keresés

2013. november 12., kedd

1265 milliárdot költöttek hétfőn a kínai netezők egyetlen boltban

Az Alibaba nevű online kereskedőcég november 11-én, záráskor érte el az 1265 milliárd forintot. Ez az online vásárlás történetében hatalmas rekord, hiszen az eddigi csúcsot az amerikai Cyber Monday (karácsonyi vásárlás) napján az összes webbolt közösen tartotta 440 milliárd forinttal.

A november 11-et a kínaiak az utóbbi évtizedekben a szinglik napjaként tartják számon, ez tulajdonképpen egy anti-Valentin-nap. Ilyenkor az egész napot partizással töltik; ezt használja ki az Alibaba, ami hatalmas akciókkal és engedményekkel várja a vásárlókat.

"A kínaiak egy blogbejegyzésben részleteket is elárultak az elképesztő napról, néhány érdekesség:
  • Az éjféli nyitás után 55 másodperc alatt érte el a befolyó bevétel a 100 millió jüant (3,6 milliárd forint), négy perc kellett ahhoz, hogy ugyanezt az összeget elérje a mobilkészülékektől leadott rendelések értéke
  • Hajnali egyre jött be egymilliárd jüannyi megrendelés mobilról, ami a tavalyi teljes napi mobilos forgalomnak felel meg
  • Reggel 8 óra 42-kor érte el az Alibaba aznapi bevétele a tavalyi amerikai Cyber Monday teljes forgalmát
  • Délután egykor megvolt a tavalyi november 11-i rekord összege
  • Elképesztően népszerűen voltak a fehérneműk, bébiételek és pelenkák, a reggel fél 11-kor kiadott adatok szerint kétmillió, félmillió, illetve 66 millió fogyott belőlük, és akkor még hátra volt a nap nagyja
  • A legnagyobb forgalmat bonyolító termékkategória a mobiltelefonoké volt
  • A nap végi teljes forgalom csak hajszálnyival marad el az Alibaba 2009-es teljes éves bevételétől" 

A teljes cikk ITT olvasható el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése