Bár a Google a kezdeti keresések terén továbbra is első helyen áll, de a Z generáció 21 százaléka már első körben is a TikTok és a YouTube felé fordul, ha információra van szüksége, amely a Google számára igencsak aggasztó fejlemény.
XYZ – böngészési sajátosságok
A kutatás rávilágít a generációk hozzáállásbeli különbségére: míg az Y generáció számára egyértelmű, hogy böngészőből megnyitott keresőmotor segítségével próbálja megtalálni a keresett információkat, addig a fiatalabb felhasználók körében már nem ilyen egyértelmű a választás.
MaryLeigh Bliss, az YPulse tartalomért felelős vezetője úgy fogalmazott, hogy a közösségi platformok ma már amúgy sem a családdal és a barátokkal való kapcsolattartás elsődleges felületei, mint indulások idején, sokkal inkább tartoznak az információs szupersztrádák körébe.
Ha túl jó a SEO
A változást elsősorban a Google találati eredményeivel kapcsolatos elégedetlenség okozza. A felhasználói elégedetlenség egyébként nem csak a fiatalok körében csökkent, már az idősebb korosztály is kifejezi nemtetszését, mert igencsak elszaporodtak a nem feltétlenül jó minőségű, de profin keresőoptimalizált találatok, tehát a weboldal SEO szakértői (search engine optimization) kiválóan végzik a dolgukat.
A Google anyavállalata, az Alphabet a trendeket látva új funkciók bevezetésével próbál javítani a helyzeten. Az egyik ilyen például releváns fórumokról származó hozzászólások beemelése a találati listákba – ezzel például a Reddit, mint elsődleges keresőfelület felemelkedése elé vetne gátat. A fejlesztések másik irányvonala az MI-alapú eszközök használata a Google berkeiben, aminek a legfiatalabb felhasználók között nagyon pozitív a fogadtatása. Szakértők véleménye szerint ennek viszont inkább negatív következményei lesznek, mert ezek hatására valószínűleg megsokszorozódik az interneten fellelhető spam tartalom.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése