keresés

2019. április 8., hétfő

A jövő nemzedékének választása


2019-ben bekövetkezhet egy fordulópont, ami alapján a felhasználók naponta átlagosan több időt töltenek internetezéssel, mint televízió nézéssel. 2020-ra és az azt követő években pedig ez az arány valószínűleg még inkább el fog tolódni az internetezés iránya felé.






Rohamos változás

Elemzők egy ideje már megjósolták a változás eljövetelét, de az átmenetet sokkal lassabbnak hitték. Példaként felhozható a 2017-es előrejelzés, amelyben még azt írták, hogy még 2019-ben is a televízió lesz a népszerűbb platform. Egy frissebb kimutatás viszont már a jövő évre prognosztizálja a fordulópontot. Ennek legfőbb okát feltehetőleg az alacsony árú okostelefonok egyre nagyobb számú eladásainak tulajdoníthatják, amelyeken a különböző Lite alkalmazások jól elfutnak. Ez pedig leginkább a fejlődő országokban lehet fontos.

A médiafogyasztás több mint negyedéért szintén a mobiltelefonok lesznek felelősek (2020-ra elérheti akár a 28 százalékot is), és fokozatosan átveszik majd a szerepet a korábban hagyományosnak számító tevékenységektől. Az online és offline fogyasztás személyenként összesen napi 479 perc lesz, 2020-ra pedig ez a 492 percet is elérheti. 2011-ben a mobilok csupán a médiafogyasztás 5 százalékát fedték le, idén viszont már 24 százalékát fogják, és a következő két évben átlépik a részesedés negyedét - olvasható a Media Consumption Forecasts 2018-as jelentésében.


Az online világ előretörése


Az ügynökség szerint legtöbbet a papír alapú újságok veszítenek, mivel 2011 és 2018 között 45 százalékot esik a hagyományos újságolvasás és 56 százalékot a magazinolvasás az online javára. Bár a hagyományosan is jelenlévő csatornák közül soknak sikerült online is megjelenni, de a natív digitális platformok, - mint például a YouTube, a Netflix vagy akár a Spotify- még így is nagyon erős versenytársat jelentenek számukra.



A hirdetők szintjén már tavaly lecsapódott az online forma és a TV közötti változás. A legtöbb cég már 2017-ben többet költött internetes hirdetésekre, mint tévésre. 2018-ban az 579 milliárd dolláros összes költésből a televíziós reklámok 187 milliárd dollárjával szemben az internetes hirdetésekre már 227 milliárd dollár fog jutni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése