Ma már meglehet élni abból, hogy a felvételeket készítünk magunkról és feltöltjük azokat a YouTube-ra. Pár éve ez még csak a külföldi szereplők, a közösségi média celebek mondhatták ezt el magukról, viszont ma már Magyarországon is egyre inkább növekszik a YouTube celebek száma. Ami ennél is érdekesebb, az az, hogy ehhez nem kell kreatív vagy extra tartalommal előállni, elég az is, ha egy szobába beszélnek a kamerába a videósok, kortól függetlenül.
Z-generáció
A YouTube a Z-generáció (az 1990-es évek végén vagy azután születettek) körében teljesen átvette a tévé nézés szerepét, ezért ez a legideálisabb közösségi média a befutásra. Bár ott van az Instagram, Facebook vagy a Twitter is, de közel sem nézik ezeket a platformokat annyira a fiatalok mint a YouTube-ot. Illetve ez inkább fordítva működik. Aki híres a YouTube-on, az könnyen óriási követőtábort tud felállítani egy másik közösségi médiában, ám ez visszafelé nem megy ilyen gördülékenyen.
A videók gyakori tartalma:
A videó tartalma lehet Room Tour, avagy szoba megmutatás, vicces képekre, videókra való reagálás, ez az úgynevezett reakcióvideó. Különféle ételeket kóstolnak és arról mondják el a véleményüket, esetleg pontozzák is azokat, előfordul hogy más nemzetek ételeit tesztelik. Vicceket mesélnek, vagy csak egyszerűen megmutatják egy átlagos napjukat: "Ilyen egy átlagos napom" címmel. De vannak a gyakorta változó Challange-ek azaz a kihívások is, mint például a citrom kihívás, az evős kihívás, vagy a 30 napos edzős kihívás.
A top 10 magyar nyelvű YouTube csatorna a feliratkozók száma alapján-2022-ben:
1. PamkutyaA top 10 magyar nyelvű YouTube csatorna a feliratkozók száma alapján-2022-ben:
2. Videómánia
3. Fireknight99
4. Radics Peti
5. KerekMese
6. TheVR
7. Cresser
8. Barni.
9. LEGJOBB [MAGYAR TOP 10]
10. JustVidman
Menedzselés
Magyarországon 4 vállalkozás foglalkozik a hazai YouTuberek menedzselésével. A Star Network Kft., a Special Effects Media Hungary Zrt., a Bug TV és a 4 kids Network. Utóbbi a gyerekeknek szóló videós tartalmakat fedi le. Illetve, ne feledkezzünk meg az önmenedzselés lehetőségéről se.
Együtt a videósok
Meg tudja dobni a nézettséget az, ha a videósok összeállnak, és együtt gyártanak videót. Az ügynökségek erre külön figyelnek, hogy a hasonló tartalmakat gyártó YouTuberek álljanak össze egymással. Ezzel akár a csatornák követőinek többszörösét érhetik el nézőszámban a videósok. A legnépszerűbb videótartalom, mikor összeállnak a celebek, a kihívások teljesítése együtt.
A jövőre nézve
Most következik még csak az igazi robbanás. A következő években a piac egyre csak bővülni, nőni fog, főleg itthon. A Star Network szerint Magyarország 100-200 profi, nagyobb (több százezres) követőtáborral rendelkező YouTubert tud kiemelni, akik meg tudnak majd élni a videózásból.
Forrás:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése