keresés

2019. április 9., kedd

Az Instagram algoritmusáról

Mai világunkban egyre többen éreznek késztetést arra, hogy mindennapi életük történéseit megosszák a nagyvilággal. Erre pedig tökéletes az egyik legnagyobb képmegosztó applikáció, az Instagram. Aki csak hobbi szinten akarja használni, annak talán fel sem tűnnek az árnyoldalai. Viszont aki mélyebben is elmerül a témában, annak egy idő után szemet szúrhat, hogy nem véletlen sorrendben jelennek meg a posztok a hírfolyamunkban.

Aki tehát úgy Instagramozik, hogy közben a lájkok, a hozzászólások és az esetleges elérések számát is figyelemmel kíséri - utóbbira business fiókkal van lehetőség -, annak feltűnhetett az utóbbi időben, hogy egyre kisebb az aktivitás a posztjait illetően. Ez azért van, mert a népszerű alkalmazás úgy van kalibrálva, hogy mindössze a követőink 10%-ához ér el az általunk megosztott tartalom - ennek igazolására egy Twitter bejegyzést is felmutat a SproutSocial.com cikke. Kiábrándító ez a helyzet, igaz?
Az applikáció egy olyan algoritmust használ, ami különböző robotok segítségével választja ki számodra azokat a tartalmakat, amiket a legjobbnak ítél. Figyelemmel kíséri, mi ragadja meg a figyelmedet, mit nézegetsz szívesen, illetve még azt is méri, hogy ezekkel mennyi időt töltesz el.

Az algoritmus működésének legnagyobb faktorai

Az alábbi három faktor a legjelentősebb abban, hogy milyen posztokat láthatsz az alkalmazáson belül: érdeklődés, idő és kapcsolatok.
Az Instagram képfelismerő módszert alkalmaz arra, hogy megtudja, miről szól egy adott poszt. Ha például sok olyan képet vagy videót nézel meg, amin könyvek szerepelnek különböző kreatívabbnál kreatívabb beállításokban lefotózva, akkor az algoritmus ilyen témájú tartalmakat dob be főleg, amikor összeállítja a hírfolyamodat.
Az idő főleg abból a szempontból jelentős, hogy mikor lett közzétéve az adott kép vagy videó. Ez miatt szinte lehetetlen, hogy egy olyan tartalomba fuss bele, amit már több napja tettek közzé. Minél frissebb, annál több emberhez juthat el a posztod.
Illetve még a kapcsolatoknak is igen fontos szerepe van. Minél gyakrabban történik közted és egy másik felhasználó között valamilyen interakció - mutatkozzon meg ez lájkokban, hozzászólásokban, privát üzenetekben vagy akár megjelelölésekben -, annál gyakrabban láthatjátok egymás posztjait.

Kevésbé lényeges faktorok

Az előbb felsorolt három lényeges elemen kívül az alábbiakat tartja még fontosnak az Instagram: az aktivitást és a használatot. Az Instagram ugyanis alapvetően arra törekszik, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújtsa neked. Éppen ezért a legrelevánsabb posztokat akarja megmutatni, amikor belépsz az alkalmazásba. Hogy mit választ ki erre a célra, az azon múlik, mennyi időn keresztül voltál távol.
Belépés után aztán minél hosszabb ideig használod az alkalmazást egy látogatásod során, annál nehezebb az applikáció számára felvonultatni a legpontosabb tartalmakat a számodra. Ilyenkor már azok is előjönnek, amiket korábban valami miatt hátrébb sorolt, illetve a minőségben is megfigyelhető a változás.
Az egyik legnagyobb hátulütője pedig ennek a versengésnek az, hogy minél több profilt követsz, annál kevesebb tartalmat fogsz egyénenként látni, és inkább a diverzitásra törekszik az algoritmus.

Amire érdemes figyelni

Fontos, hogy pontosan mikor posztoltad ki az adott képedet vagy videódat. Mint már korábban említettem, minél frissebb egy tartalom, annál több emberhez juthat el. Viszont arra figyelni kell, hogy ne módosíts a leírásban, a helymegjelölésben és a használt hashtagekben az első 24 órán belül, mert az hátrébb csúsztatja a képedet mások hírfolyamán.
Illetve rendkívül fontos még az is, hogy mennyire vagy aktív a követőiddel való kapcsolattartásban. Minél hamarabb válaszolsz egy hozzászólásra vagy egy privát üzenetre, az Instagram annál előrébb helyez.

Ami a leginkább zavarja a felhasználókat

Hiába a kevesebb elérés, a felhasználók közül még mindig rengetegen azért kampányolnak, hogy visszatérjen a 2016-ban megváltoztatott hírfolyam rendszere. Akkor lett ugyanis bevezetve, hogy az addigi kronologikus sorrend átváltozott arra, amikor már csak az számít, egy poszt mekkora figyelmet kap. Nagyon sokat próbálják erre felhívni az Instagram figyelmét, azonban egyelőre úgy látszik, nem hallgattatnak meg a kérések.

Felhasznált linkek

SproutSocial.com/instagram-algorithm
7blog.hu/az-instagram-algoritmus-mukodese
WordStream.com/instagram-algorithm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése