Érdemes odafigyelni a Google módosított, novembertől
érvényben levő általános szerződési feltételeire. A módosítás szerint a Google
hirdetéseiben is szerepelhetnek a megosztott ajánlások. A Google a keresési
eredmények, valamint az AdSense-t használó oldalakon elhelyezett reklámok mellett ezentúl megjelenítheti
a Google Pluson
nyilvánosan hozzáférhetőnek beállított nevünket, fényképünket, az adott
termékhez kapcsolódó korábbi ajánlásunkat.
Így fognak kinézni a személyes
ajánlások a hirdetések mellett
A módosítás felborzolta a kedélyeket a civil adatvédelmi
egyesületek, szervezetek körében, de ezen új típusú adatfelhasználással
kapcsolatban az EU részéről is kiemelt figyelemre számíthat a Google.
A Google megnyugtatásul közölte, hogy a hirdetésekben
megjelenített megosztott ajánlások tekintetében a profilnév és -fotó
felhasználását az alkalmazó állíthatja be. A megosztott ajánlások beállításánál
a „ki” érték választása esetén a profilnév és -fotó nem jelenhet meg semmilyen
hirdetésnél sem. Kérdéses persze, hogy az alapbeállításban
kikapcsolt hozzájárulás a módosítás érvénybe lépése után is így marad, vagy automatikusan
igenre módosul, és a felhasználó utólag kapcsolhatja ki.
Mindenesetre a Google különböző szolgáltatásaiban lassan
annyi adatvédelmi beállítási lehetőség lesz, hogy bármennyire figyelünk,
elsiklik a figyelmünk egyik vagy másik felett. Így pedig akaratunkon kívül hozzájárulásunkat
adjuk, hogy a cég valahol felhasználja a rólunk tárolt információkat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése