A hálózati szolgáltatások értékét, üzleti sikerét és eladhatóságát a reklámérték jelenti. Hányan használják, mit tartalmaz róluk az üzemeltető adatbázisa? Milyen nyomokat hagynak benne, milyen megnyilvánulásaik árulkodnak életkoruktól fogyasztási és érdeklődési körükön keresztül társadalmi kapcsolataikig - s hogyan viszonyulnak a rendszerben beazonosított ismerőseik ugyanilyen paramétereihez. A nagylétszámú felhasználókör önmagában is érték, a róluk gyűjtött, elemzett adathegyek pedig árucikként forgalmazhatóak.
Az angol fejlesztésű OptimEyes-rendszert 450 boltban fogják bevezetni. A lényege az, hogy próbálja megmondani a vásárló nemét, megsaccolja az életkorát és leméri, hogy mennyi ideig nézte a reklámot. A megszerzett adatot aztán visszaforgatja a rendszerbe, amivel hatékonyabb és nagyobb sikert elérő reklámokat készíthetnek majd. A hirdetéseket befolyásolhatja a sorbanállás időpontja is, mást tolhat ugyannanak az embernek az arcába reggel 8-kor és este 10-kor.
Az egérmutató mozgásának megfigyelésével kísérletezik a Facebook.
Köztudott, hogy a Facebook szereti a célzott hirdetéseket a saját oldalán, és mindent meg is tesz azért, hogy kiismerje a felhasználói szokásokat. Most azt találták ki, hogy olyan hirdetési rendszert fejlesztenek, amivel a felhasználó egérkurzorjának mozgása is követhető.
A régóta tartó rivalizálás ellenére úgy tűnik, összeborul a két behemót – kommentálta a cnet.com a hírt, hogy a Google Facebook-reklámokat fog árulni.
Saját megoldással váltaná le a cookie-kat a Microsoft. A vállalat egyelőre fejlesztés alatt lévő technológiája képes lenne több platformon keresztül, a böngészőktől elszakadva is követni a felhasználókat akik így pontosabban célzott hirdetéseket kapnának.
Lassan annyi adatvédelmi beállítási lehetőség lesz a Google különböző szolgáltatásaiban, hogy bármennyire figyelünk, úgyis elsiklik a figyelmünk egyik vagy másik felett, ezzel pedig hozzájárulásunkat adjuk ahhoz, hogy a cég valahol, valamilyen módon felhasználja a rólunk tá
A Facebook hivatalosan is bejelentette, hogy hamarosan elindulnak a hirdetések a korábban általa felvásárolt Instagram fotómegosztó szolgáltatásban. A reklámok a követett ismerősök képei is videói között osonnak majd be a mindennapjainkba.
A Facebook egymilliárd dollárért vásárolta meg az Instagramot, de pénzt még nem látott belőle. Most az üzletért felelős igazgató, a Facebooktól igazolt Emily White bejelentette, hogy kész hirdetéseket tenni a szolgáltatásba.
A Google elkezdett reklámokat mutatni a Gmail emaileknek fenntartott helyén. A Beérkező levelek fiók nemrég új felosztást kapott, a legfontosabb levelek, a közösségi oldalak üzenetei és a promóciók külön fülekre kerültek.
Ha minden igaz, az amerikaiaknak már a közeljövőben nem kell bosszankodniuk a tévéműsort megszakító reklámok miatt, mivel az Apple egy olyan szolgáltatáson dolgozik, amivel át lehet ugrani a reklámszüneteket. Nem, nem a távirányítóról beszélünk.
Egy német blogger szerint az Adblock nevű reklámblokkoló böngészőkiegészítő szűrője kiskaput tartalmaz, amelyen kellő mennyiségű pénz lefizetése után át is lehet sétálni.
A BBC értesülései szerint átalakul a Facebook hirdetési rendszere, ugyanis az üzemeltetők attól tartanak, hogy a túlzásba vitt hirdetések miatt sokan elfordulhatnak a közösségi oldaltól.
Miközben mindenki a nyomtatott sajtó haláláról, és a papírújságok, magazinok hirdetési bevételeinek drasztikus csökkenéséről beszél, a Microsoft egy olyan hitech hirdetést hozott le az amerikai Forbes gazdasági lapban, amit egyértelműen képtelenség lenne online megcsinálni.
Az AdAge értesülései szerint idén nyártól indul a Facebook legújabb pénztermelő, és cserébe a felhasználókat a halálba idegesítő akciója, az automatikusan induló videós hirdetésekkel.
Átfordult a Foursquare - HWSW hwsw.hu
Közelről nézve a Foursquare-en mindig is látszott, hogy nem egy bugyuta geolokációs játék, hanem a XXI. századi aranyoldalak. Az elmúlt öt év során lépésről-lépésre haladt a badge-ek és mayorségek csatája felől ebbe az irányba a fejlődés, most végleg átfordul.
a sütifájlok, amelyek alapján később újra felismerhetővé válnak a felhasználók. Amennyiben valaki felkeresi egy internetes bolt oldalát és ott nem vásárol semmit, de később egy másik portálon mégis a korábban megtekintett termékkel kapcsolatos hirdetés bukkan fel, akkor ez a sütifájlok miatt van. A Firefox fejlesztői e hirdetési ajánlatok sikereit hiúsíthatják meg a jövőben azáltal, hogy a böngésző következő verzióiban megtiltják a harmadik félhez tartozó sütifájlok fogadását. Így a program kizárólag az éppen felkeresett honlaptól fogadna el ilyen fájlokat. A Firefox fejlesztők számára elérhetővé tett változataiban ez a funkció már be van kapcsolva. Eddig ez a gyakorlat kizárólag az Apple által készített Safarira volt jellemző.
Miközben a nyomtatott újságok a túlélésért küzdenek, egyre több online sajtóorgánum indul el. Az utóbbiak közül kiemelkedik két videó-híroldal. A The Daily Dot és a NowThis News egyaránt a rövid videókra épít. A The Daily Dot szerkesztői rendszeresen átkutatják a közösségi honlapokat és felhasználói megosztásra épülő platformokat az érdekes történetek után, míg a NowThis News naponta 15-30 új felvételt jelentet meg. Miközben az Amerikai Egyesült Államokban az elmúlt években mintegy 25 000 újságíró veszítette el az állását, ezen két online szerkesztőségben nyugodt és oldott légkör uralkodik.
Tavaly tavasszal nagy botrányt kavart, amikor kiderült, hogy az Apple akkori friss operációs rendszere, az iOS4 kémkedik a felhasználó után, rögzíti a GPS-koordinátáit, és egy titkos fájlban adatbázist épít belőle. Az Apple igyekezett elkenni a témát, majd kikapcsolta az adatgyűjtést a rendszerben - az máig homályos, hogy mire volt jó az egész, azt viszont máig nem bizonyította senki, hogy a telefonon, illetve az iTunes-szal szinkronizált pécén található fájl valaha eljutna az Apple-höz is. Másfél évvel és két operációsrendszer-generációval később az Apple-t újra kémkedésen kapták, most azonban nem a felhasználó földrajzi adatait rögzíti annak tudta nélkül, hanem a netezési szokásait. Az adatokat viszont ki is adja a hirdetőknek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése