keresés

2013. november 13., szerda

Mesterségem címere: youtuber


A YouTube térhódítása mára egyértelmű. Minden oldalon van egy-egy videó beillesztés, utalás, link róla. Népszerűsége annak köszönhető, hogy valóban bárki használhatja. Nem csak megtekintheti a rá feltöltött videókat, de bármit fel is tehet rá. De, hogy ezzel pénzt is lehessen keresni!?

A YouTube legfőbb bevétele a videók mellett, előtt és alatt látható reklámokból származik. Azonban a reklámok letilthatósága semmi nyereséget nem hozott az oldalnak, így a YouTube 2009-ben felajánlott a feltöltőknek némi bevételi lehetőséget, amennyiben engedélyezik, hogy reklámokat helyezzenek el az oldalukon. Nem volt magas bevétel, de a "több a semminél" elven a kezdeményezés sikeres volt. Így jött létre a YouTube partner program.

A YouTube-ra a kezdetekben nehéz idők jártak. A sok-sok jogsértés miatt, a cégek számára a megosztó portál a reklámok ellenére is veszteséges üzlet volt. A Google leányvállalata sokat küzdött a feltöltők szabálysértései ellen, majd a jogsértési eljárások illetve a videók gyors szelektálása segített megoldani a problémát, miközben a cégek számára is létrehoztak egy-egy csatornát, ahol ők maguk reklámozhatták anyagaikat és videóikat. Ennek hála a YouTube egyre több partnerre tett szert. 

A lelkes YouTube feltöltők, akik hírnévre vágytak és szórakoztatni akartak, egyre több nézővel rendelkeztek, amit az odavonzott Partner cégek is észrevettek. A reklám helyért folyó harc elkezdődött, és csak egy lépés választotta el a cégeket, hogy Partner kapcsolatot alakítsanak ki a legnézettebb felhasználókkal. Ez a fajta kapcsolat mindenki számára nyereséges volt. A youtuber-ek magasabb jövedelemmel tölthették fel videóikat, a partner cégek, pedig évezhették a jó reklám hely előnyeit, mindezt természetesen a YouTube keze alatt. 

A youtuber keresete tehát a nézőszámtól és a partnerség minőségétől függ. A nézőszám, általános reklámokkal, még nem jelent nagy bevételt. Azonban, ha egy cég felfigyel a magas nézőszámra és megveszi a reklámhelyet a YouTube-tól, a portál magasabb pénzösszeget fizet minden egyes néző, like-oló és feliratkozó után a feltöltő számára. 

Konkrét számokról nem beszélhetünk. Csak találgatni lehet mennyit fizet egy-egy nagyobb cég (pl. VEVO) a YouTube-nak illetve a YouTube a feltöltőnek. Mindenesetre a YouTube sztárok valószínűleg megtudnak élni belőle, különben nem csinálnák, amit csinálnak. 

Sajnos Magyarországon ez a rendszer még nem tűnik túl kifizetődőnek az alacsony nézettség miatt. Több fórum is szól erről a témáról, a hivatalos rendszer pedig csak a közelmúltban lett bevezetve. 

forrás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése