keresés

2023. május 5., péntek

Több egyetem Neptun rendszerét feltörték, a hallgatók érdekes üzeneteket kaptak

   Pár hónapja egy rossz beállítás miatt, a hallgatók mindenféle üzenetek kaptak Neptunon keresztül. Most pedig újra gond van a platformmal, azt követően, hogy valaki, vagy valakik feltörték a rendszert. Többek között receptek, vallásos, vicces illetve egyéb más üzeneteket kaptak a Corvinus Egyetem, az ELTE és az Óbudai Egyetem diákjai.

Az ELTE átmenetileg leállította a Neptunt

"Az Eötvös Loránd Tudományegyetem értesíti hallgatóit, hogy az április 26-án az esti órákban történt, több hazai egyetemet is érintő informatikai incidens miatt az ELTE a Neptun rendszer ideiglenes leállításáról döntött." - írta az intézmény a hivatalos tájékoztatóban. Az ELTE megkezdte az ügy kivizsgálását és kijelentették, hogy megteszik az ilyenkor szükségszerű lépéseket. A rendszer újraindításásig a hallgatók türelmét kérték.

   Az Egyetem kivizsgálta az ügyet, és arra a következtetésre jutott, hogy a hamis üzeneteket ELTE-s Neptun-kóddal és jelszóval visszaélve küldték. Az érintett személy Neptun-hozzáférését blokkolták, ezt követően a webes felületet ismét elérhetővé tették az oktatók és a hallgatók számára. 

   Az egyetem figyelmeztette a hallgatókat, hogy ne vegyenek  figyelembe semmilyen gyanús e-mailt, ne válaszoljanak rá, illetve ne kattintsanak rá semmiféle linkre. Továbbá felhívta a tanulók figyelmét a jelszóvédelem fontosságára. A hallgatók a jelszavaikat ne osszák meg senkivel, illetve rendszeresen változtassák azokat. 


Források:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése