Mi az a metaverzum?
Magát a metaverzum szót 1992-ben alkotta meg Neal Stephenson a Snow Crash című cyberpunk regényében, ahol ez volt a jövőbeli virtuális valóság neve. Egy olyan, háromdimenziós virtuális teret jelölt, ahol a felhasználók avatárjai hasonlóan élhetik az életüket, mint a valóságban.
Még mindig nincs egységes koncepció a metaverzumról, de a technológiai cégek úgy vélik, hogy a virtuális univerzum nem csupán egy hely a valós élet tapasztalatainak élénk reprodukálására digitális környezetben, hanem integrálhatja is a kettőt. A kifejezés akkor kezdett felkelteni a figyelmet, amikor Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója megemlítette egy júniusi eseményen.
A Meta által elképzelt virtuális univerzum egy olyan forgatókönyv, amelyben két ember részt vehet ugyanazon a koncerten, annak ellenére, hogy két különböző kontinensen tartózkodik. Eközben a játékcégek a blokklánc technológia segítségével a metaverzumban kívánnak gazdaságot építeni.
A kulcsfontosságú technológiák közé tartoznak az ember-gép interfész eszközök, például VR- és AR-szemüvegek, többdimenziós grafika, mesterséges intelligencia, számítási teljesítmény, szoftver és hardver a felhasználói avatarok létrehozásához.
Ez az új Meta név tartalmazza Mark Zuckerberg új "kalkuláját".
Az október 29-én 0:00 órakor zajló Connect esemény során Mark Zuckerberg vezérigazgató a Connect eseményen bejelentette, hogy a cég nevét Facebookról Metára változtatja. Ennek megfelelően az új Meta név a növekvő közösségi média birodalmát hivatott tükrözni.
Egy másik közleményében azt is elmondta, reméli, hogy szervezete egy „metaverzum” vállalatként fog felfigyelni, innen ered a „Technológiai vállalatot építünk” elnevezés is, azzal a céllal, hogy összekapcsolják egymást. Együtt végre az embereket a a technológia szíve. Együtt pedig egy sokkal nagyobb kreatív gazdaságot nyithatunk meg."
"Jelenleg a márkánk olyan szorosan kapcsolódik egy termékhez, hogy nem tudja reprezentálni mindazt, amit ma csinálunk, nemhogy a jövőben." Mark úgy véli, hogy a Facebook márka túl szorosan kötődik egy olyan termékhez, amely a közösségi hálózat, így akadálya lehet a cég további jövőbeli projektjeinek.
A márkaváltás célja, hogy megerősítse a közösségi média óriásának pozícióját a "metaverzumban", amelyet Zuckerberg az internet jövőjének tekint. Azt is hozzátette, hogy az Instagram és a WhatsApp megvásárlása óta (2012-ben és 2014-ben) gondolkodik a cég márkaváltásán, de az év elején rájött, hogy eljött az ideje.
Új Facebook cégnév és logó |
A Facebook Connect 2021 esemény során a Horizon Home, a Horizon Worlds-t Mark Zuckerberg is bemutatta. Olyan ez, mint egy virtuális tér, amely érzelmekkel, hang és játék alapján változó szájformákból, bulikból, barátokkal való csevegésből áll.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése