A Pinterest új képességet jelentett be Place Pins néven, ami a meglévő alaptermékének egy következő variánsa. Az emberek eddig webes tartalmakat, képeket, szövegeket tűzhettek fel virtuális tábláikra, mostantól földrajzi helyek is elmenthetőek-megoszthatóak.
Mostanában sok szó esik a Snapchatről, a napokban utasították el a Facebook hárommilliárd dolláros felvásárlási ajánlatát, majd jött a hír, hogy a Google négymilliárdot is megadna érte. Hiába, egyelőre nem eladó.
A kedves olvasó bizonyára találkozott már azzal a jelenséggel, amikor a Facebook ismerőseire hivatkozva ajánl neki egy oldalt. De mi alapján kerül oda ismerősünk neve? Eytan Bakshy és tsai Social Influence in Social Advertising című tanulmányukban három ún. terepkísérletben vizsgálták a közösségi hirdetés (social advertising) hatásait. Donald P. Green és Alan S. Gerber kutatásaiból tudjuk, hogy a társadalmi környezet ún. gyenge nyomásgyakorlása nagyon hatékony eszköze a politikai marketingnek (bővebben l. Társadalmi kísérletek és big data c. posztunkat). A Facebook kutatói első kísérletükben azt vizsgálták, milyen hatással van a lájkolásra és kattintásra (itt ez a Facebookon belüli kattintást jelenti) ismerőseink megemlítése a reklámban.
A Google már jó ideje bejelentette, hogy szolgáltatásaik integrációs folyamatának részeként a YouTube is egyre szorosabban fog hozzákapcsolódni a közösségi oldalhoz a mérsékelt sikerű Google+-hoz.
Megrögzött lájkvadász, aki a megosztásokat számolja, amikor fekszik és amikor kel? Akkor nem kell többet agyalnia azon, mivel szerezhet leginkább netes megbecsülést, a VentureBeat kitalálta ön helyett.
A feltöltött és publikussá tett fotókon a 13 éves A. pornószínészeket megszégyenítő szűk ruhákban pózolt, és természetesen azonnal megkapta, amire vágyott: a figyelmet, az idegen férfiak figyelmét. Mondhatni, a közösségi oldalt egyfajta szexuális üzenőfalnak, hirdetőtáblának használta. A kérdést, hogy miért pont a Facebookra feltöltött aligruhában pózolós képek válnak értékké, mi az, ami élményszerű számukra, a szakember szerint nehéz megválaszolni. A motivációk közt lehet az is, hogy meg merik csinálni, mindamellett, hogy megerősítést kapnak arról, hogy szépek, hogy dicsérik őket.
A közösségi oldal tehát minden felhasználójáról nyilvántart egy rejtett adatbázist, amiben az összes ismerősét rangsorolja az alapján, hogy milyen szorosnak ítéli meg vele a kapcsolatot. Ez a rangsor állandóan változik attól függően, hogy kikkel beszélgetünk éppen többet, kinek a posztjait lájkoljuk, kommenteljük. Egy indiai programozó, Arjun Sreedharan készített egy scriptet, ami a Facebook-oldalunkról kinyeri az éppen aktuális toplistát. Ön is megnézheti a sajátját, ehhez a következőket kell tennie:
A magyar kutatás szerint a Facebook-használat csökkenése csak meghatározott fejlett piacok legfiatalabb korosztályaira jellemző: a magyarok 45 százaléka egyre több időt tölt el a közösségi oldalon.
Alapvetően közbeékelődéses támadásról van szó, amit a hírszerzők megtoldottak annyival, hogy hamis oldalakat is készítettek a műveletekhez. A Linkedin szóvivője szerint sosem szóltak nekik erről a tevékenységről, és sosem mentek volna bele ilyenbe, függetlenül attól, mire hasznátlák volna a hírszerzők az így elért információkat.
Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, Bollen és tsai kutatásai nyomán egyre többen gondolják úgy, hogy a választási eredmények megjósolásában sokkal inkább az említésgyakoriság számít, mint az említések polaritása. Mi is arra jutottunk, hogy a magyar webes említések száma párhuzamba állítható a közvéleménykutatások eredményeivel. Azonban Andreas Jungherr a 2009-es német választások ideje alatt keletkezett tweeteket vizsgálva arra következtet Tweets and Votes, a Special Relationship című tanulmányában, hogy óvatosabbnak kell lennünk, amikor pusztán az említésgyakoriságot vizsgáljuk!
Granovetter óta tudjuk, hogy az ún. gyenge kapcsolatoknak nagyon fontos szerepe van a társadalmi hálózatokban. Lars Backstorm a Facebook kutatója és Jon Kleinberg a Cornellről Romantic Partnerships and the Dispersion of Social Ties: A Network Analysis of Relationship Status on Facebook című tanulmányukban rámutattak arra, hogy a gyenge kötések szerelmi életünkről is árulkodnak.
A Facebook legutóbbi pénzügyi jelentésekor a vállalat újabb adatokat fedett fel a felhasználói szokásokkal, illetve a hirdetési bevételekkel kapcsolatban. Megdöbbentő a fejlődés a mobilos felületen, vagy csak az asztali környezet fagyott be?
Két biztonsági szakember egy hamis Facebook-profil segítségével szerzett meg védett amerikai kormányzati rendszerbe való belépésre jogosító azonosítókat, és ezzel újra igazolták a social engineering, az átveréses hackelés nagymesterének, Kevin Mitnicknek az alaptételét, mely
Granovetter ún. gyenge kapcsolatok (weak ties) elmélete (amit The Strength of Weak Ties tanulmányában fektetett le) szerint egy embernek általában sok kapcsolata van, ezek között egyesek erősebbek (pl. család, barátok, szomszédok stb.) mások gyengébbek. Kitől szoktunk új információkat hallani; azoktól akikkel szoros kapcsolatot ápolunk vagy azoktól akikkel gyenge kapcsolatban állunk? Egy találkozás egy rég nem látott volt osztálytárssal vagy szomszéddal gyakran beindítja a pletykát és hirtelen sok mindent megtudunk hajdani barátokról, ismerősökről. Ahogy a fenti ábra is szemlélteti az ún. gyenge kapcsolatok hídként kötik össze az egyes csoportokat és biztosítják az információ áramlását.
mobilon ennél sokkal menőbb helyek is vannak, mint a Snapchat, Vine és Instagram. A Facebook túl sok időt visz el, írni és olvasni kell, de a szavak kevésbé fontosabbak, mint a képek és a videók – magyarázták a fiatalok. A megkérdezettek barátainak is mind van felhasználói fiókja, de alig negyedük használja is azt. A Vine és az Instagram azért népszerű, mert gyorsan végig tudják görgetni amikor unatkoznak, vagy vicces tartalom után kutatnak és nem kell végeláthatatlan beszélgetésekbe bocsátkozniuk. A Facebookot személyesebb kapcsolattartásra használnák, de erre is vannak már jobb módszerek, mint az iPaden futó Kik, amellyel egyszerűen rácsetelnek a barátaikra. A Facebook azoknak való, akik gyakran váltanak iskolát és így tudják a legjobban nyomon követni olyanok életét, akikkel már ritkán találkoznak.
A netes mém lényege a kapcsolatépítés és véleményütköztetés. A felhasználási lehetőségek köre gyakorlatilag végtelen: éppen úgy állhat egy vicces szólásból, mint egy módosított képből, egy videoklipből vagy animációból, de akár egy meglepő hírből is. Legfőbb tulajdonsága, hogy folyamatosan változik: a rá irányuló kommentár rendre aktualizálja a tartalmat és újraírja az üzenetet. A legsikeresebb mémek a városi legendák, az alaptalan önpromóciók, multinacionális marketing-kampányok, emlékezetes hoaxok és perszonalizált cselekvések sorából kerülnek ki, hogy bizonyítsák: az online underground mára a népművészet új műfajává nőtte ki magát! A Grumpy cat, a Balatonba borult Hummer, Tibi Atya, Gordon Ramsay, a Harlem Shake, Szalacsi Sándor, a Hitler életét feldolgozó Bukás és még számos példa mutatja: az önmagunk szórakoztatására gyártott ingyenes tartalom hihetetlenül addiktív, s népszerűségét íratlan szabályok határozzák meg.
Mennyire vagyunk kiismerhetőek Facebook profilunk alapján? A YouAreWhatYouLike oldalon bárki kipróbálhatja, mennyire sikeresen alkotható meg róla egy pszichológiai profil pusztán az általa kedvelt dolgok alapján, a szerzőről például az alábbi elemzés készült mindössze kilenc lájkra alapozva.
Hamarosan a nemzetközi színtérre léphet az Egyesült Államokban elterjedt Nextdoor, azaz a szomszédságok közösségi oldala.
Alapos felháborodást okozott a biztonsági szakemberek körében a LinkedIn most bejelentett új szolgáltatása, amely a mobilos levelező klienseket tenné okosabbá.
Alig néhány hónap telt el a Snapchat második körös befektetése óta, amikor is a 60 millió dolláros frisstőke bevonsá 800 millió dollárra értékelte a céget.
A „helytelen” társalgások megakadályozása érdekében a macedón ortodox egyház a jövőben megtiltja papjainak a Facebook közösségi oldal használatát.
a közösségi médiában végzett ámokfutásod mennyire furán mutatna ha offline csinálnád? Vajon mit szólnának az emberek ha post-iteket ragasztgatnál dolgokra, amik épp megtetszenek, vagy mennyire lenne zavarba ejtő, ha idegen nőktől kérdeznéd meg, hogy követheted-e őket, esetleg egy étterembe érkezve hangosbemondóval kürtölnéd szét, hogy itt vagy? De valljuk be, a sütidről készült vintage-szűrős fotód se igazán érdekelne senkit, ha nem az instára pakolod fel éppen.
Egy évvel ezelőtt még a Facebook volt a legnépszerűbb közösségi platform az Egyesült Államokban élő tinédzserek körében, 42 százalékuk ezt az oldalt kedvelte a leginkább.
A Pinterest újabb befektetési körön van túl, és ezúttal 225 millió dolláros (47,75 milliárd forint) készpénzinfúziót kapott a Fidelity Investments befektetőcégtől.
Dívány - Szép vagyok, vagy csúnya? divany.hu
Összehasonlítva a saját tinédzserkorát a jelennel, arra jutott, emlékszik, amikor elkezdett arról hallani, hogyan gyakorol nyomást a média azzal, hogy elérhetetlen szépségideálokat, tökéletességet közvetít. De ez a médiáról szólt. Ma, ha megnézed a Tumblr-t, a YouTube-ot, a Twittert, ezt nem a média teszi, maguk a tinilányok táplálják ezt a mítoszt. Megosztják, újrablogolják ezeket a képeket. Mindig is volt kortárs nyomás, de szerinte a közösségi média miatt a helyzet romlott.
A Facebook hivatalosan is bejelentette, hogy hamarosan elindulnak a hirdetések a korábban általa felvásárolt Instagram fotómegosztó szolgáltatásban. A reklámok a követett ismerősök képei is videói között osonnak majd be a mindennapjainkba.
Sokan a Facebook egyik legnagyobb hibájának tartják, hogy a posztok a mai napig nem szerkeszthetők rajta. A rendszer jellegét tekintve azonban érthető a fejlesztők óvatossága. Ha valaki például kitesz egy macskás képet, „lájkold, ha tetszik” megjegyzéssel, valószínűleg sokan fogják lájkolni. Ha viszont ezt a tartalmat utólag szerkesztik – például ha átírják az eredeti szöveget „lájkold, ha támogatod a rezsicsökkentést”-re –, az sok felhasználónak okozhat kínos pillanatokat.
Egyre több portál látja, hogy a felhasználói hozzászólásokkal sok baj van. A Popular Science tudományos magazin a napokban jelentette be, hogy elege lett a színvonaltalan megjegyzésekből és a kéretlen reklámokból, ezért egyszerűen megszüntette a kommentelés lehetőségét.
A Google megváltoztatja a hozzászólások rendszerét a YouTube videomegosztó portálon, és ennek köszönhetően a videók feltöltői könnyebben tudják kezelni a nem odavaló hozzászólásokat.
Egészen idáig nem volt szükségszerű az átlag internetezőnek, hogy Google+ fiókot tartson fent, ha egyáltalán nem kapcsolta be Google-fiókja alatt a pluszt, akkor sem történt semmi, nem szevedett hiányt. Egészen mostanáig.
A Linkedin néhány felhasználója beperelte az üzleti kapcsoltok kiépítésére való közösségi szájtot, mert úgy vélik, hogy a vállalat egyszerűen betört az emailfiókjukba.
A kínai Beihang Egyetem kutatói szerint a harag a legerőteljesebb, leggyorsabban terjedő érzelem az interneten. A kutatók egy tanulmányhoz 200 ezer felhasználó bejegyzéseit vizsgáltak meg a Weibón, a kínai Twitteren. Megállapították, hogy a harag a leggyakoribb érzelem a közösségi oldalon, ami ráadásul gyorsan is terjed.
Az internetes trollkodás a szadizmuson alapul - erre a következtetésre jutott egy most közzétett tanulmány. A kutatást egy közelmúltban nagy port felvert esetek miatt kezdték el a témában. A 14 éves, angliai Lutterworth-ben élő Hannah Smith bőrbetegsége miatt regisztrált az Ask.
A Facebook egymilliárd dollárért vásárolta meg az Instagramot, de pénzt még nem látott belőle. Most az üzletért felelős igazgató, a Facebooktól igazolt Emily White bejelentette, hogy kész hirdetéseket tenni a szolgáltatásba.
Az Intellectual Ventures nem hagyományos vállalkozás abban az értelemben, hogy a szellemi tőkéjét nem maga állítja elő kemény munkával, hanem egyszerűen felvásárolja mások eladásra kínált szabadalmait.
A webes cégek legértékesebb tulajdona a regisztrált felhasználó, mert aki megadta az elérhetőségét és elfogadta a használati feltételeket, azt szinte bármikor megszólíthatják újabb és újabb ajánlatokkal.
Egyesek szerint médiahadjárat folyik Magyarország ellen, mások úgy gondolják a kormány intézkedései miatt gondolnak rosszat hazánkról és akadnak akik szerint a Budapest - New York - Tel-Aviv háromszög kelti rossz hírünket. A Twitter-t hívtuk segítségül és megvizsgáltuk...
A Google elkezdte beépíteni térképszolgáltatásába a nemrég felvásárolt startup, a Waze funkcióit.
Hogyan alakul egy vita, milyen szerepe van ebben a lobbicsoportoknak, civil szervezeteknek és a sajtónak? Sokan vizsgálták már ezeket a szorosan összefüggő kérdéseket, de általában erőforrások hiányában kis mintán. Napjainkban azonban az IT költségek kicsik, a rendelkezésre...
SocialTimes.Hu - Hashtagek a Facebookon - minden egy helyen socialtimes.hu
A megjelölt kifejezések segítségével könnyedén bekapcsolódhatunk az érdeklődési körünkbe vágó beszélgetésekbe, visszakereshetjük az ezzel kapcsolatos bejegyzéseket és folyamatosan követhetjük egy-egy topik alakulását. Hangzatosan szólva a hashtag használata globálissá teszi a beszélgetéseket, egy helyre gyűjti és nem hagyja elveszni a rengetegben az érdekes/aktuális témákat.
A bűnözők változatlanul döntő többsége támaszkodik a könnyen megszerezhető Twitter, Facebook és FourSquare adatokra, 75%-nak írják, vagyis háromnegyedük. Kiemelten szólnak az olyan típushibákról, mint például megosztani azt az infót, ha éppen becsekkoltunk a reptérre.
A felhasználók többsége teljes életmódváltásról beszél, míg az ellentábor stresszt és antifeminizmust emleget a Pinterest hallatán. A képmegosztó weboldal meghódította a nőket. Az utóbbi időben elképesztő ütemben növekedett, mára a Facebook és a Twitter kihívójává vált.
kideríti, milyen az élete, hova jár szórakozni, kik a barátai, maszkot készít az arcképével, megtéveszti az ismerőseit, vagy éppen a bakkártyájával rendel termékeket. A kisfilmben felvázolt eseményeket nem is annyira lehetetetlen kivitelezni, hiszen a legtöbb ember hihetetlenül óvatlan az online térben.
A magyar felhasználók nem igazán emlékezhetnek rá, de még a Myspace fénykorában, a Facebook eljövetele előtt létezett egy másik, főleg Nyugat-Európában népszerű közösségi oldal, a Bebo.com.
Két éves a Google+ - HWSW hwsw.hu
Szinte észre sem vettük, de már két éve velünk van a Google+. Nagy nyilvánosság előtt a Google nem nagyon ünnepel, érdemes megemlékezni az évfordulóról.
Már március óta letartóztatásban van egy amerikai fiatal egy Facebookon posztolt ironikus kommentjéért. A 18 éves Justin Carter és barátja a League os Legends nevű játékról vitatkozott egy másik felhasználóval, amikor egy iskolai lövöldözéssel kapcsolatos hozzászólást írt.
A fiatalok mintha folyamatos kapuzárási pánikban élnének, mindent azonnal tudni akarnak, mindenben mindenképpen részt akarnak venni, mintha az lenne az utolsó lehetőség. A Facebook mára olyan hatalmas lett, hogy aki nincs rajta, az könnyen úgy érezheti, kimarad valamiből
Közel egy év telt el azóta, hogy Microsoft bejelentette, hogy megvásárolja a nagyvállalati közösségi hálózati eszközt, a Yammert. Most a vállalat közzétett néhány adatot és funkciókkal kapcsolatos hírt, ami alapján meg lehet ítélni, hogy sikeres-e a közös munka.
A Google megerősítette, hogy az amerikai versenyhivatal vizsgálja a Waze felvásárlását. A cég 1,1 milliárd dollárt fizetett a közösségi GPS-szolgáltatóért június közepén. A Google szóvivője nem árult el részleteket a vizsgálatról.
Az új statisztika felületen a legjelentősebb változás az lesz, hogy az eddig egy nagy számmal jelölt „People Taling About This” szekciót felbontják több, részletesebb adatra. Így már nem csak azt láthatjuk, hogy hányan beszéltek a posztunkról, hanem azt is, hogy milyen formában tették ezt: a like-ok, a megosztások, a kommentek és a kattintások, illetve az elrejtések számai is listázva lesznek. Mindez sokkal átláthatóbb, letisztultabb formában.
342 szereplő, 1700 kapcsolat: ez lesz az Odüsszeiából, ha hálózatkutatók vizsgálják. Hogy miért érdekes? Mert a vers emberi kapcsolatai pont olyan szerkezetet adnak, mint egy igazi emberi közösség, ami arra utal, hogy igaz történetekre alapul.
SocialTimes.Hu - Egyre idősebb az átlagos Facebook felhasználó, a tinik máshová mennek socialtimes.hu
A fiatalokat tulajdonképpen saját szüleik üldözik el a Facebookról, valamint az, hogy már nehezen tudják követni azt, ki, mit lát a profiljukból. A közösségi oldalnak nem lesz könnyű az idősödő felhasználói bázissal, dolgozóinak meg találnia velük a hangot, és azt is fel kell térképezniük, mire vevők, mit lehet nekik eladni, milyen reklámokat, újításokat vesz be a gyomruk. Ahogy a befektetőikkel, úgy velük is tudniuk kell beszélgetni, ami kulcsfontosságú ahhoz, hogy az oldal sikeres maradhasson.
A Google hivatalosan is bejelentette, hogy felvásárolta a közösségi térképszolgáltatót, a Waze-t.
Nem volt könnyű éve a Foursquare-nek, a népszerű helyzetmegosztó szolgáltatásnak. Sok pletyka röppent fel arról, hogy nehéz befektetőket találni, és a bevételek sem úgy alakultak, ahogy tervezték.
A közösségi GPS-szolgáltatásban utazó Waze visszautasította a Facebook egymilliárd dolláros felvásárlási ajánlatát, mert nem akartak az Egyesült Államokba költözni.
Az IBM öt kanadai nagyvárosban indított programot, melynek lényege, hogy figyelik a forgalommal kapcsolatos tweeteket, Facebook-állapotfrissítéseket, blogbejegyzéseket, fórumhozzászólásokat. Ezeknek az adatfolyammintáknak a vizsgálata ugyanis segíthet a megfelelő infrastruktúra kialakításában. Az elemzés azonosíthatja például, milyen elkerülő utakat, vagy épp melyik közlekedési módot érdemes fejleszteni, hogy az egyre súlyosbodó forgalmi dugók helyett élhetőbb város szülessen.
A lokációs keresés a közösségi médiában kicsit azt az érzést adja, hogy az ember bepillantást nyer abba, mit beszél egy-egy város. Személyes szinten is hasznos lehet, de szerkesztőségeknek különösen jól jöhet a civil újságírás forrásainak összeszedéséhez és szűréséhez. A felhasználók monitorozása és lokalizálása marketing célokra vagy éppen kormányzati vizsgálatokra viszont minden esetben felveti a reprezentativitás problémáját
Az online szolgáltatók nagy részéhez hasonlóan a LinkedIn is bevezette a kétlépcsős bejelentkezést, a felhasználók így a jelszón kívül az SMS-ben kapott azonosítót is meg kell adják a belépéshez.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése