keresés

2021. március 23., kedd

Apple és a személyes adatok védelme

 

"A Facebook és hasonló vállalatok különféle adatokat használnak fel a reklámok testreszabásához, hogy egy adott felhasználó életkora, földrajzi tartózkodási helye , érdeklődési köre, aktivitása szerint releváns hirdetéseket kapja meg." IOS 13 operációs rendszerig az Apple alkalmazásoknál szabad hozzáférés volt biztosítva a hirdetési azonosítókhoz, ezt a szabad hozzáférést a mobil eszközöknél kérésre ki lehetett kapcsolni. Azonban az év elején jelent meg  az Apple által bevezette az App Tracking Transparency funkció, ami miatt kikapcsolás helyett minden appnak meg kell kérdeznie az embert, hogy hozzájárul e a személyes adatainak felhasználásához. Ezzel a funkcióval a személyes adatok védelme mellett állt ki az Apple, azonban számos vállalatot magára haragított, mivel rengeteg személyre szabott reklámlehetőségtől esnek így el.

Lesznek e ezentúl személyre szabott reklámok? Igen! A France Digital állítása szerint az Apple új reklámeszköze nem tartja magát a korlátozásokhoz, mivel fenttartja magának a jogot arra, hogy eldöntse kiből válik partner és ki számít harmadik félnek. Az Apple úgy reagált erre, hogy nem követi a felhasználói tevékenységét csak kategóriákba osztja őket, így lehetőséget ad a személyre szabott hirdetéseknek. "Az európai uniós adatvédelmi jog értelmében ezt a gyakorlatot követésként lehet értelmezni. Adatvédelmi szakemberek ugyanis rendre rámutatnak, hogy a névtelenné tett információkat is vissza lehet követni az egyes személyekhez."

Források: 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése