keresés

2024. április 8., hétfő

NVIDIA ACE avagy MI használata a videójátékokban

Tulajdonképpen már régóta használatosak külömböző algoritmusok a számítógépek világában a munkaterhek felosztására és a gyakorta korlátozott mennyiségben elérhető erőforrások felszabadítására. Az új Unreal Engine, ami egy high-end grafikus motor, is éppen hasonló trükkökkel éri el eddig elképzelhetetlennek tűnő feladatok reális időn belüli elvégzését, méghozzá erőforrásokat kímélően, az NVIDIA nevezetű cég azonban új technológiájával egy kicsit másra készül...


Mit is takar a tech?

Nincs itt másról szó, mint tulajdonképpen a játékokban található NPC-k (Non Player Character=Nem Játékos Karakterek) interaktívabbá és természetesebbé tételéről. Személy szerint én érzek egy kis iróniát abban, hogy generatív mesterséges intelligenciával akarunk valamit "élethűbbé" tenni. A név feloldása az "Avatar Cloud Engine" nevet fedi, ugyanis több modullja van amikkel saját területükön beleszólhatnak egy a játékunkban való személy viselkedésébe:

Az NVIDIA NeMo szolgál arra, hogy nagy mennyiségű szöveget lehessen tárolni a karakterhez, ami alapján majd a válaszait generálja, így a különböző készítők testreszabhatják a karaktereket a saját világaikhoz.
Az NVIDIA Riva feladata az automata beszédfelismerés, valamint a szöveg hanggá alakítása, hogy az előző modullra építkezve létrehozza a beszélgetéseket.
Az NVIDIA Audio2Face pedig mindezekkel együtműködve azonnal reagál a hallotakra és a szituációhoz megfelelő arcmimikát biztosít az éppen velünk társalgó "majdnem" embertársunknak.

Mit vonhat maga után?

Több újságírót is megvendégeltek, hogy tesztelhesse a technológia jelenlegi képességeit, a reakciók egy-két apróbb bakitól, furcsaságtól eltekintve pozitívak. Ezt a technológiát támogatva a Microsoft leszerződött az NVIDIA-val, hogy ilyen módon generálja egy-két jövőbeli játékában történetet és a küldetéseket. Valamint egy a közeljövőben megjelenő MMO (Massively Multiplayer Online Game) ami Jade Dynasty névre hallgat, arra fogja használni az NVIDIA ACE-t, hogy a karakterek beszédének animációját régiónként hozzáigazítsa a beszélt nyelvhez, legyen az angol vagy mandarin kínai.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése