A megalakulás története
Mi az az iWiW?
Az iWiW – akkor még egyszerűen WiW néven – 2002. április 14-én indult el az interneten, hosszú előkészítő munka után. A név az angol Who is Who, azaz Ki kicsoda kezdőbetűinek rövidítéséből állt, ehhez került hozzá három évvel később a nemzetköziséget jelezni kívánó i (mint international). A kezdetekben még nem is a wiw.hu domain, hanem csak egy IP-cím alatt futó oldal egyáltalán nem üzleti motiváció nyomán született meg, éppen ellenkezőleg. Az alapító, Várady Zsolt célja részben az volt, hogy kipróbálja, hogyan lehet online vizualizálni az ismerősi kapcsolatokat a rendelkezésre álló eszközökkel, illetve új közreműködők bevonásával kapcsolati hálót építeni, elsősorban a szórakozás és szórakoztatás céljával.
Az alapok megszületése
Kiindulási pont

A WiW növekedése

A site újragondolása
A háttérvállalkozás
Várady döntötte el azt, hogy ne nonprofit egyesületként működjön az oldal, hanem álljon mögötte egy nyereségorientált vállalkozás. A WiWNet Szolgáltató Kft. alapító okiratát 2002 szeptemberében írták alá. Az ügyvezető igazgatói pozíciót Várady foglalta el, de 9 hónappal később lemondott, kiszállt az operatív irányításból, 5% kivételével az üzletrészét is eladta.
Finanszírozási problémák
Részben mindezek a fenntartással, üzemeltetéssel és finanszírozással kapcsolatos problémák és viták vezettek el addig, hogy 2005-ben megkezdődött a site addigi hátterének, működési módjának és tartalmának, funkcióinak radikális újragondolása, átalakítása. A legnagyobb és leglényegesebb különbség azonban a régi és az új WiW között a névváltásban is rejlő eszmei különbség volt. Az új oldal és márka, az iWiW, az International Who is Who már nem egy baráti társaság számára létrehozott szórakoztató eszköz, hanem egy nemzetközi célközönséget és egyben piacokat is megcélzó üzleti vállalkozás igényével lépett fel.
Az iWiW jellemzői
2005. október 26-án indult el az iWiW összesen 17-féle nyelven. A nemzetközi terjeszkedés terve végül nem vált be, az átalakítás után és később is alapvetően csak magyarok használták az oldalt. Azonban sok újítás lépett érvénybe:
- többnyelvűség (15 idegen nyelv)
- az ismerősök csoportosításának lehetősége
- apróhirdetési rendszer
- képfeltöltési lehetőség
- bővített adatlap és kapcsolatiháló-megjelenítő (térkép), az adatok nyilvánosságának szabályozásával
- bármely tag ismerőseinek listázása
- városokba rendezés
- rendszerüzenetek és külső e-mailes értesítés
- üzenőfal és belső üzenetküldési rendszer
- nyílt fórum, lehetőség téma indítására
- születésnapi emlékeztetés az ismerősök számára
Tömeges elterjedés
2006 márciusában a félmillió felhasználót számláló iWiW a negyedik legnézettebb site volt Magyarországon. A menedzsment számára világos volt, hogy ilyen forgalommal nem fognak tudni egy nagyobb tulajdonos háttere nélkül megbirkózni és több üzleti huzavona után, végül 2006 áprilisában vásárolta meg a Magyar Telekom egymilliárd forintért. 2007-ben megjelent végül a mobil verzió is, 2008-ban pedig a felhasználók száma már meghaladta a 4millió főt. Az iWiW 2010-ig volt az ország legnépszerűbb közösségi portálja, a legsikeresebb időszakában 4,7 millió tagot is magáénak tudhatott. 2010 egyben fordulópontot is jelentett az iWiW életében: a Facebook napi látogatottsága októberben haladta meg először az iWiW látogatottsági mutatóit. Mindeközben a Telekomon belül átszervezték az iWiW lokációját, és 2008. június 30-án a vállalatcsoporton belül az Origo alá került. Összekapcsolták a két oldalt, és – többek között – az iWiW kilépőoldala az Origo lett.

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése