Jelenleg Magyarországon megközelítőleg 4,7 millió okos-telefon használó van, ebből nagyjából 3,7 millióan használnak mobilinternetet.
Az eNET Telekom kutatása szerint a legnépszerűbb három nagy szféra, melyeket a felhasználók alkalmaznak a közösségi média, a kommunikációt és a navigációt segítő appok. Közülük a leggyorsabb ütemben a közösségi média applikációinak használata növekedett.
Az eNET Telekom kutatása szerint a legnépszerűbb három nagy szféra, melyeket a felhasználók alkalmaznak a közösségi média, a kommunikációt és a navigációt segítő appok. Közülük a leggyorsabb ütemben a közösségi média applikációinak használata növekedett.
A statisztikai adatok szerint az internethasználók 86%-a használ Facebookot, a fotómegosztás területén az Instagram áll vezető helyen. A Facebook Messenger az internethasználók 80%-ánál mindennapos használatú, a második legnépszerűbb mellette a Viber.
A navigációs alkalmazásokat illetően a Google Maps a használók alapértelmezett forrása.
A mobil appok népszerűsége
A legtöbbet használt applikációk a közösségi média tartományába tartoznak, ugyanakkor itt csak kevés alkalmazásról eshet szó, amelyek a többi kevésbé népszerű alkalmazást mondhatni kiszorítják a használatból. A Facebook, a Google és a Snapchat mellett a kisebb cégek kimutathatóan nehezebben tudnak érvényesülni.
Egy másik jelenség, mely a mobilos alkalmazásfejlesztő cégektől megvonja az esélyeket, hogy a legtöbb mobiltelefon már rendelkezik egy alapértelmezett applikációs készlettel, amelybe beletartoznak a fentebb felsorolt legnépszerűbb alkalmazások.
Az Instagram és hasonló applikációk arra ösztönzik a használókat, hogy különféle fotókészítő és szerkesztő alkalmazásokat töltsenek le (például a képminőségért, képszerkesztési lehetőségekért), ezeknek az applikációknak a létjogosultsága így jóval nagyobb arányú, mint azoké, amelyek többé-kevésbé azonos funkciókat látnak el, mint adott esetben a Google alkalmazásai.
Az utóbbi évek számításai szerint a mobilos applikációkat sokkal többet használjuk, de nem használunk többfélét belőlük. Jó példa erre az Apple Store 2014-es elemzése, miszerint 75 milliárd applikáció letöltésből 15 milliárd dollárnyi profit származott, de a rendelkezésre állt alkalmazások 80%-a zombi appnak minősült, melyeket szinte sosem töltöttek le.
A Swappie
Egy még viszonylag új alkalmazás https://forbes.hu, amely egy applikációban köti össze a hat legnépszerűbb Social média felületet (Facebook, Instagram, Twitter, Linkedln, Youtube, Tumblr), két magyar fejlesztőnek, Veszelovszky Lászlónak és Kárpáti Andrásnak közösen megálmodott munkája, 2017-től megtalálható az AppStore-on.
Jelenleg ingyenesen letölhető az Apple Store-ból és a Google Playről.
A két hazai fejlesztő bemutatása szerint a Swappie a Social média applikációkat hivatott összekötni egy alkalmazásként. Használatváltáskor nem kell kilépni egyik közösségi felületből a másikba, mert mind a hat felület egy helyen elérhető. Előnyei közé sorolják az időmegtakarítást, a hírekhez való gyorsabb hozzáférést és az információk könnyebb leszűrését, és többek között a megabyte-ok gazdaságos helyigényét, mert a hat alkalmazás együttes tárhely igénye helyett (ami nagyjából 830MB-ot jelent) a Swappie összesen 30MB-nyi adatot foglal el.
A fejlesztési idő nagyjából két évet ölelt fel. A piaci sajátosságok miatt a cégük az Egyesült Államokba van bejegyezve, azonban az összes fejlesztő és a munkaközpont is Magyarországon szerveződött meg.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése