keresés

2013. december 17., kedd

iBeacon

Az Apple 254 amerikai üzletében helyezett el iBeacon jeladókat. Az üzletbe belépő vásárlókat, érdeklődőket nem személyes kommunikáció fogadja, hanem marketing üzeneteket kapnak a mobiljukra. Az iBeaconön keresztül az üzlet képes személyre szabott üzenettel, illetve akciókkal, kedvezményekkel bombázni a vásárlókat.

A rendszer működéséhez a felhasználó részéről olyan eszközre van szükség, amely támogatja a Bluetooth 4.0 szabványt. Ezek az iOS-en az iPhone 4S, iPad 3 és iPod Touch 5 vagy annál újabb eszközök, az Androidon pedig azok a mobilok, amik Android 4.3 Jelly Bean vagy újabb rendszerrel rendelkeznek, ilyen például a Nexus 4, Nexus 5, HTC One, Samsung Galaxy S4 vagy a Note 3. A szükséges alkalmazás letöltése és a jogosultságok elfogadása után az iBeacon képes push értesítést küldeni a mobilkészülékekre a megfelelő közelségben. Link beírása, QR-kód beolvasása nélkül a cloudon keresztül érkezik a tartalom, kérésünk nélkül is. Éppen az a probléma a rendszerrel, hogy az alkalmazást feltelepítve, szűrés nélkül eláraszthatják az üzenetek a vásárlók készülékeit.


Kérdéses, hogy milyen sikere lesz a készülék alkalmazásának a marketing területén. Számos más területen viszont nagyon hasznos lehetne. Egy jobban konfigurálható, szelektálható tartalmakat kezelni képes iBeacon jó szolgálatot tehetne például a turizmusban, az egészségügyben, az oktatásban, esetleg  könyvtárakban is, olyan estekben, amikor az embereknek útbaigazításra, segítségre vagy hasznos információkra van szükségük.

Az iBeacon nem egy eredeti koncepció, már máshol is találkozhattunk hasonló megoldásokkal (pl. geocaching - a Garmin az ANT+ szabványt használja). Alkalmazása jól mutatja, hogy egyre természetesebb lesz, hogy a fizikai tér is strukturálható digitálisan, a hétköznapi helyzetekben is találkozhatunk a számítógépes és online világban megszokott formulákkal.



Források:
diadnfc.com
hwsw.hu
telefonkozpont.blog.hu
kép

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése