keresés

2016. december 13., kedd

Zeneipar és a streaming média


A streaming média egyidejű, vagy azonnali adatfolyam, általában tömörített multimédiás információ interneten keresztül való kézbesítése.





Letöltés versus streaming: melyik a jobb?


Nyilván mindenkinek az a jobb amit ő használ, de nézzük meg a kérdést elfogultság nélkül.

Mindkettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai. 


Tárolóhely:  Zeneletöltés esetén itt az egyértelmű negatívum. Minél többet töltünk le annál kevesebb lesz a szabad tárhelyünk (aztán nézhetjük ötpercenként az értesítést hogy nincs hely, szabadíts fel helyet).
A streamingelésnél azonban ettől nem kell félni, mert nem magán a készüléken tárolja a dolgokat hanem azon a csodás helyen amit felhőnek hívnak.
1 pont a sreamingnek



Hozzáférhetőség: Lássuk be, amíg van internetkapcsolat addig szép és jó ez a streaming dolog, de ha valamiért éppen nem tudunk csatlakozni a wifire vagy elfogyott a mobilnet akkor ciki van és az egész nem ér semmit.
Na de az a drága letöltött barátunk az mindig ott van velünk (már ha magunkkal visszük telefonon,laptopon) és nem kell neki semmi internet, olyan boldogan játssza nekünk a zenét hogy öröm hallgatni.
1 pont a letöltésnek 


Közösség: Nem tudom hogy más streaming szolgáltatóknál hogy van, de spotifyon láthatod hogy mit hallgatnak a barátaid (vagy egy viszonylag híres ember) és közelebb érezheted magad hozzájuk.
Ha a letöltést választod akkor még hasonló élmény sincs.
Igen megint 1 pont a streamingnek.


Ár: Ha streamingelve hallgatod a zenét akkor nem feltétlenül kell fizetned érte, vannak ingyenes "alapszolgáltatások" amikben nyilván valami idegesítő(hirdetések, össze-vissza lejátszás), hiszen azt akarják hogy fizess. De még ha fizetsz is jól jössz ki, x összegért ott van minden zene ami csak fülnek ingere.
Letölteni ingyen illegális, úgyhogy nézzük a fizetős részét. Drága. Egy album többe kerül mint pl. egy havi előfizetés a spotify-ra.
Ezt a pontot is a streamingnek kell adnom.



Zenészek és az amerikai minimálbér

Az Egyesült Államokban a havi minimálbér 1160 dollár (260 ezer forint). Mennyi zenét kell "eladnia" valakinek ennek elérése érdekében? Ez leginkább attól függ, hogy hol és hogyan teszi.





Egyértelműen az önálló CD nyomás és eladás éri meg a legjobban, hiszen így csak 143 lemezt kell eladni a minimálbér eléréséhez. Ezzel vetekszik a CDBaby, ahol csak 12 darabbal több szükséges. Kiskereskedelemmel való szerződés esetén lehet jó üzletet kötni, így az eladandó albumok száma 1161, ami így is elég nagy ugrás az előző két módhoz képest, azonban ha nem jó az üzlet ez a szám lehet akár 3871 is. Mindez csak a minimálbérért. És ezután csak rosszabb lesz. Amazonon és iTuneson ugyan nem albumokról, hanem zeneszámokról van szó, de azokból több mint 12 ezret kell eladniuk.
Ezek voltak az eladások, most jöjjön a streaming.








Elképesztő a különbség az eladás és a streamingelés számai között.  A Rhapsodyn, ami ma már Napster néven működik, majdnem 850 ezer lejátszásra van szükség a minimálbér eléréséhez. A Last.fm-en másfél millió szükséges. 

Ami viszont szinte hihetetlen, hogy a legfelkapottabb streaming szolgáltatón, a Spotifyon több mint 4 millió lejátszás szükséges, csak a minimálbérért! Az előadó egy lejátszásból 0.00029 dollárt kap. 
Egy híres zenésznek ez valószínűleg nem jelent semmi problémát, de nagyban megnehezítheti az éppen csak feltörekvők életét.




2016 leghallgatottabb előadói

Nemsokára véget ér az év, így a Spotify nyilvánosságra hozta a legtöbbet streamelt előadók listáját.

Idén legtöbbször Drake-et hallgatták az emberek, több mint 4.7 milliárd alkalommal. Másodszorra éri ez a megtiszteltetés. Views című albuma lett a legtöbbet streamelt album 2.4 milliárd hallgatással, és One Dance című száma az év top slágere, amit 970 milliószor hallgattak. Ahhoz hogy valaki ennyiszer meghallgathassa ezt a dalt több mint 5200 évre lenne szüksége.
A One Dance minden idők leghallgatottabb dala lett, 4.8 millió dolláros bevételt hozott és 15 hétig vezette a hivatalos kislemez toplistát Nagy Britanniában, ami 1991 óta a leghosszabb időszak volt.




Drake után jöttek Justin Bieber, Rihanna, Twenty One Pilots és Kanye West. 
Az év legsikeresebb új előadója Zayn Malik, aki ezelőtt nem egészen 5 évig a One Direction nevezetű brit-ír fiúbandának volt tagja, ezzel megalapozva hírnevét. Első szóló számát a Pillowtalk-ot több mint 450 milliószor játszották le a Spotifyon.




Véget érhet az ingyenes streaming

A világon ma már több mint 100 millióan fizetnek valamilyen streaming szolgáltatásért. Ez a szám egyre csak növekszik. Pár év múlva talán már megtehetik a szolgáltatók, hogy megszüntetik az ingyenességet.


A streaming szolgáltatók szeptemberben kollektíven elérték a 100 millió fizető felhasználót. Ennek több mint 85%-át adja a Spotify, Sirius XM Radio és az Apple Music. A Spotify nemrég elérte a 39 milliót, ami több mint dublája az Apple Music becsült 17 milliójának. A SoundCloud Go és a YouTube Red még nem hozták nyilvánosságra az előfizetőik számát.


Összesen körülbelül 103.1 millió ember fizet a streamingért, és ez a szám 2017-re akár már a 200 milliót is elérheti. Az iparág már elkezdett játszani a gondolattal, hogy megszünteti az ingyenes streaming lehetőségét, bár 100 millió előfizetővel ez talán még korai.


Emanuel Zunz, a ONErpm vezérigazgatója nyilatkozta, hogy egy ponton, talán 100-200 millió előfizetővel megengedhetik hogy leállítják, hogy azt mondják "Oké, nincs több ingyen streaming."


Népszerű albumok amik hiányoznak a Spotifyról

Sokan gondolnak a Spotifyra úgy, mint egy digitális zenegépre, ahol bármilyen zenét meghallgathatnak egy gombnyomásra. Azonban a problémák megmutatkozni látszanak ahogy az előadók próbálnak több hatalmat gyakorolni a zenéjük felett. Néhány előadó, mint Taylor Swift, érvelt amellett hogy a Spotify üzleti modellje lebecsüli a zenét. Mások szépen csendben eltávolították albumaikat egyéb okok miatt. Persze nem csak a Spotifyról van szó, a Tidal, Apple Music és Google Play Music is hiányos ilyen téren.
Itt van pár album amit nem lehet megtalálni Spotifyon.



Taylor Swift-1989
Szinte mindenki hallott már arról, hogy Swift eltávolíttatta zenéjét a Spotifyról, még 2014-ben, ezt a lemezét fel sem töltötte. Azt mondta, hogy a zene művészet, amit emberek munkával hoztak létre, ezért nem lenne szabad ingyen osztogatni.


Jay Z-The Blueprint
Mivel ő a Tidal tulajdonosa, talán érthető hogy minden más streaming szolgáltatóról leszedte több albumát is.

Garth Brooks-Ropin' the Wind
A country sztár már régóta harcol a digitális zeneelérés ellen, szerinte ugyanis nem kellene az embereknek válogatniuk számok között, ahelyett hogy az egész albumot megvennék. Csak a GhostTunes-on elérhetők az albumai online.

Tool-Undertow
Mint Brooksnál, itt is az album szétszedése a probléma.



Dr. Dre-Compton
A világhírű producer több mint egy évtizedig váratta az embereket, ugyanus 16 éve ez az első LP-je. Egy évvel az album kiadása előtt azonban Dre az Apple alkalmazottja lett, így nem meglepő hogy a Compton inkább az Apple Music-ra került és nem a Spotifyra.
Dre The Chronic című albuma sem található meg a szerveren.



Források:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése