookról. Hogy végre nem leszünk olyanok, mint egyszeri nagymama, akinek az unokák azt mondják, Yolo. Hogy haladunk a korral, de legalábbis kicsit loholunk majd utána.
Egy ideje már tudható, hogy a Facebook az aprólékosan szegmentált, mikrocélzásra is alkalmas hirdetések mellett bevezeti a televíziós piacra jellemző “főműsoridős” reklámblokkokat, amire a hirdetők akár idő alapon is be tudnak fizetni.
A Facebook adatokkal foglalkozó tudósai, Adam Kramer és Sauvik Dat tanulmányt írtak arról, miért cenzúrázzák magukat a felhasználók. Félbehagyott frissítéseket, mások falára, bejegyzéseihez írt el nem küldött üzeneteket vizsgáltak, több millió felhasználónál. Kramer és Das szerint a közösségi oldal csak meg akarja érteni, miért viselkednek így a felhasználók, mivel „a tartalom-előállítás hiánya értékveszteség”. A szerzők szerint jó példa erre, hogy egy egyetemi hallgató népszerűsíteni akar egy speciális érdeklődésű körnek szóló társadalmi eseményt, aztán meggondolja magát, mert nem akarja spamelni barátait, pedig lehet, hogy sokakat érdekelt volna az esemény.
A Facebook mérnöke szerint gondolkoznak azon, hogy a tetszik gomb mellé bevezessék az együttérzésgombot is. A Facebook szokásos Compassion Research Day-én Dan Muriello elmondta, hogy egy másik mérnök már elkészítette a lájk mellé tervezett másik lehetőséget.
Közel kétmillió Facebook-, Twitter-, Gmail-, Yahoo-jelszót loptak el hackerek. A lopott jelszavakra a Trustwave nevű biztonsági cég szakemberei bukkantak egy hollandiai szerveren. A szervert november vége óta figyelték, a jelszavak 93 ezer weboldalról származnak.
Saját Pocket alternatíván dolgozik a Facebook. A közösségi oldal könyvjelzőfunkciót tesztel, amelynek segítségével a hírfolyam érdekesnek ítélt elemei félretehetők későbbi olvasásra.
A cég egy belső felmérésre hivatkozik, amely azt mutatja, hogy a felhasználók gyakrabban kattintanak értékes tartalomra, például hírekre, újságcikkekre, mint a legutóbbi mémek ezredik variációjára. A hivatalos posztban erről így írnak: hamarosan sokkal hatékonyabban meg tudjuk különböztetni a jó minőségű cikkeket a mindenhol látható mémektől. Az még nem teljesen világos, hogy a Facebook hogyan fogja megállapítani bármilyen online tartalmomról, hogy, hogy az mennyire magas minőségű, de valószínűleg jóval kevesebb tartalom jelenik majd meg ezentúl a hírfolyamokban a 9Gag.comról, vagy a cheezburger.comról.
Mostanában sok szó esik a Snapchatről, a napokban utasították el a Facebook hárommilliárd dolláros felvásárlási ajánlatát, majd jött a hír, hogy a Google négymilliárdot is megadna érte. Hiába, egyelőre nem eladó.
A könyvben ezen túl találkozhatunk önértékelési problémákkal küszködő bulimiás és anorexiás kislányokkal, továbbá klinikai esetnek minősülően sorozat-, internet-, Facebook-, és számítógépes játék-, valamint játékgépfüggő gyerekekkel.
Újabb őrület terjed pár napja az interneten: egy olyan online alkalmazás, amelyik a felhasználó bejegyzései alapján véletlenszerűen generál Facebook-posztokat. A What would i say? (kb.
A magyarok többsége ugyan minden további nélkül meglenne a Facebook nélkül, mégis a hazai 4,7 millió Facebook-felhasználó 90%-a napi szinten, sőt többségük naponta többször is használja az oldalt – állítja az ArvaliCom 2013-as kutatása.
Elutasította a Facebook közel 3 milliárd dolláros (666 milliárd forint) vételi ajánlatát a Snapchat, a gyorsan növő, részben szextingelésből élő üzenetküldő szolgáltatás, tudta meg a Wall Street Journal az ügyhöz közel álló forrásokból.
A feltöltött és publikussá tett fotókon a 13 éves A. pornószínészeket megszégyenítő szűk ruhákban pózolt, és természetesen azonnal megkapta, amire vágyott: a figyelmet, az idegen férfiak figyelmét. Mondhatni, a közösségi oldalt egyfajta szexuális üzenőfalnak, hirdetőtáblának használta. A kérdést, hogy miért pont a Facebookra feltöltött aligruhában pózolós képek válnak értékké, mi az, ami élményszerű számukra, a szakember szerint nehéz megválaszolni. A motivációk közt lehet az is, hogy meg merik csinálni, mindamellett, hogy megerősítést kapnak arról, hogy szépek, hogy dicsérik őket.
A közösségi oldal tehát minden felhasználójáról nyilvántart egy rejtett adatbázist, amiben az összes ismerősét rangsorolja az alapján, hogy milyen szorosnak ítéli meg vele a kapcsolatot. Ez a rangsor állandóan változik attól függően, hogy kikkel beszélgetünk éppen többet, kinek a posztjait lájkoljuk, kommenteljük. Egy indiai programozó, Arjun Sreedharan készített egy scriptet, ami a Facebook-oldalunkról kinyeri az éppen aktuális toplistát. Ön is megnézheti a sajátját, ehhez a következőket kell tennie:
A magyar kutatás szerint a Facebook-használat csökkenése csak meghatározott fejlett piacok legfiatalabb korosztályaira jellemző: a magyarok 45 százaléka egyre több időt tölt el a közösségi oldalon.
Granovetter óta tudjuk, hogy az ún. gyenge kapcsolatoknak nagyon fontos szerepe van a társadalmi hálózatokban. Lars Backstorm a Facebook kutatója és Jon Kleinberg a Cornellről Romantic Partnerships and the Dispersion of Social Ties: A Network Analysis of Relationship Status on Facebook című tanulmányukban rámutattak arra, hogy a gyenge kötések szerelmi életünkről is árulkodnak.
A Facebook legutóbbi pénzügyi jelentésekor a vállalat újabb adatokat fedett fel a felhasználói szokásokkal, illetve a hirdetési bevételekkel kapcsolatban. Megdöbbentő a fejlődés a mobilos felületen, vagy csak az asztali környezet fagyott be?
A Facebook bejelentette, hogy új dizájnt kapott a like gombjuk. Ez az a gomb, amely internetes oldalak millióin jelenik meg, hogy a felhasználók egy kattintással jelezzék, tetszik nekik az adott tartalom és egyúttal a Facebook falukra is posztolják azt.
Két biztonsági szakember egy hamis Facebook-profil segítségével szerzett meg védett amerikai kormányzati rendszerbe való belépésre jogosító azonosítókat, és ezzel újra igazolták a social engineering, az átveréses hackelés nagymesterének, Kevin Mitnicknek az alaptételét, mely
Granovetter ún. gyenge kapcsolatok (weak ties) elmélete (amit The Strength of Weak Ties tanulmányában fektetett le) szerint egy embernek általában sok kapcsolata van, ezek között egyesek erősebbek (pl. család, barátok, szomszédok stb.) mások gyengébbek. Kitől szoktunk új információkat hallani; azoktól akikkel szoros kapcsolatot ápolunk vagy azoktól akikkel gyenge kapcsolatban állunk? Egy találkozás egy rég nem látott volt osztálytárssal vagy szomszéddal gyakran beindítja a pletykát és hirtelen sok mindent megtudunk hajdani barátokról, ismerősökről. Ahogy a fenti ábra is szemlélteti az ún. gyenge kapcsolatok hídként kötik össze az egyes csoportokat és biztosítják az információ áramlását.
mobilon ennél sokkal menőbb helyek is vannak, mint a Snapchat, Vine és Instagram. A Facebook túl sok időt visz el, írni és olvasni kell, de a szavak kevésbé fontosabbak, mint a képek és a videók – magyarázták a fiatalok. A megkérdezettek barátainak is mind van felhasználói fiókja, de alig negyedük használja is azt. A Vine és az Instagram azért népszerű, mert gyorsan végig tudják görgetni amikor unatkoznak, vagy vicces tartalom után kutatnak és nem kell végeláthatatlan beszélgetésekbe bocsátkozniuk. A Facebookot személyesebb kapcsolattartásra használnák, de erre is vannak már jobb módszerek, mint az iPaden futó Kik, amellyel egyszerűen rácsetelnek a barátaikra. A Facebook azoknak való, akik gyakran váltanak iskolát és így tudják a legjobban nyomon követni olyanok életét, akikkel már ritkán találkoznak.
A netes mém lényege a kapcsolatépítés és véleményütköztetés. A felhasználási lehetőségek köre gyakorlatilag végtelen: éppen úgy állhat egy vicces szólásból, mint egy módosított képből, egy videoklipből vagy animációból, de akár egy meglepő hírből is. Legfőbb tulajdonsága, hogy folyamatosan változik: a rá irányuló kommentár rendre aktualizálja a tartalmat és újraírja az üzenetet. A legsikeresebb mémek a városi legendák, az alaptalan önpromóciók, multinacionális marketing-kampányok, emlékezetes hoaxok és perszonalizált cselekvések sorából kerülnek ki, hogy bizonyítsák: az online underground mára a népművészet új műfajává nőtte ki magát! A Grumpy cat, a Balatonba borult Hummer, Tibi Atya, Gordon Ramsay, a Harlem Shake, Szalacsi Sándor, a Hitler életét feldolgozó Bukás és még számos példa mutatja: az önmagunk szórakoztatására gyártott ingyenes tartalom hihetetlenül addiktív, s népszerűségét íratlan szabályok határozzák meg.
Mennyire vagyunk kiismerhetőek Facebook profilunk alapján? A YouAreWhatYouLike oldalon bárki kipróbálhatja, mennyire sikeresen alkotható meg róla egy pszichológiai profil pusztán az általa kedvelt dolgok alapján, a szerzőről például az alábbi elemzés készült mindössze kilenc lájkra alapozva.
Az egérmutató mozgásának megfigyelésével kísérletezik a Facebook.
Köztudott, hogy a Facebook szereti a célzott hirdetéseket a saját oldalán, és mindent meg is tesz azért, hogy kiismerje a felhasználói szokásokat. Most azt találták ki, hogy olyan hirdetési rendszert fejlesztenek, amivel a felhasználó egérkurzorjának mozgása is követhető.
Mohamed Ramadan, az Attack Secure biztonsági cég munkatársa pár hónapja két komoly biztonsági hibát talált a Facebook, illetve a Facebook Messenger androidos, valamint a Facebook Pages Manager szintén androidos alkalmazásában.
Magyarországon elsőként (és jórészt csak) a hvg.
A „helytelen” társalgások megakadályozása érdekében a macedón ortodox egyház a jövőben megtiltja papjainak a Facebook közösségi oldal használatát.
Egy évvel ezelőtt még a Facebook volt a legnépszerűbb közösségi platform az Egyesült Államokban élő tinédzserek körében, 42 százalékuk ezt az oldalt kedvelte a leginkább.
A régóta tartó rivalizálás ellenére úgy tűnik, összeborul a két behemót – kommentálta a cnet.com a hírt, hogy a Google Facebook-reklámokat fog árulni.
Magyarországon először a hvg.hu számolt be róla, hogy körülbelül délután két óra óta a Facebookon üzemzavar tapasztalható: több funkció sem működik, például sem lájkolni, sem kommentelni nem lehet, ahogy üzenetet küldeni vagy fotót feltölteni sem.
Dívány - Szép vagyok, vagy csúnya? divany.hu
Összehasonlítva a saját tinédzserkorát a jelennel, arra jutott, emlékszik, amikor elkezdett arról hallani, hogyan gyakorol nyomást a média azzal, hogy elérhetetlen szépségideálokat, tökéletességet közvetít. De ez a médiáról szólt. Ma, ha megnézed a Tumblr-t, a YouTube-ot, a Twittert, ezt nem a média teszi, maguk a tinilányok táplálják ezt a mítoszt. Megosztják, újrablogolják ezeket a képeket. Mindig is volt kortárs nyomás, de szerinte a közösségi média miatt a helyzet romlott.
Öngyilkossághoz vezető facebookos trollkodással vádolnak egy 14 és egy 12 éves floridai lányt. A lányokat zaklatás miatt büntethetik meg. Rebecca Sedwick egy elhagyott betongyár épületéről ugrott le múlt hónapban.
Általában itt szokott előkerülni a filmekben a nyers erő, vagyis a brute force, amikor egy program egyszerűen addig próbálkozik az összes lehetséges kombinációval, míg meg nem találja a helyes jelszót. Ez a kilencvenes években talán még működött is, manapság azonban már az első néhány tévedés után előkerül a captcha. Ez egy speciális kép, rajta annyira eltorzított számokkal és betűkkel, hogy egy ember még felismerhesse, de egy gép már ne. Végig lehet tehát próbálni akár egymillió jelszót, csak közben valakinek ott kell ülnie, hogy megoldja a képrejtvényeket is.
A Facebook bejelentette, hogy mostantól a tinédzserek is bárkivel megoszthatják a Facebookon a saját adataikat. Az eddigi szabályzat szerint a 13-17 éves felhasználók megosztásait csak az ismerőseik, illetve azok ismerősei láthatták.
A Facebook hivatalos blogjában Michael Richter, a cég adatvédelmi vezetője jelentette be, hogy megszűnik egy régi beállítási lehetőség, így a jövőben senki nem választhatja azt az opciót, hogy az idővonalára a név alapján nem lehet rákeresni, így azt bárki megnézheti.
A közösségi médiumok közül a Twitter a legnépszerűbb az amerikai kamaszok körében, megelőzte a Facebookot egy befektetési bank felmérése szerint.
A Facebook hivatalosan is bejelentette, hogy hamarosan elindulnak a hirdetések a korábban általa felvásárolt Instagram fotómegosztó szolgáltatásban. A reklámok a követett ismerősök képei is videói között osonnak majd be a mindennapjainkba.
A lájkoló ész kritikája rednews.hu
Az internetre már hosszú évek óta vágyak sorát vetítik ki. A valódi demokrácia megvalósítójának, a libertariánus viszonyok biztosítékénak vagy az anarcho-kommunista közösségiség terének tekintik, a piaci versenyen és az állami kényszeren túli egyenlő együttműködés terepének, amely még egy új, kritikai nyilvánosság megteremtését is lehetővé teszi. Ám ezeknek a vágyprojekcióknak a valósága kétértelmű. Az internet tényleges működése sokszor ellentétben van önnön hivalkodó normáival.
Sokan a Facebook egyik legnagyobb hibájának tartják, hogy a posztok a mai napig nem szerkeszthetők rajta. A rendszer jellegét tekintve azonban érthető a fejlesztők óvatossága. Ha valaki például kitesz egy macskás képet, „lájkold, ha tetszik” megjegyzéssel, valószínűleg sokan fogják lájkolni. Ha viszont ezt a tartalmat utólag szerkesztik – például ha átírják az eredeti szöveget „lájkold, ha támogatod a rezsicsökkentést”-re –, az sok felhasználónak okozhat kínos pillanatokat.
Egy nappal azután, hogy az iráni internethasználókat meglepetésként érte, hogy elérik a Facebookot és a Twittert, megint blokkolják a két szolgáltatást. Az iráni hatóságok szerint csak technikai problémák miatt volt elérhető egy rövid ideig a két oldal.
Az augusztus elején hivatalba lépett, centristák és reformisták által támogatott Haszan Róháni elnök is saját oldalt nyitott, amelyet a kabinet minden tagja lájkolt. Elemzők szerint mindez része Róháni politikai és kommunikációs stratégiájának.
A Facebook egymilliárd dollárért vásárolta meg az Instagramot, de pénzt még nem látott belőle. Most az üzletért felelős igazgató, a Facebooktól igazolt Emily White bejelentette, hogy kész hirdetéseket tenni a szolgáltatásba.
A közösségi hálózatokon azért használnak címkéket (hashtag), hogy könnyebben összefűzhessék az adott témához tartozó bejegyzéseket. A Facebook júniusban valószínűleg ezért vezette be a címkézést, de a friss elemzések szerint ennek az égvilágon semmi értelme nem volt.
Múlt héten a Facebook engedélyezte a legegyszerűbb lájkolós, kommentelős játékokat a márkaoldalakon. Mielőtt azonban az adminok vérszemet kapnának, összegyűjtöttünk pár fontos tudnivalót a Timeline-promóciók hatékony megvalósításához.
Meglepően nagy a privacy-tudatos userek aránya a korcsoportban: a megkérdezettek 82 százaléka állítja magáról, hogy foglalkozik az adatvédelemmel, és mindössze 6 százalék nem módosította az alapértelmezett beállításokat a különböző csatornákon. (A 12-17 éves korosztályról ez már kevésbé mondható el.)
SocialTimes.Hu - Tovább twitteresedik a Facebook socialtimes.hu
Most egy újabb hashtagekhez kapcsolódó funkció tűnt fel az oldalon, a Trending Topics. Az új funkció megjelenése nem teljesen váratlan, hiszen minden olyan felületen létezik már, ahol főként hashtagek segítségével zajlik a kommunikáció - ilyen a Twitter és a Tumblr is - és nemrég a Facebook mobilappban is feltűnt már hasonló. A Trending Topics a legnépszerűbb, legtöbbet használt címkék alapján mutatja a legaktuálisabb témák listáját. Ennek segítségével folyamatosan nyomon lehet követni, hogy miről beszélnek a legtöbben, mely témák pörögnek leginkább a Facebookon.
Nem tesz ki semmit Sőt, úgy egyáltalán semmilyen képet. Vagy szöveget. Ha már rajtakapta magát, hogy elkezd szöveget írni a saját falára, aztán 1-2 mondat után törli az egészet a fenébe, mert mégis ki a fenét érdekelne ez, jóvátehetetlenül Facebook-öregszik. Ugye az is eszébe jutott már, hogy esetleg a világot nem izgatja, vajon mit hallgat éppen?
SocialTimes.Hu - Az egyedi tartalom a nyerő Facebookon socialtimes.hu
Az elemzések során egyértelműen kiderült, hogy ugyanannak a képnek a virális terjedése sokkal magasabb értéket mutat, ha egy oldal saját maga posztolja ki, nem pedig máshonnan osztja meg. Ugyanez a különbség az organikus elérések és a poszt összesített teljesítménye (tehát az engagement) esetében is tisztán érzékelhető, bár itt már nem olyan nagy az eltérés a két érték között. Ha pedig csak a megosztások számát nézzük, akkor az látszik, hogy az eredetileg posztolt képet négyszer annyi felhasználó osztotta tovább, mint azt, amelyik már eleve egy megosztásnak köszönhetően került bele a news feedbe.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése