keresés

2013. december 15., vasárnap

Fő az éberség!


Érdemes odafigyelni a Google módosított, novembertől érvényben levő általános szerződési feltételeire. A módosítás szerint a Google hirdetéseiben is szerepelhetnek a megosztott ajánlások. A Google a keresési eredmények, valamint az AdSense-t használó oldalakon elhelyezett reklámok mellett ezentúl megjelenítheti a Google Pluson nyilvánosan hozzáférhetőnek beállított nevünket, fényképünket, az adott termékhez kapcsolódó korábbi ajánlásunkat.
 
Így fognak kinézni a személyes ajánlások a hirdetések mellett
 
A módosítás felborzolta a kedélyeket a civil adatvédelmi egyesületek, szervezetek körében, de ezen új típusú adatfelhasználással kapcsolatban az EU részéről is kiemelt figyelemre számíthat a Google.
 
A Google megnyugtatásul közölte, hogy a hirdetésekben megjelenített megosztott ajánlások tekintetében a profilnév és -fotó felhasználását az alkalmazó állíthatja be. A megosztott ajánlások beállításánál a „ki” érték választása esetén a profilnév és -fotó nem jelenhet meg semmilyen hirdetésnél sem. Kérdéses persze, hogy az alapbeállításban kikapcsolt hozzájárulás a módosítás érvénybe lépése után is így marad, vagy automatikusan igenre módosul, és a felhasználó utólag kapcsolhatja ki.

Mindenesetre a Google különböző szolgáltatásaiban lassan annyi adatvédelmi beállítási lehetőség lesz, hogy bármennyire figyelünk, elsiklik a figyelmünk egyik vagy másik felett. Így pedig akaratunkon kívül hozzájárulásunkat adjuk, hogy a cég valahol felhasználja a rólunk tárolt információkat.
 

 
Források:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése