keresés

2024. március 25., hétfő

A Spotify lesz az új YouTube?

 
A szemünk vagy a fülünk a fontosabb érzékszerv? Lényeges-e, hogy miközben kedvenc zenéinket hallgatjuk, vizuális éhségünket is kielégítsék a hozzá kapcsolható videóval? A zenei klippek ősatyja, az MTV, a 80-as, 90-es évek leglátogatottabb televíziós csatornája volt. Egy egész generáció nőtt fel a zenei klippeket nézve.


A YouTube, az internet MTV-je

Miután az internet átvette az uralkoást a televízió fölött és az emberek megismerkedtek a YouTube-bal, az MTV lassan a háttérbe szorult. A YouTube-on mindenki maga választhatta ki, melyik videót szeretné megnézni, melyik zenét szeretné hallgatni. Nem volt szükség a tévé előtt ülni és órákon keresztül arra várni, mikor következik a szeretett zenei adás. A videómegosztón nemcsak videóklippeket találni, de film- és tévéműsorrészleteket is vagy akár saját készítésű videófelvételeket is feltölthetnek a felhasználók, melyeket az egész világon bárki megtekinthet. 2009 végétől egy olyan prémium szekció is elindult, ahol már teljes filmeket, sorozatokat is megtekinthettünk. A YouTube-on ingyenesen nézhető a Sony Music és a VEVO nevezetű online zenetévé csatornája is.


Versenytárs lehet a Spotify?

Az egyik legnagyobb streaming szolgáltató, a Spotify, a prémium előfizetőinek lehetővé tette, hogy felületükön bizonyos zenei videókat teljes egészében elérhessenek. Jelenleg tizenegy országban tesztelik az új szolgáltatást (Európán belül Lengyelországban, Svédországban, Olaszországban, Hollandiában, Németországban és Nagy-Britanniában). Ez az újítás az eddigi, 30 másodpercnél rövidebb, függőleges tájolású videókat váltja majd fel. A Spotify célja ezzel, természetesen, az előfizetői tábor növelése. Amennyiben sikeresnek bizonyul a jelenleg limitált, béta keretben üzemelő újítás, komoly versenytársnak számít majd a közel két évtizede, a videómegosztó piacon uralkodó YouTube számára.

Képek: Spotifyeconomxcnet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése