Az
Apple 254 amerikai üzletében helyezett el iBeacon jeladókat. Az üzletbe belépő
vásárlókat, érdeklődőket nem személyes kommunikáció fogadja, hanem marketing
üzeneteket kapnak a mobiljukra. Az iBeaconön keresztül az üzlet képes személyre
szabott üzenettel, illetve akciókkal, kedvezményekkel bombázni a vásárlókat.
A
rendszer működéséhez a felhasználó részéről olyan eszközre van szükség, amely
támogatja a Bluetooth 4.0 szabványt. Ezek az iOS-en az iPhone 4S, iPad 3 és
iPod Touch 5 vagy annál újabb eszközök, az Androidon pedig azok a mobilok, amik
Android 4.3 Jelly Bean vagy újabb rendszerrel rendelkeznek, ilyen például a
Nexus 4, Nexus 5, HTC One, Samsung Galaxy S4 vagy a Note 3. A szükséges alkalmazás
letöltése és a jogosultságok elfogadása után az iBeacon képes push értesítést
küldeni a mobilkészülékekre a megfelelő közelségben. Link beírása, QR-kód
beolvasása nélkül a cloudon keresztül érkezik a tartalom, kérésünk nélkül is. Éppen
az a probléma a rendszerrel, hogy az alkalmazást feltelepítve, szűrés nélkül eláraszthatják
az üzenetek a vásárlók készülékeit.
Kérdéses,
hogy milyen sikere lesz a készülék alkalmazásának a marketing területén. Számos
más területen viszont nagyon hasznos lehetne. Egy jobban konfigurálható,
szelektálható tartalmakat kezelni képes iBeacon jó szolgálatot tehetne például a
turizmusban, az egészségügyben, az oktatásban, esetleg könyvtárakban is, olyan estekben, amikor az
embereknek útbaigazításra, segítségre vagy hasznos információkra van szükségük.
Az
iBeacon nem egy eredeti koncepció, már máshol is találkozhattunk hasonló megoldásokkal (pl. geocaching - a Garmin az ANT+ szabványt használja).
Alkalmazása jól mutatja, hogy egyre természetesebb lesz, hogy a fizikai tér is
strukturálható digitálisan, a hétköznapi helyzetekben is találkozhatunk a
számítógépes és online világban megszokott formulákkal.
Források:
diadnfc.com
hwsw.hu
telefonkozpont.blog.hu
kép
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése