A hirdetők idén 5,6 milliárd dollárt hagynak a Google videómegosztójánál, melyből értelemszerűen egyre jobban járnak a videók készítői is. Így a YouTube szerzi meg a világ teljes online reklámbevételének 1,7 százalékát, írja az MTI a Financial Times-ra hivatkozva.
A felhasználói érdeklődés után a hirdetői is megérkezett a YouTube-ra. A 2011-es 2 milliárd és a tavalyi 3,7 milliárd után idén 5,6 milliárd dolláros bevételt könyvelhet majd el a videós oldal.
Ami még jobban hangzik, az a profit: 2011-ben még csak 600 millió dollár volt, tavaly 1,18 milliárd, idén pedig az eMarketer becslése szerint már 1,96 milliárd dollár lesz a nettó eredmény.A hír a részvényeseken kívül a tartalomgyárosoknak is jó: a bevételekből ugyanis ők is részesednek.
A felhasználói érdeklődés után a hirdetői is megérkezett a YouTube-ra. A 2011-es 2 milliárd és a tavalyi 3,7 milliárd után idén 5,6 milliárd dolláros bevételt könyvelhet majd el a videós oldal.
Ami még jobban hangzik, az a profit: 2011-ben még csak 600 millió dollár volt, tavaly 1,18 milliárd, idén pedig az eMarketer becslése szerint már 1,96 milliárd dollár lesz a nettó eredmény.A hír a részvényeseken kívül a tartalomgyárosoknak is jó: a bevételekből ugyanis ők is részesednek.
A tanulmány szerint a reklámbevételek növekedésének oka, hogy a fiatalabbak egyre kevesebbet néznek tévét, és inkább az interneten keresnek rá műsorokra, ami a hirdetők érdeklődését is növeli a YouTube iránt.
A tanulmány szerint a reklámbevételek a jövőben csak növekedni fognak. Az erre alkalmas mobileszközökön (okostelefon, táblagép) már az idén is megugrott a videómegtekintések száma, és a trend további növekedésre utal.
A Financial Times szerint a YouTube-nak havonta több mint 1 milliárd látogatója van. Az Egyesült Államokban az online videók mellett megjelenő reklámok 20 százalékából profitál a cég, és bevételben magabiztosan megelőzi a rivális Hulu videómegosztót.
A YouTube-nak a jövőt azok a stúdiók jelentik majd, amelyek már eleve az interneten és nem a televíziós csatornákon akarják megjelentetni műsoraikat. Olyan hagyományos médiatársaságok is kezdenek betársulni ilyen stúdiók mellé, mint a Time Warner vagy a DreamWorks Animation.
A YouTube tulajdonosa, a Google is saját műsorkészítő stúdiót alapított YouTube Space Los Angeles néven, ami kifejezetten az új vagy feltörekvő YouTube videókészítőket célozza meg.
A tanulmány szerint a reklámbevételek a jövőben csak növekedni fognak. Az erre alkalmas mobileszközökön (okostelefon, táblagép) már az idén is megugrott a videómegtekintések száma, és a trend további növekedésre utal.
A Financial Times szerint a YouTube-nak havonta több mint 1 milliárd látogatója van. Az Egyesült Államokban az online videók mellett megjelenő reklámok 20 százalékából profitál a cég, és bevételben magabiztosan megelőzi a rivális Hulu videómegosztót.
A YouTube-nak a jövőt azok a stúdiók jelentik majd, amelyek már eleve az interneten és nem a televíziós csatornákon akarják megjelentetni műsoraikat. Olyan hagyományos médiatársaságok is kezdenek betársulni ilyen stúdiók mellé, mint a Time Warner vagy a DreamWorks Animation.
A YouTube tulajdonosa, a Google is saját műsorkészítő stúdiót alapított YouTube Space Los Angeles néven, ami kifejezetten az új vagy feltörekvő YouTube videókészítőket célozza meg.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése