keresés

2013. december 18., szerda

Reklámok már az Instagramon is

A Kevin Systrom és Mike Krieger által készített, 2010 októberében kiadott, okostelefonon történő fotó- és videómegosztásra való szolgáltatás rendkívül nagy népszerűségnek örvend, másfél évvel a kiadása után már több mint 100 milliós felhasználói tábora volt.
 
Az eredetileg csak Apple gépeken használható program mára már megtalálható mind az Apple Store-ban, mind a Google Playen. A megosztott tartalmakat a felhasználók kommentálhatják, tetszésüket egy kattintással kifejezhetik. A felhasználók követése gyors információcserére kínál lehetőséget. A mobiltelefonról megosztott tartalmakat a felhasználók webes profilján is könnyedén elérhetjük. Az Instagram több közösségi hálózattal kapcsolatba hozható, úgy mint Flickr, Tumblr, Foursquare, Twitter és a Facebook.
 
Az utóbbi azért fontos számunkra, hiszen a Facebook 2012 áprilisában 1 millió dollárért megvásárolta az alkalmazást, amely eddig semmilyen profitot nem termelt. Úgy látszik, az Instagram rendkívüli népszerűségének köszönhetően a Facebook elérkezettnek tartja az időt, hogy hasznot húzzon a szolgáltatásból.  A terv olyan reklámok beillesztése a szolgáltatásba, amely nem zavarja a felhasználást, s így a program nem veszíti el érdeklőit. A Facebooknak ezúttal meggondoltabbnak kell lennie, mint egy évvel ezelőtt.


A nagy népszerűség ellenére egy tavaly télen kiadott rendelet alapján a felhasználók által feltöltött képek jogát fenntartja az amerikai cég, s ezeket reklámcélokból el is adhatja, anélkül, hogy ebből a pénzből a felhasználó profitálna. Miután több mint a felhasználók fele elpártolt a szolgáltatástól, megpróbálkoztak a szerződésmódosítással, de sajnos már késő volt.
 
Kíváncsian várjuk, hogy Emily White és csapata hogyan fogja észrevétlenül becsempészni a minőségi hirdetéseket az Instagram-feedbe.
 

 
Források:
blog.instagram.com
digitaltrends.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése