"Megvédjük a zeneipart saját magától" nyilatkozták a Spotify képviselői a márciusi SXSW konferencián, ahol a két titán, a norvég Spotify, és a nagy konkurens Rdio szolgáltatásait vehettük górcső alá.
Szebb, logikusabb user felület, fejlesztett közösségi funkciók, több listázási / lejátszási lehetőség és számos egyéb újítás jellemezte a megújult Rdio-t, mely a Spotify árnyékából kilépve mára méltó versenytársá nőtte magát. Míg a Rdio esetében forradalmi fejlődének lehettünk tanúi mind dizájn, mind felhasználói felület terén, a Spotify inkább az eddig elért eredményekről beszélt, és kihangsúlyozta a felhasználói igények feltérképezésének fontosságát, azok előtérbe helyezését a zenepari berögződésekkel szemben. Ken Parks a Spotify tartalomért felelős vezetője beszédében elmondta, mára milliókat szoktattak át az illegális letöltésről a fizetős szolgáltatás használatára, valamint szó esett az eddig a jogtulajdonosoknak kifizetett 250 millió dolláros összegről is, melyre látszólag nem lehet panasz, de ezt sokan nem így látják. A streaming és a digitális letöltések jogdíja között ugyanis igencsak komoly százalékos különbségek vannak, valamint Parks azt már nem hangoztatta, hogy ugyan szép számmal vonzott be új előfizetőt a szolgáltatás, számos eddigi lemezvásárló is áttért a steaming használatára, ezzel is csökkentve a még meglévő fizetős piacot.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése