Bár ennyire azért nem drasztikus a helyzet, okkal merülhet fel bennünk a kérdés, mennyi jövője is van igazából ezeknek a kütyüknek - és hasonló alapon egyéb okoskiegészítőknek is. Bár amikor egy új ilyen kütyü jelenik meg, gyakran fellelkesedünk, hogy ez, most, majd megváltja a tech-piacot a forradalmi újításaival, de gyakran, miután a csoda eltartott három napig, azt vesszük észre, végül nem fogy olyan rohamosan, mint vártuk, vagy épp ha meg is vették sokan, végül nem válik a hétköznapjaik részévé mégse.
Szkeptikus vezetők
A jelek szerint még a technológiai újdonságok és fejlesztések úttörői és vezetői sem mentesek a jelenség alól. A Huawei Technology - a világ egyik legnagyobb okoskütyüket gyártó cége - jelenlegi vezérigazgatója, Eric Xu Zhijun személyes vallomása szerint például maga sem látja biztosnak az okosórák jövőjét, és nem tudná elképzelni, hogy ő maga hordjon egyet.
"Ezért amikor a Huawei okosórás csapata nagy izgalommal előadja az ötleteit, mindig emlékeztetem őket, hogy gondolják végig, van-e ezekre a termékekre kézzel fogható igény a piacon" - nyilatkozta egy sajtótájékoztatón arra a kérdésre, az okosórák és hasonló termékek forgalmazása nem fog-e konkurenciát jelenteni az okostelefon-eladásaiknak.
Thomas Husson, a Forrester Research egy vezető elemzője szerint az átfogóbb okosóra-piac nem növekszik olyan gyorsan, mint arra sokan számítottak. "Az adataink azt mutatják, az okosórát vevő fogyasztók közül egy jelentős százalékuk abbahagyja a használatát egy idő után."
De mi lehet az oka?
Talán a legnagyobb hibájuk az lehet, hogy csak kiegészíteni tudják azt, amit az okostelefonok már eleve nyújtanak, az újdonságuk hírértékén túl nincs egy nagy attrakciójuk, ami kiemelje őket. Mitől éri meg a telefonok mellett ezeket a kütyüket is használni, ha a vevő felé sem egyértelmű, mivel kéne kiemelkednie az új modelleknek akár csak a korábbiak közül is. "Mindig bizonytalan vagyok, mire valók az okosórák, amikor vannak okostelefonjaink" - mondja Xu a témában.
Ramon T. Llamas, az IDC egy kutatómenedzsere így nyilatkozott egy jelentésben: "Az órák küzdenek a tömegpiacon a korlátozott és nehezen megfogható használati értékük miatt, amit a potenciális felhasználók szélesebb körének nyújthatnának. A legtöbb potenciális vevő látja, hogy az órák több funkciót is betölthetnek, de egyik sem teljesít kiemelkedően sokféle feladat elvégzésében."
Persze fiatal még az okosóra-ágazat, és fordulhat a jövőben a kocka, de jelen formájukban az okosórák egyértelműen nem érik utól azt a forradalmi újdonságot, aminek megjelenésükkor beharangozzák őket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése