A kínai mobilok ma már minőséget képviselnek, hozzák a többi, ismertebb gyártó színvonalát, viszont azok árának töredékéért kínálják készülékeiket, ami jelentős szerepet játszik népszerűségükben.
Nem titok, hogy a nagy gyártók nagy haszonkulccsal dolgoznak, például az iPhone fogyasztói ára is többszöröse az előállítási költségnek, valamint komoly összegeket emészt fel a marketing, a reklámok, a saját boltok fenntartása, és egyéb járulékos költségek. Ezekből kellett lefaragnia a Xiaominak, hogy kedvező árat érhessen el.
Marketing
A Xiaomi nem költ reklámokra. A cégnél nincs sales csoport, nincs marketingre szánt költségvetésük, és nincs saját márkaboltjuk. Reklám gyanánt a felhasználók elégedettségére hagyatkoznak - amiért egyébként komolyan megdolgoznak, saját fejlesztésű MIUI felületükhöz alaptartozék a felhasználói visszajelzéshez szükséges program, és ezekre a visszajelzésekre figyelnek is.
A készülékek ütemezése
A másik stratégia, amivel a költségeiket csökkenteni tudják, hogy más gyártókhoz képest ritkán dobnak piacra új okostelefont. Ez kétféleképpen segít nekik a spórolásban: magára a telefonok fejlesztésére is kevesebbet kell költeniük, valamint a készülékekhez való kiegészítőket is tovább tudják forgalmazni, ha tovább tartják adott telefont a csúcsmodell pozícióban.
Szolgáltatások
A már említett okokon túl az is sokat számít, hogy a cég nem is a telefonoktól várja az igazi anyagi sikert, hanem az azokra a bónusz szolgáltatásoktól, amiket telefonjaikhoz kínálnak. Biztonsági rendszert, biztonsági mentési és visszaállítási szolgáltatásaikat akkor fogják sokan használni, ha sokaknak van Xiaomi márkájú telefonja - ezért olcsón adják az eszközt, amivel használhatóak ezek a termékek, mert a cég ezekben látja a jövőt.
A Xiaomi tehát nem a minőségen próbál spórolni, hanem a marketingstratégiáját alakította így, és a jövőképét formálta át - másban látja a lehetőségeket, mint a többi gyártó.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése