keresés

2024. március 15., péntek

Az Európai Unió új digitális törvényei átalakítják a techóriások játékszabályait

 

Az Európai Unió életbe léptette a digitális piacokról szóló jogszabályát, ami meghatározó változásokat hoz a techóriások számára. Az Apple, a Google, a Meta és mások évekig korlátlanul működtek, de az új szabályozások jelentős változtatásokra kényszerítik őket termékeik és üzleti tevékenységük terén. A Google kénytelen megváltoztatni bizonyos keresési eredmények megjelenítését, míg az Apple először biztosít hozzáférést rivális alkalmazásboltokhoz és fizetési rendszerekhez az iPhone- és iPad-felhasználók számára.

A technológiai óriások már hosszú ideje készültek az új európai uniós jogszabálynak megfelelni, ami a versenyt kívánja fokozni a digitális gazdaságban. Ez a törvény átalakítja a techóriások termékeinek működését, hogy a kisebb versenytársaknak nagyobb lehetőséget biztosítson a felhasználók elérésére. Az új szabályok főként a Microsoftot, az Apple-t, a Google-t és a Meta-t érintik, de az Egyesült Államokban is történnek változások, mivel a technológiai óriások lassan kénytelenek feladni a versenyellenes gyakorlatokat. Ennek egyik eredménye, hogy az Apple megkönnyítette az androidos és az Iphone készülékek közötti kommunikációt.

A fordulópont

Az új jogszabályok bevezetésével "fordulópont" következett be az európai és globális tech-iparban, amelynek célja a legnagyobb vállalatok hatalmának megfékezése. Bár a techóriások változtatásokat hajtanak végre, a kisebb versenytársak és a jogalkotók szerint további kormányzati intézkedésekre van szükség a verseny és az átláthatóság biztosítása érdekében.
Az új rendeletek következtében a technológiai óriásoknak meg kell változtatniuk mindennapi technológiai élményeiket, többek között a közösségi oldalak funkcióit, ez leginkább az európai felhasználók számára lesz érzékelhető. Az egyik legnagyobb változás az Apple-nél figyelhető meg. Az új törvények miatt például Dél-Koreában és az Európai Unióban is más szabályok vonatkoznak a - korábban egységes piacként kínált - App Store fejlesztőkre. Az emberek tapasztalatai egyre inkább eltérnek majd attól függően hol élnek. Például Európában ( a Digital Services Act eredményeként) a kiskorú felhasználók nem kaphatnak személyes adataikon alapuló hirdetéseket a fotó és multimédiás üzenetküldő oldalakon, míg más országokban ez változatlan marad.

Hosszú távú folyamat: Az új szabályozások pereskedésekkel és vitákkal járnak

Az új jogszabályok és szabályozások hosszú távú folyamatot indítanak el, amely sok pereskedéssel és vitával jár. (Az Apple bírságot kapott mivel visszaélt erőfölényével más zenei streamingszolgáltatókkal szemben.) Nemrégiben a Legfelsőbb Bíróság vitát hallgatott meg arról, hogy Texas és Florida jogosan korlátozhatja-e az olyan platformokat, mint a Facebook és a TikTok, hogy bizonyos politikai tartalmakat eltávolítsanak. Nu Wexler szerint, aki korábban dolgozott a Google, a Meta és az X washingtoni irodáiban, a technológiai cégek "Már nem olyan legyőzhetetlenek, mint öt évvel ezelőtt".

Azonban az új szabályok kidolgozói szerint sem valószínű, hogy a rendeletek azonnali változást hoznának.  "A fordulópontot akkor érjük el, ha nagyobb lesz a verseny, és nem csak néhány termék változik" - mondta Andreas Schwab az Európai Parlament Digital Markets Act-ért felelős előadója.

Forráscikk: Életbe lépett az Európai Unió digitális piacokról szóló jogszabálya SG.hu, 2024. március 07. 23:04, csütörtök

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése