A tavalyi évhez viszonyítva, ha nem is csökkent, de észrevehetően megfeleződött az USA-ban a streaming-előfizetők számának növekedése. Ebből a szakértők azt a következtetést vonták le, hogy a streamingláz lecsengésének időszaka elkezdődött.
Az egyik legnagyobb elemzőcég, az Antenna adatainak vizsgálása alapján 2023-ban az Amerikai Egyesült Államokban a streamingszektor előfizetőinek növekedése a korábbi évekhez képest láthatólag megfogyatkozott, amelyből számítani lehet arra, hogy a korábbi rengeteg embert érintő nagy feliratkozási őrület a végéhez közeledhet.
Folyamatos csökkenés
A streamingszolgáltatóknál különféle előfizetési lehetőségek vannak jelen, mindegyiknek adatai külön megfigyelhetők. Ebből kiindulva a prémium, azaz a legtöbb online tartalmat és szolgáltatást tartalmazó, de jóval költségesebb előfizetéseket vizsgálva azt a következtetést vonhatjuk le, hogy ennek a csomagnak a használatának növekedése 21,6 százalékról 10,1 százalékra esett vissza a közölt adatok szerint. Az összesített növekedést figyelve megállapíthatjuk, hogy az elmúlt négy év alatt így is több mint duplájára növekedett az előfizetők száma. Az elemzők szerint ez például a továbbra stabil újrafeliratkozásoknak köszönhető, akik korábban lemondták valamiért szolgáltatásukat, de végül meggondolták magukat, feltehetőleg a különböző kínált tartalmaknak köszönhetően.
A streamingőrület kezdetén, amely a világjárvánnyal vonható párhuzamba, az érintett cégek a saját gyártott tartalmakra és a már meglévő előfizetők megtartására fordították a befolyó összegeket, hogy megfelelő minőséget biztosítsanak a fogyasztók számára. Az elmúlt hónapokban történő két nagyobb Hollywoodi sztrájkot követően ugyanezt a módszert nem tudták a streamingszolgáltató cégek továbbra is alkalmazni. Így a dolgozók fizetési igényeinek részleges kielégítése mellett a későbbiekben inkább az egyéb költségek lefaragását célozták meg, emellett a felület reklámozásának lehetőségeit bővíthetik ki a kiesett árbevétel növeléséhez.
Szolgáltatótól függ
Az elemzőcég szerint a streamingpiac a "józanság korszakába" érhet, az eddigi időszakban ugyanis csak a felhasználó-tömegek megszerzése, szinte hajhászása volt a célja a cégeknek. Ennek megvalósulása után inkább a már meglévő előfizetők kezelésére és megtartása lesz a fő irányvonal. A 2023-as előfizetések közül úgy 30 százalék lehetett az újrafeliratkozó, akik korábban valamiért feladták tagságukat. Az adatok szerint a szolgáltatásokat lemondók negyede 3 hónapon belül, 40 százaléka pedig 12 hónapon belül tért vissza a streamingcégek felhasználói közé. Ezekből az adatokból a szolgáltatók tanulhatnak is, ugyanis azokat a fogyasztott tartalmakat, amelyeket a korábbi feliratkozók fogyasztottak, megtöbbszörözhetik, amely visszacsábíthatja a korábban visszamondott fogyasztókat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése