A médiatémákkal foglalkozó osztrák HORIZONT online megpróbált utánajárni egy német blogger, Sascha Pallenberg nagyhatású bejegyzésében tett
állításának. A blogger szerint az Adblock Plus nevű reklámblokkoló
böngészőkiegészítő szűrője tartalmaz egy olyan kiskaput, amelyen átsétálhat,
aki kellő mennyiségű pénzt befizet. Vagyis azt állítja, hogy az Adblock Plus
reklámszűrő szolgáltatás üzemeltetői „maffiakapcsolatban” állnak a nagy hirdető
cégekkel.
A reklámblokkoló szolgáltatás bevezetésekor létrejött egy whitelist, fehérlista, vagyis az ingyenes „elfogadható hirdetések” listája, azért, hogy a kis cégek és a blogok ne szenvedjenek kárt a reklámtiltás miatt.
Az Adblock Plus szolgáltatást üzemeltető EYEO GmbH vezetője, Till Faida a blogger állítása kapcsán azt elismerte, hogy a whitelisten, az engedélyezési listán valóban vannak nagy cégek is, de ezt a meglehetősen homályos nyilatkozatában a támogatási szerződésekkel hozta kapcsolatba.
A HORIZONT megtudta, hogy az EYEO a fehérlista menedzselési nehézségei miatt vont be ebbe nagy cégeket, akik viszont fizetnek azért, hogy az Adblock Plus ne tiltsa le az ő reklámjaikat se, hasonlóan a listán szereplő kisebb cégek engedélyezett hirdetéseihez.
A Horizont
szerint a meg nem nevezett, nagy partnercégek egyike a Google. A cikkre
egyelőre még nem reagált sem az EYEO, sem a Google.
Források:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése