A Mashable-ön megjelent Pew kutatások szerint, az amerikaiak harmada a Facebookról szerzik be a napi híreket. Igaz többségük nem ezért megy fel a közösségi oldalra, mégis ha már ott van, belekattintgat a hírtartalmakba is. Ezt a jelenséget ismerjük egy ideje. Manapság a Facebook az elmúlt évek hírolvasási szokásait is befolyásolta.
Ennek számos oka lehet, egyrészt a „médiaszájtok” címlapjai nem feltétlen azt az információt, információ mennyiséget adják az embereknek amire kíváncsiak lennének, és ténylegesen érdekelné őket. Másrészt olyan tematikában tálalják az olvasóknak a híreket, amelyek egyáltalán nem biztos, hogy lefedi a valóságot.
Itthon még jobb a helyzet. Az Index képes volt olyan média címlapként fennmaradni, melyet a magyar internetezők, minden áldott nap megtekintenek. Az említett oldalon még a mai napig van annyi, és olyan tartalom, hogy megérje rákattintani.
A Facebook népszerű „újságcímlappá” válásának oka az elképesztően sikeres like gomb. A médiacégek a nagyobb forgalom reményében be is fűzték oldalaikba.
Sajnos ma már ott tartunk, hogy egy médiavállalkozás nem lehet sikeres a Facebook jelenléte nélkül. Ez pedig bizony nagyon negatív hatással van a médiacégek hirdetési és márkaépítési lehetőségeikre.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése