Forrás: vmastoryboard.com/amazon_smile_logo/ |
20 jelenlegi és egykori Amazon alkalmazott állítása szerint a társaság a Marketplacet használó független kereskedők nem nyilvános eladási adatait is felhasználta fejlesztéseihez. A The Wall Street Journal által közölt cikkből az derül ki, hogy az Amazon vezetői között is akadt, aki használta a vitatható technikát.
Marketplace adatok felhasználása
Saját eszközei fejlesztésekor az Amazon úgy tűnik nem csak
saját adatait értékelte ki, hanem a tőlük független eladókét is, akik a
Marketpalce rendszerét használják. A nem nyilvános eladási és termék adatok
kiértékelését arra használták, hogy új eszközeik megalkotásánál a konkurens
cégeknél jobb megoldásokat fejleszthessenek ki.
Az újság névtelen forrásai azt is elmondták, hogy a vezetők
is részt vettek olyan megbeszéléseken, ahol nyíltan beszéltek ezen adatok
felhasználásáról. Ennek ellenére a vezetők nem szankcionálták ezeket a
megatartásokat, sőt néhányan maguk is alkalmazták a jobb termék kifejlesztése
érdekében.
Az adatokat az új termékek árainak meghatározásaihoz is
felhasználták, valamint ahhoz is, hogy a jövőben milyen új területen jelenjenek
meg termékekkel.
Az Amazon válasza
A felvetésekre reagált az Amazon és jelezte, minden más
kereskedőhöz hasonlóan megvizsgálják ugyan a független kereskedők eladási
adatait, de szigorúan megtiltják alkalmazottaiknak, hogy nem publikus adatokat
használjanak fel a saját termékeik piacra dobásához. Az megvizsgált adatok
állításuk szerint csak arra szolgálnak, hogy a lehető legjobb szolgáltatást
nyújtsák vásárlóiknak. A cég ugyan nem tartja valósnak az állításokat, de
komolyan veszi a felvetéseket és belső vizsgálatot indít, hogy tanulmányozza az
esetet.
Az Amazon már korábban tanúskodott bíróságon arról, hogy nem használnak fel eladási adatokat saját márkájuk fejlesztéséhez. Nate Sutton, az Amazon jogi képviselője nyilatkozta, hogy a cég érdeke, hogy a független eladók is sikeresek legyenek, mert támaszkodhatnak rájuk.
Forrás:
Az Amazon már korábban tanúskodott bíróságon arról, hogy nem használnak fel eladási adatokat saját márkájuk fejlesztéséhez. Nate Sutton, az Amazon jogi képviselője nyilatkozta, hogy a cég érdeke, hogy a független eladók is sikeresek legyenek, mert támaszkodhatnak rájuk.
Forrás:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése