Influencernek lenni menőnek számít. Épp ezért manapság rengetegen szeretnének ilyen pozícióba kerülni, és ez az Instagram felhasználóinál sincs másként. Mivel az óra anyagában egy másik téma is foglalkozik az influencerökkel, ezért itt ennek a szónak a konkrét megmagyarázásába már nem kezdenék. Helyette inkább bemutatnék egy olyan típust ebből, amivé akár te is válhatsz.
Ebben a cikkben viszont nem erről szeretnék szót ejteni, hanem arról a pozícióról beszélnék, amit akár te is betölthetsz, ha elhivatott vagy az iránt, amit csinálsz - és nem utolsó sorban szereted az adott céget, amivel együtt dolgoznál.
Van ennek az applikációnak egy olyan kis szelete, amit úgy hívnak, hogy bookstagram. Ez az angol "book" (könyv) és az alkalmazás nevének az összeolvasztásával jött létre. Itt az olvasni és a könyveket szerető emberek találnak otthonra, ahol megoszthatják egymással az olvasmányélményeiket - ezekről gyakran a véleményüket is leírják -, az újonnan vásárolt regényeiket, vagy éppenséggel csak kreatívabbnál kreatívabb képeket készítenek, amiknek mindig egy valami van a középpontjában: a könyvek.
Elég komoly piac alakult ki az olvasmányok által eladható termékek terén. Kaphatóak már mindenféle formájú és mintájú könyvjelzők - a simától kezdve a mágnesesig -, kitűzők, ruhadarabok, könyves gyertyák - amiknél egy-egy helyszínhez vagy karakterhez párosítanak illatokat -, könyvkabátok és -vásznak - melyek segítenek utazás közben megvédeni a sérülésekről a kedvenceinket -, ékszerek - melyeket a történetek ihlettek -, és még sok más egyéb apróság.
Számos bookstagram profil tulajdonosának talán az az egyik legnagyobb kihívás a karrierje alatt, hogy kiválasszák valamelyik kedvelt cége influencerének, amit errefelé rep-nek hívnak.
A rep search-ökről általában
Vannak olyan esetek, amikor a népszerűbb fiókokat maguk a cégek keresik fel egy kollaboráció reményében, leggyakrabban viszont erre külön "pályázatot" hirdetnek meg. Ezt hívják rep search-nek. Leggyakrabban a könyves meglepetés dobozos - ilyen például a FairyLoot, az Illumicrate, vagy a hazai BubbleBook -, a könyvjelzős és a gyertyás vállalkozásoknál lehet ezekbe belefutni.
Általában három hónapra szoktak embereket keresni erre a pozícióra. A nagyobb nevekhez több százan szoktak jelentkezni, mivel elég nagy árú termékekről van itt szó, és elég nagy megtiszteltetésnek számít, ha elmondhatod magadról, hogy például az OwlCrate felnőtt csomagjának vagy a rep-je.
Amit elvárnak tőled
Nem kérnek lehetetlen dolgokat. Belegondolva elég ésszerűek azok a követelmények, amiknek eleget kell tenned.
Hetente legalább egy olyan képet akarnak látni - vagy máshogy megfogalmazva: havonta négy posztot -, amin a termékük szerepel a középpontban. Annak természetesen csak örülnek, ha minél több ilyen fotód van, de célszerű ezt nem túlzásba vinni, mert akkor a követőidnek is szemet szúr, hogy csak az ingyen termékekért élsz.
Előírhatják azt is, hogy miután kézhez kaptad a csomagodat, készíts róla egy unboxing videót, amit a sztoridba kell feltöltened. Elég sokan szeretik nézegetni ezt a fajta tartalmat, és jó, ha megosztod a követőiddel, mennyire izgatott vagy a frissen érkezett termékek miatt.
Fontos, hogy elhivatott is légy az iránt, amit csinálsz. Legyenek jó minőségűek a képeid, törekedj az egyediségre, és posztolj minél rendszeresebb időközökben. Szeretik azt is látni, hogy érdekelnek a követőid, ezért fontos, hogy a képeid alá érkező hozzászólásokra válaszolj, és ne hagyd őket parlagon.
Sokan kiemelik, hogy nem fontos, mennyi követőd van. Gyakran megesik, hogy 10 ezres nagyságrendű követőbázissal rendelkező embereket választanak ki erre a szerepre, de történt már olyan, hogy csupán 700 embert vonultatott fel az adott oldal.
Végezetül pedig - bár ezt még sosem láttam konkrétan kiírva -, szerintem akkor érdemes erre a pozícióra pályáznod, ha legalább angolul is írsz a sztorijaidba és a képeid alá. Egy csak magyarul posztolónak elég kicsi az esélye bekerülni a "nagyobbak" közé, mivel így kisebb tömeget érsz el.
Ha a kiválasztottak közé kerülsz
Ha téged választanak ki az egyik közreműködőjüknek, akkor vagy ők állítanak össze a számodra egy csomagot a termékeikkel, vagy te magad választhatod ki, hogy mit szeretnél. Utóbbi azért célszerű, mert úgy tényleg olyan dolgokat hirdethetsz, ami közel áll a szívedhez.
Aztán te lehetsz az első, aki hírt szerez a legújabb termékekről. Előfordulhat az is, hogy kikérik a véleményedet egy-egy újabb dologról, de akár az is megeshet, hogy lehetőséged lesz új ötleteket adni nekik.
Kapsz majd egy személyre szabott kódot is - ez általában a felhasználóneved alapján generálják -, amivel a követőid valamennyi százalékkal - ez általában 10 szokott lenni - olcsóbban vásárolhatják meg az adott cég termékeit.
Végezetül pedig arra fognak még megkérni, hogy az éppen folyó akciókról mindig tájékoztasd a követőidet, és fontos lesz, hogy a profilod bio részlegében elhelyezd, hogy te bizony az ő rep-jük vagy. (Egy jó tanács: nem feltétel, hogy csak egyetlen céggel dolgozz együtt, de szeretik, ha nem vagy éppen egy olyan csapattal együttműködésben, akikkel ugyanazt a típusú terméket gyártják.)
Jó dolog összekötni a kellemeset a hasznossal, tehát ha már eleve lelkesen igazgatod a saját Instagram oldalad, akkor nyugodtan próbálj szerencsét ezeket a rep search-ökön! Viszont sose ess át a ló túloldalára, vagyis ne ezért posztolj, hogy másokat ingyen szerzett termékekkel reklámozz! Ezt a cégek is észreveszik, és senkinek nincs szüksége arra, hogy egy együtt folytatott munka után rossz hírét keltsék.
A kép forrása: Instagram.com/vilagoklangja/
Nyilván mindannyian belefutottunk már abba, amikor egy hírességnél lévő posztról csak úgy sütött, hogy ezt bizony reklámozási célzattal tette ki - gondoljunk csak az órási helyet elfoglaló logókra a ruhákon vagy a vizespalackokon. Ők is influencerök, akik az óriási követőbázisukat felhasználva népszerűsítenek egy-egy terméket, mivel az emberek szívesen tudnak a magukénak olyan dolgokat, amik egy sztárnál is megtalálhatók.
Ebben a cikkben viszont nem erről szeretnék szót ejteni, hanem arról a pozícióról beszélnék, amit akár te is betölthetsz, ha elhivatott vagy az iránt, amit csinálsz - és nem utolsó sorban szereted az adott céget, amivel együtt dolgoznál.
Influencerség az Instagram egyik bugyrában
Van ennek az applikációnak egy olyan kis szelete, amit úgy hívnak, hogy bookstagram. Ez az angol "book" (könyv) és az alkalmazás nevének az összeolvasztásával jött létre. Itt az olvasni és a könyveket szerető emberek találnak otthonra, ahol megoszthatják egymással az olvasmányélményeiket - ezekről gyakran a véleményüket is leírják -, az újonnan vásárolt regényeiket, vagy éppenséggel csak kreatívabbnál kreatívabb képeket készítenek, amiknek mindig egy valami van a középpontjában: a könyvek.
Elég komoly piac alakult ki az olvasmányok által eladható termékek terén. Kaphatóak már mindenféle formájú és mintájú könyvjelzők - a simától kezdve a mágnesesig -, kitűzők, ruhadarabok, könyves gyertyák - amiknél egy-egy helyszínhez vagy karakterhez párosítanak illatokat -, könyvkabátok és -vásznak - melyek segítenek utazás közben megvédeni a sérülésekről a kedvenceinket -, ékszerek - melyeket a történetek ihlettek -, és még sok más egyéb apróság.
Számos bookstagram profil tulajdonosának talán az az egyik legnagyobb kihívás a karrierje alatt, hogy kiválasszák valamelyik kedvelt cége influencerének, amit errefelé rep-nek hívnak.
A rep search-ökről általában
Vannak olyan esetek, amikor a népszerűbb fiókokat maguk a cégek keresik fel egy kollaboráció reményében, leggyakrabban viszont erre külön "pályázatot" hirdetnek meg. Ezt hívják rep search-nek. Leggyakrabban a könyves meglepetés dobozos - ilyen például a FairyLoot, az Illumicrate, vagy a hazai BubbleBook -, a könyvjelzős és a gyertyás vállalkozásoknál lehet ezekbe belefutni.
Általában három hónapra szoktak embereket keresni erre a pozícióra. A nagyobb nevekhez több százan szoktak jelentkezni, mivel elég nagy árú termékekről van itt szó, és elég nagy megtiszteltetésnek számít, ha elmondhatod magadról, hogy például az OwlCrate felnőtt csomagjának vagy a rep-je.
Amit elvárnak tőled
Nem kérnek lehetetlen dolgokat. Belegondolva elég ésszerűek azok a követelmények, amiknek eleget kell tenned.
Hetente legalább egy olyan képet akarnak látni - vagy máshogy megfogalmazva: havonta négy posztot -, amin a termékük szerepel a középpontban. Annak természetesen csak örülnek, ha minél több ilyen fotód van, de célszerű ezt nem túlzásba vinni, mert akkor a követőidnek is szemet szúr, hogy csak az ingyen termékekért élsz.
Előírhatják azt is, hogy miután kézhez kaptad a csomagodat, készíts róla egy unboxing videót, amit a sztoridba kell feltöltened. Elég sokan szeretik nézegetni ezt a fajta tartalmat, és jó, ha megosztod a követőiddel, mennyire izgatott vagy a frissen érkezett termékek miatt.
Fontos, hogy elhivatott is légy az iránt, amit csinálsz. Legyenek jó minőségűek a képeid, törekedj az egyediségre, és posztolj minél rendszeresebb időközökben. Szeretik azt is látni, hogy érdekelnek a követőid, ezért fontos, hogy a képeid alá érkező hozzászólásokra válaszolj, és ne hagyd őket parlagon.
Sokan kiemelik, hogy nem fontos, mennyi követőd van. Gyakran megesik, hogy 10 ezres nagyságrendű követőbázissal rendelkező embereket választanak ki erre a szerepre, de történt már olyan, hogy csupán 700 embert vonultatott fel az adott oldal.
Végezetül pedig - bár ezt még sosem láttam konkrétan kiírva -, szerintem akkor érdemes erre a pozícióra pályáznod, ha legalább angolul is írsz a sztorijaidba és a képeid alá. Egy csak magyarul posztolónak elég kicsi az esélye bekerülni a "nagyobbak" közé, mivel így kisebb tömeget érsz el.
Ha a kiválasztottak közé kerülsz
Ha téged választanak ki az egyik közreműködőjüknek, akkor vagy ők állítanak össze a számodra egy csomagot a termékeikkel, vagy te magad választhatod ki, hogy mit szeretnél. Utóbbi azért célszerű, mert úgy tényleg olyan dolgokat hirdethetsz, ami közel áll a szívedhez.
Aztán te lehetsz az első, aki hírt szerez a legújabb termékekről. Előfordulhat az is, hogy kikérik a véleményedet egy-egy újabb dologról, de akár az is megeshet, hogy lehetőséged lesz új ötleteket adni nekik.
Kapsz majd egy személyre szabott kódot is - ez általában a felhasználóneved alapján generálják -, amivel a követőid valamennyi százalékkal - ez általában 10 szokott lenni - olcsóbban vásárolhatják meg az adott cég termékeit.
Végezetül pedig arra fognak még megkérni, hogy az éppen folyó akciókról mindig tájékoztasd a követőidet, és fontos lesz, hogy a profilod bio részlegében elhelyezd, hogy te bizony az ő rep-jük vagy. (Egy jó tanács: nem feltétel, hogy csak egyetlen céggel dolgozz együtt, de szeretik, ha nem vagy éppen egy olyan csapattal együttműködésben, akikkel ugyanazt a típusú terméket gyártják.)
Jó dolog összekötni a kellemeset a hasznossal, tehát ha már eleve lelkesen igazgatod a saját Instagram oldalad, akkor nyugodtan próbálj szerencsét ezeket a rep search-ökön! Viszont sose ess át a ló túloldalára, vagyis ne ezért posztolj, hogy másokat ingyen szerzett termékekkel reklámozz! Ezt a cégek is észreveszik, és senkinek nincs szüksége arra, hogy egy együtt folytatott munka után rossz hírét keltsék.
A kép forrása: Instagram.com/vilagoklangja/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése