Innovatív iskolai programok - A fejlődés útján?
16 oktatási intézmény részvételével, köztük a Herman Ottó Általános Iskolával is együtt működve indult meg a Microsoft Innovatív Iskolai Programja, melyben a fejlett technológia mellet a tanárok és igazgatók képzése is megindul. A Microsoft program célja, hogy 3 éven belül körülbelül 50 résztvevő intézménnyel folytatódjon a fejlesztés. A program a résztvevők számára 3 éves komplex kapacitásfejlesztésii programot kínál. Az oktatók a Microsoft dedikált munkatársaival együtt igyekezhetnek fejleszteni a hazai oktatást.
A program alappillérei
A Microsoft az ingyenes office 356 hozzáféréssel, gyakorlati képzésekkel, személyre szabott mentori szerepvállalással,a legmodernebb felhő alapú technológiával, komplett iskolai kommunikáció építésével és a hazai és külföldi tapasztalatok bevonásával segíti az iskolák fejlesztéseit.
A program keretében természetesen az oktatók továbbképzései is fontos szerepet kaptak így évente, olyan tréningeken vesznek részt, melyekben többek között a vízióalkotásban, a szervezeti és kapacitásfejlesztésben, a stratégia megtervezésében, az iskola jövőképének meghatározásában. Emellett a digitális fejlődésre is előkészítik őket.
Tószegi Attila így határozta meg a program négy alappillérét:
" A 21. századi oktatás négy alappillére a kritikai gondolkodás és probléma megoldás, a kommunikáció, az együtt működés, a kreativitás és az innováció. Olyan 21. századi témákra, mint pl. az üzleti és vállalkozói műveltség, illetve az informatikai készségek fejlesztésére építve alakítjuk ki a tanítási és tanulási folyamatainkat, szorosan együtt működve a Microsofttal."
Miben segíti az innovatív iskolák programja az intézményeket?
A jövőkép megtervezésében:
Stratégiaépítő tréningek és webináriumok az intézmények adottságainak, igényeinek és lehetőségeinek figyelembevételével.
Kapacitásfejlesztésben:
Pedagógiai és technológiai fejlesztések megosztásával, melyek segítik a 21. századi fejlesztések beépítését a tanárok tevékenységeibe.
Szakértőkkel való együttműködésben, kapcsolatfejlesztésben:
Az online és személyes találkozókon, a hazai és külföldi pedagógusok egymással is megoszthatják tapasztalataikat véleményüket.
Mérésben:
Mérési és értékelési eszközökhöz való hozzáférés.
Újfajta tanulási környezetek, közösségi terek megtervezésében és kialakításában:
A 21. századi tanulási és tanítási formákat szem előtt tartva.
Milyen címeket kaphatnak a résztvevő intézmények?
Az intézmények által megszerezhető elismerések a Pil Network képzési rendszerében:
Microsoft Partners in Learning Iskola: Az intézmény pedagógusai regisztrált tagjai a Pil Network szakmai közösségének, és kitervelik az iskolai profilt is.
Microsoft Innovatív Iskola: Az intézmény elkötelezett az innovációs kultúra felfedezése, fejélesztése és tervezése iránt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése