keresés

2017. december 11., hétfő

Az Uber bukása?

Az Uber Magyarországon azzal lett ismert hogy a tiszavirág életű szolgáltatás komoly ellenségekre talált a magyar taxisokban, akik sikeresen elérték a szolgáltatás betiltását. Még nem is igazán volt lehetősége a magyar közönségnek megtapasztalnia az alkalmazás előnyeit és hátrányait máris azzal kellett szembenézni hogy a vélemény alkotás lehetősége a külföldi médiumok alapján volt lehetséges, így voltak akik úgy vélték hogy a biztonsági rések a szolgáltatásban veszélyekkel jártak volna így szerencsések lehetünk az Uber betiltásával, más vélemények szerint viszont a konkurencia eltűnésével a taxisok szolgáltatásának minősége romlott.

De vajon milyen jövő részesei lettünk volna a szolgáltatásnak?

Nemrégiben  a BBC-n jelent meg a cikk arról hogy az Uber 2016-ban heckertámadás áldozata lett és 57 millió utas és sofőr adatai szivároghattak ki melyet a cég 100 ezer dollár kifizetésével tussolt el. A cég vezetése sem mentes a botrányoktól, hiszen a cég több vezető beosztású emberét érték vádak szexuális zaklatás miatt, vélhetőleg emiatt mondott le a cég alapító-vezérigazgatója is, Travis Kalanick. A cég legutóbbi negyedéves zárása is több száz milliárdos veszteséggel zárult, és két korábbi befektetőjét is elvesztette.

telegraph.co.uk
 Az Ubernek azonban nem csak Magyarországon kellett megbirkóznia az erős konkurenciával, az USA-ban a Lyft nevű alkalmazás nemrégiben 1 milliárd dolláros támogatást kapott a Google-től - írta meg a The Guardian. A Goole korábban ugyan az Ubert támogatta, manapság viszont ők is perelik a céget üzleti titok megsértésért az önvezető autók miatt. A Lyft ugyan már elérhető az Államok 95%-án de nemzetközileg nem elérhetőek így az Ubert létezését még nem fenyegetik.

Ha az Uber elérhető lenne Magyarországon..


Elöregedő nemzetként a social médiát használó és a sharing economy résztvevőiként vajon a fiatalabb korosztály elég lett volna a szolgáltatás fenntartásához? Vajon tudunk-e tényleges véleményt alkotni egy szolgáltatásról amit nem volt esélyünk megtapasztalni mielőtt a vetélytársak félre söpörték? Vagy egyszerűen csak a konkurencia megmaradásával javult volna közösségi személyszállítás minősége? Mind olyan kérdések amelyek megválaszolatlanul maradnak és csak külföldi példákből tudunk következtetni hogy talán mégis csak egyszerűbb lett volna egy a Balatonon átbulizott este után egy Ubert hívni mint megpróbálni elérni egy sokszor elérhetetlen és rossz minőségű szolgáltatást. Hiszen Magyarországon sem példátlan hogy cégek informatikai rendszerét akár egyszerű hecker támadásoktól sem tudják megvédeni, vagy hogy a vezetők személye kétes morálokkal rendelkezik mégis ezek a vállalatok a mindennapjaink részét képezik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése