keresés

2024. április 16., kedd

2okos és Mobilfox – Tizenévesek tömegei taposták egymást limitált pólókért és néhány ezresért


A két fiatal, Icehavok és KDS alkotta 2okos csatorna felrobbantotta a Twitch streaming platform nézettségi számait. Ice és KDS nem akármilyen módon harangozták be együttműködésüket Balazs Kicks-szel. Eljátszották saját elrablásukat, amiért bannolták őket. A médiahack sikeres volt, tinédzserek áradata rohamozta meg a sneaker boltot. Eközben nem messze az üzlettől, a Deák térnél Mobilfox influenszerek szórtak szét pénzt az összegyűlt, tizenéves gyerekekből álló tömegben.
 
A 2okos nevű streaming formáció már tavaly hazai rekordot állított fel, októberben több mint 48 ezren nézték egyidejűleg online közvetítésüket. 2023-as év összenézettségében a második helyen zártak, jelenleg 223 ezer követővel rendelkeznek. Az idei márciusi számokat tekintve azonban Ice és KDS még mindig nem szerezte meg a hazánk Twitch trónját.

1 milliós adomány
Ahogy azt már számos alkalommal tapasztalhattuk, az online közösségeknek hatalmas ereje van, mely akár nemes célra is felhasználható, akár a gyermekvédelem érdekében vagy például adománygyűjtésre. Tavaly Kelemen Dávid (KDS) és Tálas Máté (Icehavok) egyik 24 órás online közvetítésükkel 1 millió forintot gyűjtöttek össze, a befolyt összeget pedig teljes egészében felajánlották az Ökomenikus Segélyszervezet szolnoki Családok Átmeneti Otthonának.  A streamerek saját maguk juttatták el nemrégiben az adományból vásárolt élelmiszereket, babaápolási termékeket és még sok egyebet az otthonba, melyre a befogadott rászorulóknak szüksége lehet. A jó cselekedetükről természetesen videó is készült.

Elrabolták őket – Vagy mégsem?
A streamer páros a jótékonykodáson túl a múlt héten azzal hívta fel magára figyelmet, hogy közvetítésük végén igazinak tűnő emberrablást imitáltak. A megrendezett jelenetet pedig a Twitch valószínűleg swattolásnak minősíthette, ennek következtében pedig a platform 11 órára bannolta a csatornájukat. Ekkor még úgy tűnhetett, hogy a 2okos veszíteni fog nézettségéből, amiért ilyen eszközhöz nyúlt és nem lehetett sejteni, hogy a tiltást okkal vállalták be. Azonban a médiahack még nagyobb hype-ot generált, mellyel hatásosan beharangozták új együttműködésüket Pachert Balázzsal (Balazs Kicks).

2okos x Balázs Kicks merch drop
Megdöntötték saját nézettségi rekordjukat, a tiltást követő közvetítésükre „egy ponton 72 ezren voltak kíváncsiak.” A nagy visszatérést stílusosan, egy Pálmai Levente által rendezett kisfilmben jelentették be. Ennek hatására múlt szombaton tizenévesekből álló tömeg gyűlt össze a Károly körúton található Balazs Kicks sneaker üzlet előtt. A marketingfogás bevált, a fiatalok egymást lökdösve csaptak le a 2okos limitált kiadású, 17990 forintért kapható merch pólójára. A Deák térnél még a forgalmat is le kellet zárni, annyian várakoztak, azonban ennek más oka is volt.

Mobilfox pénzosztás
A 2okos eseményével egy időben, onnan mindössze néhány száz méterre zajlott a Mobilfox telefontokokat gyártó magyar cég két influenszerének pénzosztása. Ezt megelőzte az ún. Mobilfox-botrány, mely során a cég úgy tett, mintha ellopták volna hivatalos TikTok csatornájukat.  Szépréthy Roland (Mobilfox Roli) 25%-os részesedést vagy 100 millió forintot követelt Diller Kevin cégvezetőtől. A Céginformáció oldal adatai szerint a mobiltokos vállalkozás 2022-ben nettó 750 millió forintos árbevételt ért el. Miután egy videóban Mobilfox Roli 2 millió forint kiosztását ígérte meg követőinek, szombaton hatalmas tömeg gyűlt össze és a cég székházáról ezreseket dobáltak a fiatalok közé, a kialakult káosz következtében pedig egy lány rosszul lett. A helyszínre a mentők is kiérkeztek, szerencsére senki nem sérült meg súlyosan. A szürreális eseményről videós tudósítás is készült a 444 által. Érdekes adalék, hogy a Céginfo szerint a Mobilfox Gyártó Kft. végelszámolás alatt áll.

Káros jelenség a gyerekekre? 
Youtuberek is foglalkoztak mind a 2okos streamer párossal, mind pedig a Mobilfox botránnyal. Az ismert tartalomgyártó, WhisperTon a 2okos által tett, valóban megkérdőjelezhető kijelentéseket gyűjtötte össze és alkotott azokról véleményt. A Noizz online magazin szerint a pazarló életmódjával és túlfogyasztással kritizált influenszer videója alatt „a kommentelők többsége egyébként láthatóan egyetért Whisperton álláspontjával, mely szerint eléggé káros lehet a többségében 13-14 éves nézőik számára az a hozzáállás, amit az említett témákban közvetítenek.” 
A Súlytalan elnevezésű Youtube csatorna pedig reagált erre és árnyalta WhisperTon meglátásait, valamint kielemezte a 2okos kisfilmet és a Mobilfox etikusnak nem nevezhető marketingfogását, amivel szintén a tizenéves gyerekeket szólították meg. Utóbbi videója alatt az egyik kommentelő felvetette a hate watching (magyarra fordítva: gyűlöletnézés) jelenséget, melynek köszönhetően még nagyobb nézettséget generálhatunk a 2okos fake emberrablásának vagy a Mobilfox-botrányhoz hasonló műbalhéknak.

Felhasznált források:

 A képek forrása:  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése