keresés

2024. április 18., csütörtök

Telefon, ami telefonálásra való


„Unalmas” mobilt adott ki a Heineken és a Nokia készülékek gyártója. Egy átlátszó, faék egyszerűségű mobil, melynek már a neve is árulkodó. Boring Phone (Unalmas Telefon), amin se harmadik féltől származó alkalmazások, se internet. 








Mi a célja?

Egyszerű, telefonálásra tökéletesen alkalmas készülékek még mindig megtalálhatók a boltok polcain. Mi a különbség? Ez a készülék inkább egy marketingfogás, sem mint egy komoly célokkal életre hívott projekt. A Heineken és a Bodega kreatív vállalat partnerségéből születő Boring Phone-t a HMD gyártja, és mindössze ötezer darab lesz majd belőle, ezeknek pedig mindegyike ajándéktárgyként kerül a közéletbe és bizonyára magas áron bukkannak majd fel licitoldalakon. A Boring Phone célja, hogy a lehető leghétköznapibb legyen, harmadik féltől származó alkalmazások és internet-hozzáférés nélkül, amelyek elterelnék a figyelmet.


Egyszerű dizájn és nosztalgia 

A Boring Phone a Nokia 2660 Flipre épül, átlátszó burkolattal és egyedi monokróm kijelzővel. Abszolút a boldog mobilos békeidőket idézi a 2,8 hüvelykes QVGA (240 x 320 px) fő képernyő és az 1,77 hüvelykes fedőképernyő. Szintén nosztalgikus érzéseket kelthet a hátlapon lévő 0,3 megapixeles kamera, amihez LED vaku tartozik. A szoftveres oldalt a Mocor RTOS képviseli. FM rádióval és fejhallgató-csatlakozóval is büszkélkedhet. A Boring Phone támogatja az akár 4G-s csatlakozást, valamint képes két SIM-kártyát kezelni. 128 MB belső tárhelye kevésnek tűnhet, de ha figyelembe vesszük, hogy egy funkciótelefonról van szó, akkor elég kell, hogy legyen. Ám ha mégsem, a microSD-kártyahelyen keresztül bővíthető. A kivehető 1450 mAh-s akkumulátor akár egy hét készenlétet, és 6 óra beszélgetési időt ígér 3G/4G hálózatokon.  A legendás Snake azonban elérhető lesz a készüléken, köszönhetően annak, hogy a HMD rendelkezik a Nokia licencével.  Azonban az „unalmas” jelzővel nehéz vitatkozni, mert egész szép listát lehet összeállítani abból, ami nincs: webböngészőt, e-mail-appot és közösségi platformokat hiába keres az ember, ez a készülék maga a megtestesült digitális detox.



Heineken statisztika

A mobil bejelentése kapcsán közzétették a Heineken által megrendelt kutatás eredményeit is, melyek szerint a figyelemért folytatott versenyt továbbra is az okostelefonok uralják: az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban az emberek 90 százaléka még egy szórakozással töltött este alatt is átlagosan hétszer csekkolja a telefonját, és még a barátaikkal vagy családjukkal töltött idő során is pörgetik a híreket az okostelefonjukon. A Boring Phone-ról és a kutatás további eredményeiről többet meg lehet tudni a Heineken oldalán – ahol egyébként nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy felhívják a figyelmet a készülék hiányosságaira, és a valódi társas kapcsolatok fontosságára. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése