A YouTube így a YouTube úgy, de mi van azon kívül?
Nos, a YouTube valóban nem rendelkezik jelentős versenytárssal az online videómegosztók piacán. Bár országonként vannak kisebb oldalak (pl. Indavideo) ezek népszerűségben nem vehetik fel a versenyt az óriással. Ez természetesen a nemzetköziségével kapcsolatos, illetve azzal, hogy az országok szigorúbban vehetik és jobban ellenőrizhetik a saját nyelvükön létrehozott tartalmakat. (Valamint a kisebb szerver parkok korlátoltsága sem utolsó szempont.)
Ezek az online tartalmak így már nem igazán vehetik fel a versenyt, bár nem is tűnik úgy, mintha szándékukban állna.
Nem. A YouTube legnagyobb ellensége a TV illetve a manapság már online is elérhető műsorcsatornák. A különböző sorozatok és filmek, amiket jogilag a YouTube nem sugározhat.
Önmagában az, hogy a YouTube legálisan is létezhet egy jogi bravúr, hiszen a mai bíróság egyik leggyakoribb témája a szerzői jogvédelem és a kalózkodás.
Ezért sóhajtozik a YouTube és nevet a tenyerébe a televízió. Azonban az a kérdés, vajon ezt meddig teheti még meg? Hiszen gondoljunk csak bele. Mi a legbosszantóbb a televízióban? A hosszú és vég nélküli reklámok.
Schuster Richárd, a Google magyarországi kommunikációs menedzsere nagy fegyverténynek tartja, hogy A YouTube-on a reklámok jórészt átugorhatóak, lekapcsolhatóak: „Így akit nem érdekel, annak nem kell megnéznie. A reklámozó pedig csak azért fizet, ha valaki önszántából nézi meg a reklámját. Első hallásra talán furcsa, de épp ez a jó ötlet benne. Ki akarná ráerőltetni valakire a reklámját, akit az nem érdekel? Az a néző, akit viszont érdekel egy reklám, azért megéri fizetni. És bizony a jó reklámokat meg is nézik. A nézők is jobban szeretik ezt, mintha félóránként 10 perc kötelező reklámot kéne végigülniük. A YouTube-on jóval kevesebb a reklám, ráadásul nem kötelező megnézni. Eközben a reklámbevétel lehetősége, a világméretű platform sok százmilliós közönsége arra ösztönzi a sztárokat, művészeket, tehetségeket hogy fenn legyenek a YouTube-on."
Nagy előny, de a verseny társ sincs lemaradva. A TV szolgáltatók is újítanak. Digitális átállás és online sugárzott tartalmak, felvehető, visszatekerhető adások, internetezés és online film kölcsönzés. Mindezt televízión, mindezt legálisan! Persze a reklám probléma még így is fenn áll, de erre a szolgáltató csak legyint. "Ha nem érdekli el is kapcsolhat!"
Így tehát a kérdés már csak az, a TV vegye át az internetet, vagy az internet a TV-t?
Mi lesz ebben a YouTube szerepe? Tovább tud-e nőni saját korlátain, vagy megbukik a jog ingoványos talaján?
Az idő majd eldönti.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése