keresés

2019. április 8., hétfő

Az Amazon és hatása



Képtalálat a következőre: „amazon”
Az Amazon elektronikus kereskedelmmel foglalkozó amerikai cég, melynek központja a washingtoni Seattle-ben van. 
Ez az egyik legnagyobb internetes kereskedelmi cég az 1990-es évek dotcom buborékjában ez volt az egyik kulcsrészvény. Miután a buborék kipukkadt, a befektetők kételkedni kezdtek az Amazon üzleti modelljében,de a cég 2001-ben története során először nyereséggel zárta az évet. Az Alexa az A9.com és IMDb az Amazon birtokában van. Az oldal Cadabra.com néven néven Jerr Bezos alapította 1994-ben

Remegve figyeli a vilgág az Amazont

Gyarapszik az Amazon a nemzetközi tőzsdén, miután a cég egy felvásárlással világossá tette, hogy nemcsak a könyv, hanem az élelmiszer kiskereskedelemben is beteszi a lábát az offline piacra. A cég annak ellenére szárnyal,hogy árbevétele ugyan dinamikusan nőtt, de eredménye és profittermelő képessége jelentősen csökkent az elmúlt évekhez képes.

Az ok nem maga a tranzakció,hanem a vevő személye. A Jeff Bezos elnöksége alatt működő Amazon a világ elsőszámú online kereskedelmi cége, még akkor is, ha forgalomban már előtte jár a kínai Alibaba, hiszen ideje úttörő szerepet tölt be a világkereskedelmében. 
Ennek alapvető oka, hogy a hagyományos szereplők nem a teljes rendszer átalakításában, hanem kísérletezgetnek egy-egy szegmensben, vagy egy árucsoportban áttérnek az online kereskedelemre, vagy kiegészítő tevékenységként értelmezik azt. Az Amazon tranzakciója láttán nemcsak az offline szcéna nagyágyúi érzik magukon  a nyomást, hanem az olyan online források, mint a Facebook, az Alibaba, Google, vagy az Apple.
Ezek a cégek folyamatosan arra törekedtek, hogy olyan szolgáltatásokkal teli felületet hozzanak létre, melyről a felhasználónak nem kell kilépnie ahhoz, hogy elvégezze a bevásárlását és egyéb ügyeit.

Az Amazon teljesen felforgatta a kereskedelmet
Képtalálat a következÅ‘re: „amazon doboz”Az online vásárlás mostanra kimutatható eredményeket jozott a kiskereskedelemben árazási gyakorlataiban. Egy friss kutatás szerint az Amazon térnyerése szépen lassan eltünteti az árkülönbséget a legnagyobb boltok között.
Ahogy egyre több fogyasztó az interneten intézi a vásárlásait, az e-kereskedelmi vállalatok, mint az Amazon és a hagyományos fizikai áruházak közti verseny árak egységesítését hozza magával derül ki egy friss kutatásból.
Amint fontos,hogy Cavallo Wallmart esetében, azoknál a termékeknél tudta kimutatni az árak térbeli különbségéinek jelentős zsugorodását, amelyek az Amazonon is elérhetők. Egyetlen komoly kivétel volt, hogy az élelmiszer- és italárak egyre nagyobb különbséget mutattak az egyes földrajzi területek között

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése